اهواز ـ فارس: کارگاه‌های آموزشی منطقه‌ای مدیریت زیست‌محیطی ریزگردها و مقابله با فرسایش بادی از 28 خرداد تا اول تیر ماه در اهواز برگزار می‌شود. دبیر کارگروه مقابله با ریزگردها در این باره گفت: وزرای محیط زیست و کشاورزی عراق و بیش از 25 نفر از کارشناسان عراقی در این کارگاه شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۴۰۹۸۸۴

بوئین زهرا ـ مهر: معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: مسیر خروجی شهر آوج به سمت همدان تا 2 ماه آینده تعریض می‌شود. اکبر نیکزاد افزود: این مسیر که 2 کیلومتر است و به علت داشتن شیب تند و خطرناک یکی از نقاط پرحادثه محسوب می‌شود، قرار است 4 بانده شود.

کرمانشاه ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس سازمان شیلات کشور از آمادگی پرداخت تسهیلات برای توسعه و پرورش آبزیان خبر داد و افزود: سال گذشته 450 هزار انواع بچه ماهی گرمابی در سد زاگرس رهاسازی شده است. تقوی افزود: هم‌اکنون 2 سایت پرورش ماهی سردآبی با ظرفیت تولید سالانه 30 تن، یک واحد پرورش ماهی گرم‌آبی با ظرفیت تولید سالانه 5/7 تن و پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت تولید سالانه 3 تن در شهرستان گیلانغرب فعال است.

کاشان ـ فارس: مدیر باغ پرندگان کاشان از تولد نخستین اسب نر کوتوله فالابلا مینیاتور در باغ پرندگان قمصر از توابع این شهرستان خبر داد.

جواد کارگرنژاد افزود: اولین اسب ماده مینیاتور سال گذشته در باغ پرندگان قمصر متولد شده بود.وی تعداد اسب‌های مینیاتور باغ پرندگان قمصر کاشان را قبل از تولد این دو کره اسب، 6 اسب مینیاتور اعلام کرد.

کرج ـ فارس: شهردار کرج گفت: بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی کشور با نام آبشار بیلقان با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان در کرج به بهره‌برداری رسید.سیدعلی آقازاده افزود: اعتبار ساخت این آبشار با 30 متر ارتفاع و 14 مترعرض دهانه، از محل بودجه‌های شهرداری تامین شده است.وی در تشریح میزان توان و گنجایش این آبشار مصنوعی اظهار کرد: آبشار مصنوعی بیلقان با دبی 600 مترمکعب در ساعت آب را از رودخانه کرج به فضای بالای آبشار منتقل می‌کند. این آبشار در ابتدای محور کرج ـ چالوس بنا شده است.

کرمان ـ مهر: رئیس جهاد کشاورزی کرمان از بهره‌برداری 102 طرح کشاورزی در شهرستان‌های شمالی این استان خبر داد و افزود: افتتاح این طرح‌ها ضمن ارتقای جایگاه کرمان در تولید محصولات کشاورزی موجب اشتغالزایی در این بخش شد.عباس مولایی گفت: مهم‌ترین بخشی که در مجموعه این طرح‌ها مورد سرمایه‌گذاری قرار گرفته است در زمینه استحصال آب‌ها و بهره‌برداری مکانیزه از آب‌های موجود در استان کرمان با توجه به کم‌آبی در منطقه است.

شهرکرد ـ مهر: نخستین آبگرمکن خورشیدی مدارس چهارمحال و بختیاری در دبستان بهارآفرین آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان شهرکرد نصب شد. کارشناس امور عمرانی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان شهرکرد افزود: نصب آبگرمکن های خورشیدی به دلیل دارا بودن ویژگی هایی نظیر صرفه جویی در هزینه های گاز و برق ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها