معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه از بازگشت مجدد وضعیت اعزام زوار از مرز خسروی به عتبات عالیات به روند قبلی خود، در روزهای آتی خبر داد.
کد خبر: ۴۱۶۵۰۸

 جلال منکرسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا  اظهار داشت: در تاریخ 19 تیر ماه امسال عده‌ای از کشاورزان شهرستان مرزی خانقین عراق به دلیل کم شدن آب رودخانه الوند تجمع کردند و علت آن را استفاده زیاد ایرانیان از آب این رودخانه عنوان کردند.

وی افزود: کشاورزان در این تجمع خود یک هفته به مسوولان محلی شهرستان خانقین فرصت دادند تا این مشکل را حل نمایند که دیروز (27 تیرماه) این فرصت به پایان رسید.

منکرسی ادامه داد: در این راستا و برای این‌که مشکلی امنیت زوار ایرانی را تهدید نکند، بصورت موقت قرار شد اعزام زوار ایرانی از مرز خسروی صورت نگیرد و این بدان معنا نیست که این مرز حتی بصورت موقت نیز بسته شده باشد.

وی با تاکید بر باز بودن کنونی مرزی خسروی، افزود: بنابراین هم اکنون براساس تمهیدات امنیتی برای جان زوار، اعزام از مرز مهران صورت می‌گیرد.

منکرسی از انجام رایزنی مقامات کشورمان با مقامات عراقی برای رفع این مشکل خبر داد و اظهار کرد: به محض رفع این مساله تردد زایرین از مرز خسروی از سرگرفته خواهد شد.

روزانه بیش از دو هزار زایر از مرز خسروی قصرشیرین تردد می‌کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 25 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها