نهادهای انقلابی مصر در راستای پاکسازی کشور از عناصر فاسد رژیم مخلوع حسنی مبارک از بازداشت حسین سالم و ممنوع السفر شدن اعضای نزدیک خانواده مبارک خبر دادند.
کد خبر: ۴۰۹۹۰۴

به گزارش مهر، "مجدی الشافعی" رئیس دفتر اینترپل در مصر اعلام کرد که حسین سالم تاجر مصری و واسطه فروش گاز ارزان به رژیم اسرائیل در اسپانیا بازداشت شد.

وی افزود: پلیس اسپانیا حسین سالم را در ویلای شخصی اش در شهر مایورکا بازداشت کرد. وی قرار است امروز جمعه به مصر تحویل داده شود.

حسین سالم افسر بازنشسته مصری یکی از تجار نزدیک به حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر و یکی از شرکای اصلی وی در تجارت با رژیم اسرائیل بود.

دادستان کل مصر ماه گذشته میلادی سالم را به اتهام آسیب رساندن به منافع ملی مصر و هدر دادن اموال عمومی کشور به خاطر فروش گاز ارزان مصر به رژیم اسرائیل با بهای اندک و خارج از استانداردهای جهانی به دادگاه جنایی فراخواند.

حسین سالم در پی انقلاب 25 ژانویه در مصر و با توجه به روابط حسنه ای که با سیاستمداران رژیم اسرائیل داشت به فلسطین اشغالی گریخت. سالم یکی از ارکان رژیم مبارک محسوب می شود و پیش بینی می شود بازداشت وی بسیاری از اسرار مربوط به ثروت خانواده مبارک را فاش کند.

رژیم اسرائیل در دوره حسنی مبارک حدود چهل درصد از نیازهای گازی خود را از طریق مصر تامین می کرد. جمال مبارک فرزند دیکتاتور مخلوع، حسین سالم و الفهمی وزیر نفت وقت این کشور نقش به سزایی در تنظیم این قرارداد ننگین ایفا کردند.

گفته می شود فروش گاز ارزان به رژیم اسرائیل مبلغی حدود 714 میلیون دلار به بیت المال مصر خسارت وارد کرده است.

در همین راستا منابع آگاه اعلام کردند که دادستانی کل مصر درصدد است تا با اتخاذ اقدام مشابهی تمامی عناصر فراری رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک به ویژه "یوسف پطرس غالی" وزیر دارایی و "رشید محمد رشید" وزیر تجارت را به کشور بازگرداند و محاکمه کند.

از سوی دیگر "عاصم الجوهری" مشاور وزیر دادگستری مصر در امور کسب درآمدهای نامشروع اعضای خانواده حسنی مبارک را ممنوع السفر کرد.

"هایدی راسخ" همسر و "عمر علا مبارک" فرزند علا مبارک، "خدیجه الجمال" همسر و "فریده" دختر جمال مبارک را از جمله این افراد به شمار می روند. این افراد متهم هستند که در دوره حسنی مبارک از نفوذ خود در راستای کسب درآمدهای نامشروع سو استفاده می کردند.

ابراهیم سلیمان وزیر مسکن سابق، "یحیی الکومی" و "عماد الحازق" تجار مصر نیز برای  بار دوم به اتهام فساد و سواستفاده از اموال عمومی به دادگاه جنایی فراخوانده شدند. این افراد در دوره دیکتاتوری مبارک مبلغی به ارزش 6 میلیون و 200 هزار دلار از اموال عمومی کشور را از آن خود کرده بودند.

ابراهیم سلیمان که هم اکنون به همراه 4 تن از نمایندگان خود به اتهام کسب درآمدهای نامشروع و ضرر به اموال عمومی در بازداشت بسر می برند 27 اوت در دادگاه جنایی قاهره محاکمه خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها