سجادی: تمام تجربیاتم را به کار می‌گیرم تا جامعه ورزش سرافراز شود

استقبال جامعه ورزش از معرفی وزیر پیشنهادی

سرانجام حمید سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد، انتخابی که مطابق انتظار با استقبال جامعه ورزش مواجه شد، چرا که به اعتقاد بسیاری از اهالی ورزش این اقدام نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران است. دیروز ساعاتی پس از قرائت نامه رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و پایان یافتن انتظارها برای معرفی گزینه دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، جامعه ورزش برای دومین بار به استقبال قهرمان دیروز ورزش شتافتند و ابراز اطمینان کردند که محمود احمدی‌نژاد از این انتخاب خود پشیمان نخواهد شد.
کد خبر: ۴۰۹۸۸۱

چیزی که خود سجادی نیز بر آن تاکید دارد و دراین‌باره به ایرنا می‌گوید: «تمام دوران زندگی خود را با ورزش کردن و آموزش به ورزشکاران یا انجام امور اجرایی و تربیت بدنی پشت‌سر گذاشته‌ام، تصور می‌کنم شناخت و آگاهی کاملی از دغدغه‌ها، کاستی‌ها، پتانسیل‌ها، توانایی‌ها و امکانات ورزش کشور دارم و می‌توانم کمکی به خانواده بزرگ خود(ورزش) داشته باشم.»

محمد مایلی‌کهن سرمربی سابق سایپا که همواره با صراحت از سیاست‌های سازمان تربیت بدنی انتقاد می‌کند، این انتخاب رئیس‌جمهور را به این ترتیب ارزیابی کرد: «به جز مقطع ریاست مصطفی هاشمی‌طبا در سازمان تربیت بدنی،این اولین بار است که می‌بینیم فردی استخوان خرد کرده به عنوان رئیس ورزش معرفی می‌شود. اعتقاد دارم این معرفی باعث کمک به ورزش می‌شود، چرا که با حضور سجادی ما زمانی را از دست نمی‌دهیم. او با زیر و بم کار آشناست.»

دارا بودن مدرک تحصیلی دکترای تربیت بدنی و قهرمان بودن در ورزش دو مولفه‌ای هستند که سعید فائقی، معاون ورزشی اسبق سازمان تربیت بدنی آنها را از فاکتورهای برجسته سجادی می‌داند:«این انتخاب در تاریخ ماندگار است، خوشبختانه اولین وزیر ورزش هم قهرمان است و هم تحصیلکرده ورزش.»

خطیر بودن مسوولیت سجادی

امیررضا واعظی‌آشتیانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال که چندماهی را هم به عنوان قائم مقام سازمان تربیت بدنی همکار سجادی بود، معاون سابق را از نگاه سلیقه‌ای بر حذر می‌دارد: رئیس‌جمهور در انتخاب سجادی بسیار منطقی و اصولی تصمیم‌گیری کرد. امیدوارم سجادی بتواند تمام کاستی‌هایی که در دوران مدیریت سعیدلو وجود داشت را جبران کند و مانند سعیدلو سلیقه‌ای با ورزش برخورد نکند.

آشتیانی به خطیر بودن وظیفه سجادی اشاره می‌کند و می‌گوید: سجادی باید از این فرصت در جهت استیفای حق جامعه ورزش بخوبی استفاده کند، اعتبار بخشیدن به جامعه ورزش در گرو مدیریت سجادی خواهد بود. با توجه به شناختی که از روحیه او دارم می‌تواند به ورزش اعتبار دهد تا در آینده دولت‌های دیگر هم نگاه مثبتی به ورزش داشته باشند.

عیسی اسحاقی، رئیس سابق فدراسیون گلف هم نگاهی مشابه واعظی‌آشتیانی دارد و دراین‌باره از جامعه ورزش می‌خواهد سجادی را حمایت کنند چرا که به زعم او موفقیت سجادی باعث هموار شدن راه تداوم حضور ورزشی‌ها در راس سازمان تربیت بدنی خواهد شد.

اما امیرحسین آیت‌اللهی، رئیس فدراسیون شنا استدلال جالبی درباره انتخاب سجادی دارد و آن این‌که چون سجادی همه مدارج قهرمانی را یکی پس از دیگری سپری کرده و در کنار آن از تحصیلات ورزش و مدیریت اجرایی غافل نبوده است می‌تواند موفق باشد. او اظهار امیدواری کرد همچون رئیس‌جمهور نمایندگان مجلس هم به سجادی که نماینده جامعه ورزش است، اعتماد کنند. درست مثل لطفعلی پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی که سوابق ورزشی، مدارج علمی و سوابق مدیریتی سجادی در بخش‌های مختلف را عامل موفقیت آینده او برمی‌شمرد.

با این استقبال جامعه ورزش، سجادی که بخوبی می‌داند وظیفه سنگینی را عهده‌دار شده است، تصریح می‌کند: «تمام توان خود را به کار خواهم گرفت تا با تجربه‌ای که در طول این سال‌ها کسب کرده‌ام ورزش کشور را در جهتی‌به پیش ببرم که نخستین تجربه انتخاب یک مدیر ورزشی در راس دستگاه ورزش کشور، نتیجه‌ای مثبت و درخشان برجای بگذارد و جامعه ورزش را سرافراز کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها