دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان سی ‌وهشتمین دوره آزمون دستیاری از فردا خبر داد و افزود: تکمیل ظرفیت مرحله اول، اواخر مهر ماه اعلام می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۲۳۶

دکتر سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کلیه پذیرفته‌شدگان آزمون پذیرش دستیار تخصصی باید با مراجعه به دانشگاه محل پذیرش از فردا شنبه 18 تیر تا 29 تیر ماه نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام کنند، اظهار کرد: کلیه پذیرفته‌شدگان، در هنگام ثبت‌نام باید با توجه به سهمیه پذیرش خود اصل مدارک لازم برای استفاده از سهمیه مربوطه را بر اساس مندرجات راهنماها و دستورالعمل‌های مرتبط به دانشگاه محل پذیرش ارائه کنند.

شروع آموزش کلیه پذیرفته‌شدگان از اول شهریور

وی با اشاره به شروع آموزش کلیه پذیرفته‌شدگان مرحله اصلی آزمون پذیرش دستیاری از اول شهریور ماه، گفت: شروع به آموزش دانشجویان پزشکی که با استفاده از مقررات رتبه‌های برتر، استعدادهای درخشان، قانون تسهیل ازدواج جوانان و ....، مشروط به اتمام دوره آموزش پزشکی عمومی تا 31 شهریور ماه سال جاری، مجاز به شرکت و پذیرش در آزمون این دوره شده‌اند در اول مهر ماه خواهد بود.

عدم ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان به منزله انصراف است

ضیایی با بیان اینکه شروع به آموزش پذیرفته شدگان آزمون که مطابق مقررات ملزم به ادامه انجام خدمات قانونی خود تا پایان شهریور ماه 1390 هستند اول مهر ماه است، تصریح کرد: عدم ثبت‌نام در موعد مقرر و یا عدم شروع به آموزش در زمان‌های اعلام شده به منزله انصراف قطعی پذیرفته شده محسوب می‌شود.

وی افزود: کلیه شرکت‌کنندگان در آزمون که انتخاب رشته کرده‌اند و در مرحله اصلی پذیرش پذیرفته نشده‌اند، در صورت عدم تمایل به شرکت در مراحل جایگزین باید این مورد را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir  از اول تا 12 مرداد ماه اعلام کنند.

اعلام پذیرفته‌شدگان اولین دوره مرحله تکمیل ظرفیت در اواخر مهر

دبیر شورای آموزش پزشکی از اعلام پذیرفته‌شدگان اولین دوره مرحله تکمیل ظرفیت در اواخر مهر ماه خبر داد و افزود: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت، مرحله دوم جایگزین در اواخر آبان ماه اعلام می‌شود.

ممنوعیت جابجایی در دوره دستیاری

وی با تاکید بر اینکه جابجایی در دوره دستیاری ممنوع است، خاطرنشان کرد: انتقال دستیار به جز در شرایط بسیار خاص به ویژه به تهران ممنوع است، بنابراین پذیرفته‌شدگان به امید انتقال نباشند.

ضیایی در خاتمه گفت: انتقال از دانشگاه‌های شهرستان به شهرستان در صورت موافقت دانشگاه‌های مبداء و مقصد و کسب حداقل نمره آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه مقصد و با موافقت کمیسیون شورای آموزش پزشکی امکانپذیر است که البته با این موارد هم به سختی موافقت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها