معاون شهرسازی و معماری وزیر مسکن وشهرسازی گفت: هر چقدر روند اجرایی شدن طرح تفصیلی تهران به تاخیر بیافتد ، جبران خسارت آن مشکل تر است و باید به این نکته توجه داشت که بیشترین خسارت ناشی از این تاخیر، متوجه مردم است.
کد خبر: ۴۰۹۹۴۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی طرح تفصیلی جدید شهر تهران ، میرمحمد غراوی معاون شهرسازی و معماری وزیر مسکن وشهرسازی با بیان این مطلب گفت: طرح جامع سندی است که بر اساس این سند تکالیفی به شهرداری‌ها و سایر نهادهای دولتی از جمله وزارت مسکن و شهرسازی محول شده است که البته عمده این وظایف که همان فرآیند اجرای آن است بر عهده شهرداری ‌هاست.

وی افزود: در واقع طرح تفصیلی نیز در یک مقیاس دقیق‌تر، سند جامع را مشخص و تبیین می‌کند.

غراوی تاکید کرد: در طرح جامع یک شهر به کلیات افق یک شهر در یک چشم انداز 10ساله پرداخته می‌شود و توزیع جمعیت و فعالیت و خدمات در پهنه یک محدوده قانونی، توسط شورای عالی شهرسازی به  تصویب می‌رسد ویک‌سری ضوابط و مقرراتی را برای اجرای آن تصویب و اجرایی می‌کند که این ضوابط و مقررات اجرایی شدن طرح جامع را هدایت می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری وزیر مسکن و شهرسازی متذکر شد:هر لحظه تاخیر در اجرای طرح تفصیلی جدید تهران با خسارت‌های زیادی همراه است و مسلما شهروندان بیشتراز همه در این میا ن متضرر می‌شوند.

وی دراین باره توضیح داد: طبق ماده 71 قانون شهرداری‌ها، طرح‌ تفصیلی باید تنها به تایید شورا برسد در حالیکه این طرح در شورای اسلامی شهر روند بررسی وتصویب را طی کرده و این در صورتی است که قانون به شورا تنها اجازه تایید این طرح را داده وتصویب در حیطه اختیارات شورا نیست.

غراوی ابراز امیدواری کرد هرچه سریعترطرح تفصیلی جدید تهران مراحل تصویب خود را در کمیسیون ماده 5 به پایان برساند و به‌ مناطق 22 گانه ابلاغ شود تا مناطق بتوانند در روند درخواست شهروندان برای پروانه ساخت برای یک ملک طبق قانون جدید عمل کنند و موجب سرگردانی شهروندان در تودر توی مقررات اداری نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها