مدیرکل دفتر بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی گفت: اقدامات کنترلی بیماری تب برفکی و واکسیناسیون به موقع، موجب کاهش چشمگیر این بیماری در دام‌های کشور شده است.
کد خبر: ۴۱۵۷۱۳

به گزارش فارس، ناصر رسولی بیرامی در حاشیه برگزاری مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه 2 کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با بررسی‌های انجام‌شده، واکسیناسیون بیماری تب برفکی به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود.در برنامه‌ریزی جدید، واکسیناسیون در 10 روز آینده و در دو مرحله در روستاها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در 85 هزار واحد اپیدمیولوژیک 200 مورد ابتلا به بیماری تب برفکی در هفته اتفاق می‌افتاد در حالی که امسال این میزان به 20 مورد رسیده است.

مدیرکل دفتر بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: طاعون گاوی هم‌اکنون در جهان ریشه‌کن و از سال 1383 به طور رسمی در ایران ریشه‌کن شده است.

رسولی بیرامی افزود: به دلیل ریشه‌کنی این بیماری، طاعون نشخوارکنندگان کوچک در گونه گوسفند و بز مصونیت خود را از دست داده و شایع شده است. این بیماری در کشورهای افغانستان، پاکستان، ایران و هند افزایش داشته است.

مجمع مدیران دامپزشکی منطقه دو کشور به منظور برنامه‌ریزی برای کنترل بهتر بیماری‌های تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک به مدت دو روز در شیراز برگزار شده است.

مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه دو کشور شامل استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، چهارمحال ‌بختیاری، کهکیلویه و بویراحد، سیستان و بلوچستان، یزد، لرستان، اصفهان، ایلام، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، کرمانشاه و خراسان جنوبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها