برخورد شدید با باندهای تکدی‌گری

مجتمع اردوگاهی ویژه متکدیان تاسیس می شود

مدیرکل اجتماعی استاندار تهران از راه‌اندازی مجتمع اردوگاهی نگهداری از متکدیان خیابانی در سال جاری خبر داد و گفت: با باندهای تکدی‌گری که به صورت سازمان یافته فعالیت می‌کنند برخورد شدیدی می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۸۷۱

محمدعلی عرفان‌ منش در گفتگو با ایسنا ، با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت متکدیان، کودکان کار، خیابان و آسیب‌دیدگان اجتماعی، گفت: براساس مصوبه هیات وزیران ستادی برای ساماندهی این دسته از افراد و اقشار آسیب دیده تشکیل شده است.

وی با تاکید برغربالگری متکدیان، کودکان کار وخیابان و آسیب دیدگان اجتماعی، افزود: دولت در حوزه توانمند‌سازی افرادی که در اداره شرافتمندانه زندگی خود نیاز به کار دارند اقدامات موثری انجام داده است که فعالیت کمیته امداد و سازمان بهزیستی بخشی از این اقدامات سامان‌بخشی به وضعیت این افراد است.

مدیرکل اجتماعی استاندار تهران، تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که از سوی دستگاه‌های ذیربط در حوزه توانمند‌سازی این افراد صورت گرفته دیگر بهانه‌ای برای ادامه روند تکدی‌گری نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه حساب افراد نیازمند با ولگردان و متکدیان حرفه‌ای جداست و کرامت انسان‌ها به ویژه افراد تهیدست و نیازمند یکی از مباحث اصلی در طرح ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی است، خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی کودکان کار و خیابانی و آسیب دیدگان اجتماعی در مجموعه فرمانداری‌های استان تهران نیز فعال شده و تصمیمات خوبی در این باره اتخاذ شده است.

مدیرکل اجتماعی استاندارتهران از راه‌اندازی مجتمع‌های اردوگاهی متکدیان براساس مصوبه هیات وزیران خبرداد و یادآور شد: علیرغم همکاری خوب شهرداری تهران، نیروی انتظامی ، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر ارگان‌های ذیربط برای عملیاتی کردن این طرح باید با یک حرکت اساسی و راه‌اندازی مجتمع‌های اردوگاه‌ها انجام پذیرد.

عرفان‌منش با بیان اینکه متکدیان طی برنامه‌های کوتاه مدتی از جمله طرح ضربتی از سطح شهر جمع‌آوری می شوند، افزود: برای ساماندهی متکدیان از سطح شهر نیازمند برنامه‌های میان مدت و بلند مدت هستیم که ایجاد مجتمع‌های اردوگاهی و توانمندسازی مراکزنگهداری از جمله برنامه‌های میان مدت است.

وی با بیان اینکه پاک کردن کامل چهره شهر از وجود متکدیان وعده‌ای آرمانی است افزود: می توان این نوید را به شهروندان تهرانی داد که با راه‌اندازی مجتمع‌های اردوگاهی بخش زیادی از متکدیان از سطح شهر جمع‌آوری خواهند شد.

مشاور استاندار تهران تحقق بخشی از این امر را منوط به همکاری مردم با دستگاه‌ها و همچنین فرهنگسازی کمک نکردن به متکدیان عنوان کرد و گفت: اگر کمک‌های شهروندان و خیرین به افراد نیازمند در قالب مراکز خیریه و کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام شود، مسوولین نیز برنامه‌های تدوین شده را به راحتی اجرا می کنند.

تجهیز مرکز اسلام‌شهر در قالب مجتمع اردوگاهی و مرکز غربالگری

مدیرکل اجتماعی استاندارتهران در خصوص عملیاتی شدن ساماندهی متکدیان گفت: در حال حاضر شهرداری تهران دو گرمخانه و دو مرکز نگهداری دارد و چهار مرکز نیز در سازمان بهزیستی دایر است اما در نظر داریم تا زمان راه‌اندازی مجتمع های اردوگاهی ، مراکز نگهداری بزرگ از جمله مرکز اسلام‌شهر را در قالب مجتمع اردوگاهی و مرکز غربالگری مجهز کنیم.

عرفان‌منش تاکید کرد این برنامه‌ها در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری و عملیاتی خواهد شد و گفت: به شدت با باندهای تکدی‌گری که به صورت سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند برخورد خواهیم کرد.

مشاور استاندار تهران با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان خیابانی، گفت: مواد مخدر و مقوله معتادان بر اساس برآوردهایی که در استان و در حوزه انتظامی صورت گرفته یکی از آسیب‌های اجتماعی جدی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه باید تدابیری برای این آسیب‌ها اتخاذ شود، افزود: در کنار بحث‌هایی که در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدراز جمله انسداد مرزها، برخورد جدی با باندهای سازمان یافته مواد مخدر و تشدید مجازات قاچاقچیان این مواد صورت می‌گیرد، باید در حوزه پیشگیری و مداخله نیز تعداد مراکز درمانی و بازتوانی و کمپ‌های اعتیاد افزایش یابد تا میزان دسترسی مبتلایان به این بلای خانمان‌سوز را در ارتباط با ترک آنها افزایش دهیم.

تجهیز و آمادگی مراکز نگهداری از معتادان پرخطر و لامکان

مشاور استاندارتهران با اشاره به حضور برخی از معتادان تابلو در معابرو خیابان‌ها که یک چهره زشتی را از شهر به نمایش می‌گذارد، افزود: طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر و لامکان با هدف مداخله و درمان معتادان و در پیشگری و آموزش این قشر انجام می‌شود.

وی از تجهیز و آمادگی برخی از مراکز نگهداری از معتادان در اجرای این طرح خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری معتادان علاوه بر شهر تهران در شهرستان‌های استان نیز اجرا می‌شود و شاهد همکاری بسیار خوب بخش خصوصی از جمله مراکز ترک اعتیاد هستیم که با سرمایه‌های خود به صورت داوطلبانه در این طرح مشارکت دارند.

عرفان‌منش با بیان اینکه اعتبارات اجرای این طرح تامین شده است، گفت: با توجه به اینکه طرح جمع‌آوری معتادان باید به صورت هماهنگ در بخش پیشگیری، مداخله و مقابله صورت گیرد پیش‌بینی می‌شود نتایج موثر و خوبی را به همراه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها