مدیرعامل سازمان بهسازی ‌و نوسازی کرمانشاه خبر داد:

اعطای تسهیلات ویژه برای نوسازی بافتهای فرسوده

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه و بهسازی منازل مسکونی این مناطق تسهیلات ویژه‌ای به متقاضیان اعطاء می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۸۹۳

به گزارش ایسنا، "بهرام اسماعیلی"، در جمع خبرنگاران افزود: حدود 60 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که از این میزان، یک‌هزار و 280 هکتار آن در شهر کرمانشاه قرار دارد.

وی ادامه داد: به منظور احیای این بافت‌ها، شهرداری کرمانشاه بر اساس مصوبات شورای شهر موظف شده هزینه پروانه‌های ساختمانی مسکونی تا سه طبقه و پیلوت (180درصد تراکم) را 100 درصد معاف کند.

اسماعیلی افزود: این در حالی است که در غیر بافتهای فرسوده شهر، تراکم مبنا 120 درصد و ساخت تعداد طبقات نیز بر مبنای توافق با شهرداری است و امتیازات بهسازی و ساخت‌وساز در بافتهای فرسوده را ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مناطق یک، دو، سه و چهار شهرداری کرمانشاه برای انجام این مصوبه و بهسازی بافتهای فرسوده شهر تعیین شده‌اند، گفت: اعطای وام با بهره کم از دیگر مصوبات شورای شهر کرمانشاه برای احیای بافت‌های فرسوده شهر است.

وی گفت: بر این اساس از طریق شرکت عمران مسکن‌سازان غرب که زیرمجموعه سازمان مسکن و شهرسازی است، مقرر شد به‌ازای بهسازی هر واحد مسکونی(هر یک طبقه) که در بافت فرسوده شهر انجام شود در صورت استفاده از مصالح غیرصنعتی 200 میلیون ریال و در صورت استفاده از مصالح صنعتی 250 میلیون ریال وام بدون حساب سپرده بانکی با بهره بسیار اندک پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری کرمانشاه، تصریح کرد: این مصوبات که از سال گذشته در کرمانشاه اجرایی شده‌اند برای این است که تا حدودی از میزان بافتهای فرسوده در این شهر کاسته شود.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت نیز تسهیلات ویژه‌ای برای احیا و نوسازی بافتهای فرسوده کشور در دست انجام دارد، گفت: پرداخت 70 میلیون ریال ودیعه مسکن به ساکنان بافتهای فرسوده از جمله این تسهیلات است.

وی تصریح کرد: در راستای انجام این طرح، اگر برخی از همسایه‌های ساکن یک بافت فرسوده با هم تجمیع کنند که منازل محله خود را بازسازی کنند، دولت به هر یک از مالکان رقم 70 میلیون ریال ودیعه مسکن می‌دهد که تا زمانی‌که منازل آنها بازسازی می‌شود، خانه‌ای را خارج از محدوده بافت فرسوده اجاره کنند و پس از بازگشت به منزل خود، مبلغ ودیعه را به بانک بازگردانند.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی کرمانشاه با بیان اینکه این امتیاز استثنایی از ابتدای سال 90 در کشور آغاز شده است، گفت: به علت اینکه افراد زیادی از سال گذشته در نوبت دریافت این ودیعه هستند، اعتبارات کامل این طرح در سطح کشور هنوز اجرایی نشده و تا زمانی‌که افرادی که سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند، ودیعه مسکن خود را دریافت نکنند، به افراد متاقضی امسال این ودیعه تعلق نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها