رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر این‌که اخذ مالیات برارزش افزوده سکه در مرحله بازار در آینده نزدیک نخواهد بود، گفت: مردم با آسودگی خاطر نسبت به خرید یا فروش سکه‌های خود در بازار طبق قیمت‌های مرسوم اقدام کنند. علی عسکری در گفت‌وگو با مهر ضمن تاکید بر این ‌که اخذ مالیات بر ارزش افزوده سکه در بازار بزودی اتفاق نخواهد افتاد، تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده در مراحل بعدی فروش بجز مرحله فروش سکه از سوی بانک مرکزی فعلا اجرایی نخواهد شد و این کار در آینده نزدیک انجام نمی‌شود. وی با تاکید بر این که فعلا اخذ مالیات برارزش افزوده سکه از مبدا فروش یعنی بانک مرکزی آغاز شده است، عنوان کرد: در حال حاضر برنامه دیگر جز اخذ مالیات بر ارزش افزوده سکه بجز جایی که سکه در مرحله اولیه عرضه می‌شود، نداریم.
کد خبر: ۴۱۴۵۰۱

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این ‌که سایر بخش‌های خرید و فروش سکه مشمول پرداخت این نوع مالیات نیستند، عنوان کرد: این کار به دلیل جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در بازار صورت گرفته است.

عسکری تاکید کرد: سکه‌هایی که در بازار خرید و فروش می‌شود، مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست تا احیانا سوءاستفاده از این طریق صورت نگیرد. وی خاطرنشان کرد: سازمان مالیاتی قصد دارد طلافروشان کاملا به نظام مالیات بر ارزش افزوده وارد شوند.

با اجرای اخذ مالیات بر ارزش افزوده سکه در اولین مرحله فروش، قیمت سکه‌هایی که در شعب بانکی از سوی بانک مرکزی عرضه می‌شد، بشدت افزایش یافت به نحوی که قیمت بانکی سکه‌ها از قیمت بازار بیشتر شد.

بر این اساس بانک مرکزی مخالفت صریح خود را با اجرای این طرح اعلام کرد و رئیس کل بانک مرکزی نیز گفت، افزایش قیمت دولتی سکه نسبت به قیمت بازار آزاد به منزله وجود حباب در بازار سکه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها