در صورت تصویب وزارت بهداشت انجام می‌شود

راه‌اندازی 34 رشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

در صورت تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 34 رشته جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۱۰۲۶۶

به گزارش فارس، معاونت آموزشی این دانشگاه اظهار داشت: 34 رشته جدید از طرف دانشگاه به منظور تصویب و راه‌اندازی، به وزارت بهداشت پیشنهاد شده است که در صورت تصویب به رشته‌های موجود در این دانشگاه افزوده می شود.

محمدمهدی ثاقب افزود: مستندات مربوطه به وزارت بهداشت ارسال شده که در حال حاضر در دست بررسی برای تصویب است.

وی با اشاره به اینکه تمام این رشته‌های جدید در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی هستند، ابراز داشت: 10 رشته پیشنهادی در مقطع کارشناسی ارشد، 14 رشته دکترا و 10 رشته نیز فلوشیپ هستند.

ثاقب اضافه کرد: این رشته‌ها بر اساس نیازهای جامعه در نظر گرفته شده‌اند به گونه‌ای که در سطح دکترا در علوم پایه بیشترین تاکید بر راه‌اندازی رشته‌های جدید نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی و سول‌های بنیادی است.

معاونت آموزشی علوم پزشکی شیراز بیان داشت: در رشته‌های مدیریتی نیز تاکید بر رشته‌های مربوط به سیاستگذاری سلامت، رفاه اجتماعی و بلایا و فوریت‌هاست.

ثاقب تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن سن جمعیت کشور، رشته‌های توان‌بخشی در مقطع کارشناسی ارشد مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در راه‌اندازی رشته‌های جدید کارشناسی ارشد نیازهای سلامت و بهداشت سالمندان و نوزادان در نظر گرفته شده‌اند.

ثاقب اضافه کرد: راه‌اندازی دوره‌های فلوشیپ در مواردی صورت می‌گیرد که دانشگاه توانمندی و فعالیت خوبی در آن زمینه‌ها داشته باشد که از آن جمله می‌توان به پیوند ولاپاراسکوپی اشاره کرد.

معاونت آموزشی علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه از سال 86 تاکنون 37 رشته به مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه اضافه شده است، خاطرنشان کرد: رشته‌های جدید که به منظور راه‌اندازی به وزارت بهداشت پیشنهاد شده‌، همگی در راستای رفع نیازهای جامعه برنامه‌ریزی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها