مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با اشاره به توسعه زیرساختهای گازرسانی در استانهای شمالی کشور اعلام کرد: در حال حاضر هیچگونه نگرانی از بابت قطع گاز وارداتی ترکمنستان وجود ندارد.
کد خبر: ۴۱۴۳۹۳

حسین تقی نژاد در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر پایداری شبکه گاز در خراسان شمالی با ایجاد و توسعه زیرساختها افزایش یافته است، گفت: هم اکنون علاوه بر خط لوله سرخس - نکا، خط لوله 42 اینچی میامی به دشت به شبکه سراسری و خط لوله پارچین - سنگ بست متصل شده است.

وی همچنین از ساخت و توسعه پنج پروژه محوری برای توسعه زیرساختهای گازرسانی در سطح استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: با ایجاد این زیرساختها امکان توسعه شبکه گاز طبیعی به روستاها و شهرهای این منطقه مرزی افزایش می یابد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی 18 شهر و 190 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند، تصریح کرد: هم اکنون به طور همزمان عملیات گازرسانی به سه شهر باقیمانده خراسان شمالی و 133 روستا در حال انجام است.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه در برنامه پنجم توسعه در مجموع تمامی شهرها و 660 روستای خراسان شمالی به شبکه گاز متصل خواهند شد، اظهار داشت: در شرایط فعلی حدود 99 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
 
تقی نژاد با تاکید بر اینکه به طور متوسط سالانه 2.2 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان خراسان شمالی مورد استفاده قرار می گیرد، بیان کرد: 76 درصد گاز مصرفی در صنایع عمده و مابقی توسط مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده مورد استفاده قرار می گیرد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی با اشاره به تحویل روزانه 1.5 میلیون متر مکعب گاز به مجتمع پتروشیمی خراسان، ادامه داد: همچنین به طور متوسط روزانه سه تا چهار میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان ارسال می شود.
 
وی متوسط مصرف روزانه گاز طبیعی در استان خراسان شمالی را 11.5 میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و افزود: گاز طبیعی مورد نیاز این استان توسط پالایشگاه شهید هاشمی نژاد و در برخی از مواقع از گاز وارداتی تامین می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها