از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه مقامات این کشور، دیگر کشورها به خصوص آمریکا را متهم می‌کنند که با استفاده از دنیای مجازی سعی در ایجاد توطئه در این کشور دارند. خصوصیت اینترنت و دنیای مجازی این است که صحت و سقم مطالب انتشار یافته در آن به سختی مورد تایید قرار می‌گیرد. مصداق بارز این نمونه بتازگی در سوریه اتفاق افتاده است. به گزارش ایرنا، هویت امینه عراف که وب‌نگاری‌های وی در‌باره مسائل جنسی و بحران سوریه، توجه بسیاری از وبگردهای جهان را به خود جلب کرده بود، روز یکشنبه معلوم شد و حالا همه فهمیده‌اند نام واقعی او«تام مک مستر»، یک مرد 40 ساله آمریکایی از ایالت جورجیا است.
کد خبر: ۴۰۹۸۸۹

شبکه‌های خبری روز دوشنبه گزارش دادند که حساسیت خوانندگان نوشته‌های امینه وقتی شدت گرفت که دوشنبه پیش نوشته‌هایش متوقف شد و به اصطلاح دخترعمویش در وبلاگ او برای خوانندگان یادداشتی گذاشت که از دستگیری این فعال سوری توسط نیروهای امنیتی حکایت می‌کرد. به نوشته روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست حساسیت آن‌قدر بالا گرفت که حتی وزارت خارجه آمریکا هم شروع به تحقیق در این باره کرد. این خبر همچنین در رسانه‌های خبری انعکاس وسیعی یافت و وبلاگ‌نویسان و فعالان حقوق بشر و سیاسی، در فضای مجازی با به راه انداختن کمپین، خواهان آزادی او شدند. در نهایت روز یکشنبه، در این وبلاگ، متنی با عنوان عذرخواهی از خوانندگان با امضای فردی به نام تام مک مستر، 40 ساله از آمریکا منتشر شد ،درحالی که او در وبلاگش خود را یک دختر همجنس‌گرای سوری معرفی می‌کرد.

مک مسترکه فعال مسائل خاورمیانه است و در دانشگاه ادینبورگ تحصیل می‌کند، نوشت که او در این مدت تنها نویسنده این وبلاگ بوده است. البته مک مستر 40 ساله پذیرفته که کار او می‌تواند وضع وبلاگ‌نویس‌های سوری را در کشور مشکل کرده باشد. نکته جالب اینجاست که طی این مدت هیچکس نپرسید آیا کسی تا به حال امینه را ملاقات کرده است یا خیر. علاوه بر این حتی معلوم شد عکسی هم که به امینه نسبت داده می‌شود متعلق به زنی ساکن لندن است که از صفحه فیس‌بوک او برداشته شده است.

رضا عظیمی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها