سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از اینکه به مقوله محیط زیست در شهر قم توجه جدی صورت نمی‌گیرد، بیابانهای غربی شهر قم را عامل ورود گرد و غبار به داخل شهر عنوان کرد.
کد خبر: ۴۰۹۷۸۵

حسن بختیاری در گفتگو با مهر در خصوص بحث ریزگردهایی که هر چند گاه آسمان شهر قم را در برمی‌گیرد و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد توجه به مقوله محیط زیست در کشور و شهر قم توجه جدی‌ نیست.

وی تصریح کرد: از آنجایی که تبعات رفتارهای ضد محیط زیستی قابل مشاهده و ردیابی نیست و باید اثرات آن را در آینده دید لذا باید به صورت جدی به آن پرداخت.

بختیاری به بحث ریزگردهایی که در حال حاضر نقاط بسیاری از کشور را درگیر کرده است، اشاره کرد و گفت: بخشی از این موضوع به طور طبیعی ناشی از شرایط ایجاد شده در کشورهای همسایه است اما بخشی از آن نیز مربوط به داخل و اطراف شهر قم می شود.

وی یادآور شد: در اطراف شهر قم به خصوص در بخش غربی شهر بیابان‌هایی وجود دارد که فاقد پوشش گیاهی است و یکی از کانون‌ها و محل‌های ورود گرد و غبار به شهر قم تلقی می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: باید توجه جدی مجموعه استان در خصوص وضعیت بیابانهای غربی شهر قم و عنایت به موضوع درخت کاری و جنگلداری در این بخش معطوف شود تا مشکلات در این بحث کاهش یابد.

آلودگی صوتی نقطه مغفول شده در بحث محیط زیست شهری

وی افزود: یکی دیگر از مباحثی که باید مورد توجه قرار گیرد موضوع آلودگی صوتی است که نقطه مغفول شده در بحث محیط زیست شهری است که زیاد به آن پرداخته نمی شود.

بختیاری اظهار داشت: امروز معابر اصلی شهر قم شاهد عبور انواع ماشین های سنگین و پر سر و صداست که این موضوع هر روز نیز تشدید می‌شود و آثار زیان‌بار آن در آینده مطرح می‌شود و که شاید آن زمان دیگر نتوان کاری انجام داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: متولیان استان باید آلودگی صوتی را به عنوان یکی از انواع آلودگی محیط زیست شهری در کنار آلودگی هوا و نفوذ ریزگردها به محیط پیرامونی شهر، مورد توجه جدی قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها