تبریز - خبرنگار جام جم : گونه جدیدی از فسیل ماهی آترینا در رسوبات میوسن بالایی حوضه تبریز کشف شد. رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی شمال غرب کشور با اعلام این خبر گفت: این‌گونه جدید از فسیل‌های ماهی که بسیار خوب حفظ شده است، شباهت بسیار نزدیکی به گونه عهد حاضر این ماهی در دریای خزر دارد که تنها گونه زنده از جنس آترینا در دریای خزر است.
کد خبر: ۴۱۱۵۸۳

نیرومند اسکویی افزود: این گونه که در رسوبات لیگنیت‌دار منطقه باغمیشه ـ‌ مرزداران نزدیک شهر تبریز شناسایی شده به پیشنهاد کارشناسان ایرانی به نام قدیم آذربایجان «آتروپاتگان» نامگذاری و معرفی شد و نمونه‌هایی از آن نیز هم‌اکنون در موزه آلمان نگهداری می‌شود.

اهواز ـ‌ فارس: رئیس پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر از آغاز عملیات مرمت پل سنگبران شوشتر از روز گذشته خبر داد.امین محمودزاده افزود: پل سنگبران شوشتر که از روزهای گذشته با همکاری شهرداری شوشتر مسدود شده، از دیروز رسما کار مرمت آن آغاز شده است و تا پایان این کار، این کارگاه فعال خواهد بود. وی با اشاره به اعتبار ویژه بر‌ای این طرح گفت: در سال جاری برای مرمت این پل تاریخی، اعتباری بالغ بر600 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

عسلویه ـ فارس: بخشدار آبپخش از خرید خرمای کشاورزان آبپخش در استان بوشهر با قیمت توافقی خبر داد.کورش رستمی در نشست شورای اداری آبپخش درباره قیمت توافقی خرما گفت: در جلسه‌ نمایندگان باغداران منطقه با استاندار در استانداری، مصوب شد خرمای باقیمانده در دست کشاورزان با قیمتی توافقی بین 550 تا 750 تومان خریداری شود.

مهاباد ‌‌ـ ایرنا:‌ معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرستان میاندوآب تیرماه امسال به شبکه سراسری راه آهن کشور می‌پیوندد. سیدجواد محمودی افزود: پیش‌بینی شده بود این طرح اواخر سال گذشته به بهره‌برداری برسد که بنا به دلایلی و پاره‌ای تغییرات در مسیر مراغه به میاندوآب به تعویق افتاد. وی گفت: با اتمام این اصلاحات، این طرح به طور قطع، 20 تیر امسال با برگزاری آیین باشکوهی با حضور مردم و مسوولان شهرستان میاندوآب به بهره‌برداری می‌رسد.

زنجان ـ ایرنا: مجری طرح توسعه باغات زیتون کشور و مدیرکل دفتر زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: وسعت باغات زیتون کشور تا سال 1404 به 250 هزار هکتار می‌رسد. جهانگیر عرب افزود: در صورت تحقق این موضوع تولید روغن زیتون در کشور به 200 هزار تن در سال رسیده و مصرف سرانه هر فرد به 2 کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

بوشهر‌‌ـ‌ خبرنگارجام‌جم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی هنری بوشهر با زیر بنایی بالغ بر 14 هزار متر مربع به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان امروز دوم تیر ماه در جنب بیمارستان 200 تختخوابی آغاز می‌شود.

نصرالله شفیعی افزود: در این مجموعه بزرگ، بخش‌ها و واحدهای متعددی از جمله سالن آمفی‌تئاتر، بخش موسیقی، تجسمی، انواع گالری و... پیش‌بینی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها