برای دومین بار در سال جاری میلادی،

درهای تبت به روی گردشگران بسته می‌شود

برای دومین بار در سال جاری میلادی، درهای منطقه زیبای «تبت» به روی گردشگران بسته می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۸۲۰

به گزارش ایسنا، در آستانه شصتمین سالگرد الحاق «تبت» به «چین»، درهای این منطقه زیبا به روی گردشگران بسته می‌شود.

مقامات دولتی چین ورود گردشگران به تبت را از تاریخ 25 ژوئن تا 25 جولای ممنوع کرده‌اند، این در حالی است که از هفتم مارس و در آستانه ساگرد ناآرامی‌های مرگبار تبت نیز درهای این منطقه به روی گردشگران بسته شده و پس از سه هفته تبت دوباره میزبان گردشگران بود.

تبت در ماه می میزبان یک میلیون گردشگر بود و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در سال جاری میلادی نیز میزبان هشت میلیون گردشگر باشد.

تبت در سال 2010 نیز با میزبانی از هفت میلیون گردشگر، نزدیک به هشت میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت و مقامات صنعت گردشگری این منطقه قصد دارند تا در قالب برنامه‌ای چهار ساله، تبت را به میزبان 15 میلیون گردشگر در سال 2015 تبدیل کنند.

تبت در سال 2010 همچنین به طور متوسط در هر ماه، 175 میلیون یوآن سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری‌اش جذب کرده که این امر می‌تواند نوید‌بخش آینده‌ای درخشان برای صنعت گردشگری این منطقه باشد.

بخش اعظم گردشگران منطقه تبت که از آن به عنوان «سقف جهان» نیز نام برده می‌شود، از چین، آمریکا و دیگر کشور‌های اروپایی هستند که حاصل آن درآمد شش میلیارد و 500 میلیون دلار برای اقتصاد این منطقه بوده، این در حالی است که ماه گذشته نخستین هتل لوکس منطقه «تبت» که هتلی سازگار با محیط زیست است، در شهر «لهاسا» مرکز این منطقه گشایش یافت.

این هتل در زمینی به مساحت 32 هزار متر مربع، بر اساس آخرین فناوری‌ها در زمینه‌ ساخت هتل‌های سازگار با محیط ‌زیست ساخته شده و برای گرمایش آن از انرژی خورشیدی و دیگر انرژی‌های پاک استفاده می‌شود.

فصول بهار و تابستان، بهترین زمان برای سفر به منطقه تبت است که همواره یکی از مقاصد برتر گردشگری چین بوده و بخش اعظم نیروی کار آن نیز در این صنعت و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.

در سال 2009 نیز تبت میزبان پنج میلیون و 610 هزار گردشگر بود که این رقم حاکی از رشد 150 درصدی گردشگران این منطقه است که درآمد پنج میلیارد و 600 میلیون یوآنی را برای ساکنان آن به همراه داشت.

البته تبت در سال 2008، شاهد وقوع اغتشاشاتی بود که برای مدت کوتاهی این منطقه را خالی از گردشگران کرد، اما با ارایه‌ تسهیلاتی به گردشگران از جمله تخفیف در بهای هتل و بلیط جاذبه‌های گردشگری، دوباره گردشگران به تبت بازگشتند.

منطقه تبت سرزمین مقدس بوداییان بوده و درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری نزدیک به 15 درصد از تولید ناخالص داخلی این منطقه را به خود اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها