ع. فتح‌اللهی: علت کیسه صفرا چیست و آیا تنها راه درمان آن جراحی است؟
کد خبر: ۴۱۱۷۴۳

کیسه صفرا زمانی که به هر دلیلی ملتهب و دردناک شود، برداشته می‌شود. البته سنگ کیسه صفرا شایع‌ترین دلیل التهاب این عضو است. به طور کلی زنان بیشتر از مردان به این مشکل مبتلا می‌شوند و عللی همچون افزایش سن، مصرف قرص‌های ضد بارداری، دیابت، وجود برخی از بیماری‌های گوارشی و اختلالات کبدی، چاقی و عفونت سیستم صفراوی باعث افزایش احتمال ایجاد سنگ صفرا می‌شوند.

خوشبختانه برای درمان بیماری سنگ کیسه صفرا، نسبت به گذشته راه‌های آسان‌تری وجود دارد، به طوری که برخی از این سنگ‌ها را می‌توان با مصرف داروهایی همچون «اکتی گال» از میان برد. همچنین روش لاپاروسکوپیک کلسیستکتومی (فرستادن لوله و خارج ساختن سنگ) و بالاخره لیتوتریپسی (استفاده از امواج الکترو مگنتیک) هم در کنار روش‌های قبلی درمان این بیماری قرار گرفته‌اند.

فراموش نکنید که هرچه زودتر ‌باید سنگ کیسه صفرا درمان شود و در صورت ادامه این مشکل، دچار یرقان و تورم کبد خواهید شد چراکه با تشکیل سنگ، مجاری عبور صفرا تنگ یا بسته می‌شوند و تولید عوارض ناخواسته می‌کنند.

ب. اسماعیلی از خرم‌آباد: مدتی است روی پوست دستانم دانه‌های قرمز رنگی ایجاد شده، علت بروز این عارضه کدام است؟

به طور کلی بیماری‌های زیادی باعث بروز دانه‌های قرمز رنگ در بدن می‌شوند، اما با توجه به این‌که دانه‌های قرمز روی دست شما، به بخش‌های دیگر انتشار پیدا نکرده‌اند به نظر می‌رسد بروز آنها به دلیل ایجاد حساسیت‌‌های پوستی باشد. دانه‌های قرمز، پوسته‌‌پوسته‌شدن دست‌‌ها،‌ احساس نازکی پوست، ترک‌‌خوردگی،‌ خارش شدید و خشکی زیاد دست از مهم‌‌ترین علائم ایجاد این حساسیت‌‌ها هستند. در واقع اغلب این حساسیت‌‌ها از نوع تماسی است و در اثر تماس با شوینده‌‌هایی که مواد اولیه آن زیاد است فرد دچار حساسیت می‌‌شود. در واقع شوینده‌‌ها اغلب دارای مواد اسیدی لکه‌‌بر قوی هستند که ریختن آنها روی دست باعث خشکی دست و صورت، آسیب‌های پوستی و حساسیت‌‌های ماندگار می‌شود. به همین دلیل در صورت استفاده مکرر از شوینده‌‌ها بدون استفاده از دستکش، پوست دچار چروک، خشکی و در نهایت پیری زودرس می‌‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها