رئیس سازمان عشایری کشور گفت: فعالیت شرکت‌ها و اتحادیه‌‌های تعاونی روستایی دست دلالان را از بازار خرید و فروش محصولات تولیدی عشایر کوتاه کرده است.
کد خبر: ۴۰۹۸۸۶

جهانشاه صدیق در حاشیه معارفه مدیرکل امور عشایری اردبیل در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: براساس مصوبه دولت و آیین‌نامه ساماندهی عشایر تمام دستگاه‌ها مکلف هستند در اجرای مناسب این طرح یاریگر این سازمان باشند.

وی ادامه داد: وظیفه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی است که سازمان عشایری را در خدمات‌رسانی مناسب با هدف ساماندهی عشایر کمک کنند.

این مسئول بیان کرد: در کنار وظایف محوله سازمانی که پیگیر مستمر اجرای آن هستیم، فعالیت‌هایی نظیر راهسازی و آبرسانی وظیفه دستگاه‌های ذیربط است و آنها باید به تعهد خود در طرح ساماندهی عشایر عمل کنند.

صدیق با اشاره به تنوع محصولات تولیدی عشایر و بازار داغ فروش آنها تصریح کرد: ما وظیفه‌ا‌ی در خصوص خرید و عرضه محصولات عشایر زحمتکش به بازار نداریم و خود آنها هستند که با علاقه و رغبت و صلاح خود در این کار وارد می‌شوند.

وی اضافه کرد: گوشت و محصولات لبنی تولید شده عشایر امروز نه تنها بر روی دست آنها باقی نمانده بلکه بازار فروش و عرضه آنها به گونه‌ای داغ است که گاه عشایر بدون واسطه‌گر و دلال محصول خود را به قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

این مسئول گفت: عشایر در این زمینه شرکت‌ها و تعاونی‌های عشایری که به همت خود آنها تاسیس و راه‌اندازی شده است وارد بازار می‌شوند و دست دلالان و واسطه‌گران از این بازار با فعالیت این شرکت‌ها کوتاه شده است.

رئیس سازمان عشایری کشور از آمادگی صندوق بیمه کشاورزی برای بیمه کردن دام عشایر خبر داد و گفت: در این زمینه دولت بخشی از هزینه‌ها را که رقمی در حدود 208 هزار تومان است تقبل کرده و خود عشایر 104 هزار تومان برای بیمه دام‌های خود به صورت سالانه پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: عشایر با عضویت در این صندوق در صورت وارد آمدن خسارات قادر خواهند بود از محل صندوق مبلغ خسارات وارد شده را بلاعوض دریافت کنند تا بخشی از خسارات جبران شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا 5 راس تلفات دام در مناطق عشایری نیازی به کارشناس بیمه برای تایید ندارد و صندوق می‌تواند خسارت وارده را پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها