دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: پرونده رهاسازی بیماران در بیابان به دادگاه ارسال شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه جلسه تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ناحیه یک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهار نظر اخیر محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که رهاسازی بیماران در بیابان توطئه‌ای علیه وزارت بهداشت بوده است، افزود: پیش از این نیز گفته‌‌ام که دادستانی بر اساس ادله موجود، متهمان را تعقیب می‌کند و اساس کار ما به وجود ادله استوار است که در این پرونده نیز تحقیقات خود را بر اساس ادله آغاز کرده‌‌ایم. وی گفت: همان زمان تحقیقات گسترده‌ای درباره توطئه بودن این حادثه آغاز شد و از وزارت بهداشت نیز با توجه به اختلاف نظر در این موضوع دلیل خواستیم حتی برادر و پسرعموی یکی از بیماران را از یکی از شهرستان‌ها به تهران احضار و درباره چگونگی ورود به بیمارستان سؤالاتی کردیم.دادستان تهران افزود: پرونده متهمان این پرونده دوشنبه گذشته به دادگاه ارسال شد و تا این لحظه دلیلی مبنی بر توطئه بودن این حادثه وجود ندارد.
کد خبر: ۴۰۹۸۲۴

بازداشت‌های جدید؛تکذیب و تایید

خبرنگار دیگری پرسید: شایعاتی مطرح است که هفته گذشته برخی افراد وابسته به دولت حصر خانگی شده بودند، آیا این خبر صحت دارد؟

دادستان تهران پاسخ داد: من تکذیب می‌کنم.

خبرنگاری از جعفری دولت‌آبادی پرسید: اخباری مبنی بر بازداشت برخی مسوولان عالی استانداری در ارتباط با پرونده بیمه منتشر شده است. آیا این اخبار صحت دارد؟

دادستان تهران پاسخ داد: در پرونده بیمه افرادی به دادستانی تهران احضار شدند که البته پرونده مرتبط با بیمه است.جعفری دولت‌آبادی افزود: از بیان اتهامات افراد معذورم و قانون به ما این اجازه را نمی‌دهد که اتهامات افراد را بیان کنیم، اما تایید می‌کنیم که افرادی احضار و برخی از آنها نیز بازداشت شده‌اند.

به خانواده صابر با تاخیر اطلاع داده شد

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد فوت هدی‌صابر نیز تصریح کرد: وی روز جمعه اظهار کسالت می‌کند. دوبار به بهداری زندان منتقل می‌شود و بعد به دلیل کسالت بیش از حد از طریق رئیس دادسرای زندان به بیمارستان منتقل می‌شود اما در بیمارستان دچار ایست قلبی می‌شود. آنچه ما در این پرونده به عنوان ابهام مطرح کردیم این است که باید گزارش وضعیت زندانی با سرعت بیشتری به دادستانی منتقل می‌شد. ما در چنین شرایطی به خانواده زندانی اطلاع می‌دهیم و آنها اجازه دارند در هر بیمارستان و با هر پزشکی که مایل هستند صحبت کنند تا بیمار در آنجا تحت درمان قرار گیرد؛ البته این اتفاق با تاخیر رخ داد و امکان انتخاب بیمارستان وجود نداشت.جعفری دولت‌آبادی ادامه داد: ما پس از مرگ به کالبدشکافی تاکید داشتیم تا مرگ این فرد مانند فوت هاله سحابی به کشور هزینه وارد نکند. جسد 2 روز قبل به پزشکی قانونی منتقل شد و روز گذشته پس از معاینات به خانواده وی تحویل و دفن شد.

بازداشت 6 مدیر نفتی

دادستان تهران همچنین از بررسی مهم‌ترین پرونده قضایی کشور در دادستانی تهران خبر داد و گفت: این پرونده مربوط به مدیران نفت است ولی فعلا نمی‌توانم جزئیات آن را مطرح کنم.عباس جعفری دولت آبادی دیروز خبر بازداشت چند نفر از مدیران نفتی را تایید کرد و افزود: 2 هفته قبل 6 نفر از کارکنان بازنشسته و شاغل در این نهاد به مدت 48 ساعت بازداشت شدند که دادستانی پس از بررسی آنها را با قید ضمانت آزاد کرد.وی با بیان این‌که این پرونده از مهم‌ترین پرونده‌های کشور است، گفت: در این پرونده بعضا جنبه‌های بین‌المللی هم دیده می‌شود ولی نباید بحث اتهامات این افراد به سرعت در مطبوعات بیان شود زیرا قابل اعلام نیست. ولی می‌توان گفت که این پرونده از مهم‌ترین پرونده‌های اقتصادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها