رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی از صدور مجوز برای افزایش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی خبر داد. محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر افزایش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی تصریح کرد: بازرسان اتحادیه بر بازار نظارت کامل دارند، اما خرید و فروش کمی سخت شده است.وی با اشاره به این که در مذاکرات با سازمان بازرگانی استان تهران، مجوز افزایش 10 درصدی قیمت به دلیل بالا رفتن نرخ ارز صادر شد،‌ گفت:‌ تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند به اتحادیه کشوری مراجعه کنند و مجوز بگیرند.
کد خبر: ۴۰۹۸۶۵

وی خاطرنشان کرد: واردکنندگان و تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت بیش از 10 درصد دارند باید با ارائه مستندات به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و واردکنندگان مراجعه کنند.

طحان‌پور با اشاره به عرضه تقاضا پیش از افزایش نرخ ارز گفت: قبل از بالا رفتن نرخ ارز، بازار عادی بود و آرامش خود را داشت؛ خوشبختانه عرضه بیش از تقاضاست که به همین دلیل بحران در لوازم خانگی نیست؛ ‌خیلی از واحدهای تولیدی داخل تمایلی به افزایش قیمت ندارند، چرا که با قیمت‌های قبلی هم مشکل داشتند؛ با افزایش قیمت، مردم کالای خارجی می‌خرند، اما هزینه تولید نیز بالاست و مواد اولیه که گران می‌شود،‌ قیمت تمام شده بالا درمی‌آید و افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها