اعتراضات در یمن ادامه دارد

درخواست صالح از مخالفان برای مذاکره

درحالی که اعتراض‌ها و درگیری‌ها در سراسر یمن همچنان ادامه دارد، علی عبدالله صالح بار دیگر احزاب سیاسی مخالف را به مذاکره با معاون خود فرا خواند.
کد خبر: ۴۱۶۴۷۰

به گزارش ایسنا، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری یمن در سخنانی که در روزنامه دولتی الثوره چاپ شد، با تاکید بر اینکه گفتگو تنها راه خروج یمن از بحران کنونی‌ است، تمام گروه‌های سیاسی این کشور را به مذاکره با عبد ربه منصور هادی، معاون خود که هم‌اکنون در غیاب وی اداره کشور را به عهده دارد، فرا خواند.

وی با اشاره به اینکه باید منافع کشور بر منافع حزبی و شخصی ترجیح داده شود، تصریح کرد: نشستن گروه‌های سیاسی درگیر بر سر میز مذاکره باعث می‌شود که این گروه‌ها به یک اجماع کلی برسند که این اجماع در خدمت ملت یمن خواهد بود و نه گروه‌ها، احزاب و یا شخصیت‌ها.

علی عبدالله صالح در ادامه بر حمایت خود از حل اختلافات برای رسیدن به روندی دموکراتیک تاکید کرد و گروه‌های سیاسی و مخالفان این کشور را به استفاده از راهکار مسالمت‌آمیز برای حل بحران این کشور فراخواند.

رئیس‌جمهوری یمن در این مقاله با عنوان «گفت‌وگو تنها راه خروج» با حمایت از عبد ربه منصور هادی، وی را شخصیتی ملی و با مواضع محکم و خلاق توصیف کرد که شرایط هر قدر هم که سخت باشد بر مواضع او تاثیری ندارد.

وی با اشاره به اینکه ترور، خشونت، ویرانگری و آشوب جایگزین دموکراسی نخواهد شد بر محاکمه و بازجویی از عاملان انفجار مسجد کاخ ریاست‌جمهوری در صنعاء، پایتخت این کشور که 12 تن کشته و بیش از 180 زخمی برجای گذاشت، تاکید کرد.

از سوی دیگر «عبد ربه منصور هادی» از پیشنهادها و تصمیمات جدید درراستای اجرای طرح پیشنهادی کشورهای حوزه خلیج‌ فارس در مورد انتقال قدرت خبر داد.

در این طرح پیشنهاد شده است عبدالله صالح در مدت 30 روز کناره‌گیری کند و همه اختیارات خود را به معاون خود واگذار کند و در مقابل پارلمان به وی تضمین‌های لازم برای عدم پیگیری قضایی را اعطا کند.

از سوی دیگر درگیری‌ها در استان «ابین» در جنوب این کشور میان نیروهای ارتش و افراد مسلح وابسته به قبایل این کشور از یک‌سو و نیروهای مسلح وابسته به القاعده از سوی دیگر ادامه دارد.  در استان «ابین» شمار کشته شدگان طی 24 ساعت گذشته به 50 تن رسیده است.همچنین در تظاهرات روز دوشنبه مخالفان در صنعاء حداقل شش تن کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.این نخستین درگیری‌ها در صنعاء از زمان سفر علی عبدالله صالح به عربستان است.این تظاهرات در تایید مجلس انتقالی ریاستی بود که چندی پیش از سوی گروه‌های مخالف حکومت یمن تشکیل شد.

همچنین تظاهرات دیگری در شهر «تعز» ، «إب» ، «الضالع» و «صعده» در حمایت از شورای انتقالی یمن برگزار شد.

در همین حال در حمله موشکی نیروهای گارد جمهوری به ریاست احمد علی صالح، پسر رئیس‌جمهوری یمن به منطقه شمال صنعاء پنج یمنی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند که همگی از اعضای یک خانواده بودند.

گردان‌ 63 وابسته به گارد جمهوری از موشک‌های کاتیوشا و سلاح‌های توپخانه‌ای در سلسله درگیری‌های خود استفاده می‌کند.

کمیته هماهنگی جوانان انقلاب یمن نیز خواستار برگزاری تظاهرات گسترده طی امروز در سراسر این کشور شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها