هر چند مسوولان باغ‌وحش تهران هیچ واکنشی به خبر نگهداری 2 توله شیر مبتلا به مشمشه نداده‌اند، اما شایعه حضور این دو توله شیر در اتاق زایمان باغ‌وحش تهران همچنان مطرح است.
کد خبر: ۴۱۶۲۴۰

پیمان خسروی، دامپزشک در گفت‌وگو با فارس در رابطه با بازگشت دوباره بیماری مشمشه در باغ‌وحش تهران گفت:‌ اگر باغ‌وحش اجازه فعالیت گرفته و بازدید برای عموم آزاد شده به این معنی است که بیماری در آنجا وجود نداشته است؛ این در حالی است که پس از چند ماه فعالیت این مرکز صحبت از شیوع دوباره بیماری مشترک مشمشه می‌شود.

وی افزود: به طور قطع باید شرایط قرنطینه‌ای در باغ‌وحش حاکم شود چرا که پیش از این یک محیط آلوده بود و بیماری مشمشه علائم خود را در آنجا نشان داده است.

این دامپزشک با بیان این‌که احتمال بازگشت بیماری مشمشه به باغ‌وحش تهران وجود دارد، گفت: بهتر است نسبت به انجام تحقیقات بیشتر و قرنطینه این محیط اقدام شود.وی در رابطه با نگهداری شیرها در اتاق زایمان باغ‌وحش و جدای از سایر حیوانات، اظهار کرد: باغ‌وحش تهران تبدیل به محیطی بسته شده است که کسی نمی‌تواند حتی مشاوره‌ای به رئیس باغ‌وحش بدهد یا درباره وضعیت حیوانات صحبت کند.مدیر دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست نیز اعلام کرد: در صورتی که ثابت شود مسوولان باغ‌وحش 2 توله شیر را مخفیانه به دور از چشم محیط زیست نگهداری کرده‌اند، مرتکب جرم شده‌اند و با آنها برخورد قانونی می‌شود.حسین محمدی درباره احتمال بروز بیماری مشمشه و نگهداری 2 توله شیر در اتاق زایمان باغ‌وحش تهران، گفت: این مساله را تکذیب می‌کنم؛ به هیچ وجه این خبر درست نیست. هر کسی که چنین ادعایی کرده باید آن را اثبات کند؛ توله شیری در باغ‌وحش وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها