فوتبال مقدماتی المپیک لندن

امید ایران به مصاف عراق می‌رود

تیم ملی امید ایران روز یکشنبه در دیداری حساس در راه صعود به رقابتهای فوتبال المپیک 2012 لندن میهمان عراق است.
کد خبر: ۴۰۹۷۷۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، دور رفت مرحله دوم رقابتهای فوتبال مقدماتی المپیک 2012 لندن در قاره آسیا ، روز یکشنبه 29 خرداد برگزار می شود و در این مرحله تیمهای زیر 23 سال ایران و عراق مهمترین و حساسترین مصاف را برگزار می کنند.

در این مرحله 11 تیم صعود کننده از دور نخست (ایران ، کویت ، عمان ، مالزی ، یمن ، هنگ کنگ ، تایلند ، امارات، اردن ، هند و ترکمنستان) به همراه تیمهای کره جنوبی ، استرالیا ، چین ، ژاپن ، عراق ، بحرین ، قطر ، عربستان ، کره شمالی ، سوریه ، لبنان ، ازبکستان و ویتنام که از حضور در دور اول معاف بودند (جمعا 24 تیم) روزهای 19 و 23 ژوئن 2011 (29 خرداد و دوم تیر) رقابت خواهند کرد.

بر اساس برنامه تیم ایران ساعت 18 به وقت محلی در روز 29 خرداد ، در ورزشگاه 23 هزار نفری فرانسوا حریری شهر اربیل میهمان عراق است و در روز پنجشنبه دوم تیر باید در تهران از عراقی ها میزبانی کند.

عراقی ها که در المپیک آتن به نیمه نهایی راه یافته اند قصد دارند پنجمین المپیک خود پس از سالهای 1980 ، 1984 ، 1988 و 2004 را تجربه کنند.

در مقابل فوتبال ایران که در سال 1976 در مونترال تا مرحله یک چهارم صعود کرده بود ، تا کنون 4 بار در المپیک‌های 1964 ، 1972 ، 1976 و 1980 مجوز حضور در المپیک را کسب کرده است. ایران در سال 1980 المپیک مسکو را تحریم کرد.

در دیگر مصاف‌های مهم تیم ژاپن با کویت روبرو می شود و کره شمالی که ملی پوشانش قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا را تجربه کرده اند با امارات مصاف می دهند. استرالیا هم با یمن دیدار می کند و کره جنوبی به مصاف اردن می رود.

آسیا در دور نهایی رقابتهای فوتبال بازیهای المپیک لندن 5 / 3 سهمیه دارد.

برنامه بازیهای مرحله رفت دور دوم :

یکشنبه 29 خرداد :

قطر - هند

عراق - ایران

بحرین - فلسطین

* تیم فلسطین به علت استفاده تیم تایلند از یک بازیکن غیرمجاز در رقابت دو تیم به جای تایلند به دور دوم راه یافت.

استرالیا - یمن

* به دلیل مشکلات امنیتی در یمن هر دو دیدار رفت و برگشت در استرالیا برگزار می شود.

ژاپن - کویت

سوریه - ترکمنستان

* به علت محرومیت سوریه از میزبانی دیدار دو تیم در شهر الزرقای اردن برگزار می شود.

کره شمالی - امارات

کره جنوبی - اردن

ازبکستان - هنگ کنگ

عربستان - ویتنام

چین - عمان

لبنان - مالزی

12 تیم برتر این مرحله در دور سوم در سه گروه چهار تیمی به صورت دوره ای و رفت و برگشت از 21 سپتامبر تا 14 مارس 2012 به رقابت می پردازند و تیمهای صدرنشین مستقیما به المپیک راه خواهند یافت.سه تیم دوم گروههای سه گانه در مرحله پلی آف که روزهای 25 تا 29 مارس 2012 برگزار می شود در محلی بی طرف به صورت دوره ای مسابقه می دهند و تیم برتر این مرحله برای کسب مجوز حضور در المپیک باید با نماینده آفریقا دیدار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها