آیت‌الله امامی‌کاشانی در جمع زائران جمکران:

تعیین ‌وقت ‌ظهور ‌اصل ‌انتظار را‌ سبک ‌می‌کند

امام جمعه تهران با اشاره به ضرورت خودسازی برای سربازی امام عصر (عج) گفت: تعیین وقت ظهور اصل انتظار را سبک می‌کند.
کد خبر: ۴۱۶۰۸۵

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی یکشنبه شب در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه خداوند انسان‌های ممتاز را از بدو خلقت تا بدو خلقت برمی‌گزیند، اظهار داشت: امام زمان از جمله همین انسان ‌های برگزیده بودند.

وی افزود: چکیده دین دو نکته است که یکی از نکات این است که بشر برای سعادت باید با نظام آفرینش همراه باشد. باید آدمی علاوه بر دعا در زندگی هموراه تلاش و سعی داشته باشد و در عین حال دنبال نظام آفرینش باشد.

وی بیان داشت: اگر نظام آفرینش با کسی هماهنگ نشد نباید آن فرد خود را ناراحت کرده و افسوس خورد و باید امیدوار بوده و با تلاش و کوشش به مسیر خود ادامه دهد.

‌امامی‌کاشانی گفت: نکته دیگر اینکه انسان کامل که در اعتدال کامل است باید سرمشق انسان‌ها باشد. همه انسان‌ها در اعتدال و میانه‌روی باید باشند و این انسان نباید در لذات و حرکات تجاوز و تعدی کند.

وی بیان داشت: وجود انسان مقتدر به عنوان سرمشقی در هر عصر و زمان لازم بوده و این سخن علمی و فلسفی از عصر افلاطون دنبال شده و صاحب ادیان، فیلوسفان و حاکمان در همه ایام دنبال مصلح بوده‌اند. این اصل به عنوان اصلی بسیار مهم مطرح بوده و غیبت دارای یک فلسفه است. این اصل که حضرت ولی عصر مقتدایی غایب است به عنوان یک اصل علمی مطرح است.

امام جمعه تهران گفت: ابوبصیر از راویان بزرگ از امام صادق(ع) چنین نقل می‌کند که برای قیام امام زمان(عج) همه باید در عصر غیبت خود را آماده کنند. جامعه باید خود را آماده کرده و برای سربازی حضرت ولی عصر(عج) اعلام ایستادگی کند.

وی گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید وقتی خداوند بنده را چنین دید خواهد گفت که من امیدوار هستم عمر این بنده طولانی شود و مرگش تاخیر بیفتد و با عمر طولانی زندگی کند که چه بسا موفق شده و سرباز آن حضرت شود. روایات نشانه این است که باید هر منتظر این حالت آمادگی و سربازی را داشته باشد.

وی افزود: حالت راستگویی، صدق، عفت و تقوا یک ضرورت است و همانطوری که امام زمان با ظلم مبارزه می‌کند منتظرین او نیز باید با ظلم مبارزه کنند و با بی‌بند و باری مخالف باشند.

‌امامی‌کاشانی تصریح کرد: پسران و دختران جامعه باید عفاف خود را رعایت کنند و برای یار امام بودن اندیشه امام را بسط دهند و این را باید از نماز، حجاب، زبان و اندیشه شروع کرد. اگر اینگونه باشد خدواند عمر را طولانی خواهد کرد تا موفق بشوید و کاری انجام خواهید داد که در راستای نصرت امام زمان است.

امام جمعه تهران با بیان اینکه شب نیمه شعبان شب قدر است، تصریح کرد: این شب، شب ورق خوردن زندگی و شبی است که انسان می‌تواند کتاب زندگی خود را از ابتدا تدوین کند و نقشه زندگی را ترسیم کند.

وی با بیان اینکه انتظار حرکت ایجاد می‌کند، گفت: بعضی برای اینکه به مکتب انتظار ضرر بزنند می‌گویند انتظار یعنی شما بنشینید تا او بیاید اما منتظر این نیست که در خانه بنشیند و بگوید که او کی خواهد آمد.

‌امامی‌کاشانی بیان داشت: انتظار این است که مشغول کار و تجارت شوید و از خدا بخواهید که شما را کمک کند و دارای نشاط باشید.

وی با اشاره به جریان‌های و حوادث اخیر منطقه خاطرنشان کرد: حرکتی که اکنون در کشورهای مختلف خاورمیانه و آفریقا به وجود آمده و مسلمانان هم این حرکت را ایجاد کرده‌اند اگر با انتظار توام شود و با حرکت دنبال انسان معتدل چون امام عصر ترکیب شود خاموش شدنی نیست.

امام جمعه تهران بیان داشت: اوباماها، صهیونیست‌ها و امثال آن نمی‌توانند این حرکت را خاموش کنند اما همانظور که رهبر معظم انقلاب فرمودند از بیان مطالب جاهلانه در خصوص مهدویت باید خودداری کرد.

وی اظهارداشت: تطبیق با افراد کردن و تعیین وقت ظهور غلط است و این حرف‌ها اصل انتظار را سبک می‌کند و وظیفه همه این است که آماده باشند زندگی را با درستی سپری کنند.

‌امامی‌کاشانی با اشاره به ضرورت توسلات به حضرت ولی عصر(عج) اضافه کرد: در هر شهر و نقطه‌ای حداقل یک بار دو رکعت نماز امام را بخوانید و 100 بار ایاک نعبد و ایاک نستعین را بگویید و چه بسیار کسانی که راز و نیاز‌ها داشتند و به آنها گفته شد تا به ما متوسل شوید و با خواندن این نماز به حاجات خود دست یافتند.

امام جمعه تهران با بیان اینکه نخستین کسی که دست امام را پس از ظهور می‌بوسد جبرییل است، خاطرنشان کرد: وقتی امام بیاید و ندا دهد همه ندای او را خواهند شنید و او یاور مظلومان خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها