گزارش محرمانه ای که از صنعت هوانوردی تهیه شده نشان می دهد موبایل ها و دیگر تجهیزات الکترونیکی طی 6 سال گذشته 75 بار تجهیزات اضطراری مرتبط با پرواز را در هواپیماها دچار اختلال کرده اند.
کد خبر: ۴۰۹۷۵۸

به گزارش مهر ، خلبان ها و خدمه 230 هواپیمای باری و مسافرتی به انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی  IATA اعلام کرده اند که طی سال های 2003 تا 2009 موبایل ها، آی پادها، لپ تاپ‌ها و دیگر تجهیزات الکترونیکی در سیستم های هواپیمایی اختلال ایجاد کرده اند.

در حدود 26 مورد از این رویدادها بر روی سیستم های کنترلی پرواز از قبیل خلبان اتوماتیک، موتور اتوماتیک و سیستم فرود هواپیما تاثیر گذاشته است. همچنین 17 گزارش دیگر از تاثیر این تجهیزات بر روی سیستم های جهت یاب، 15 گزارش درباره تاثیر آنها بر روی سیستم های ارتباطاتی و 13 گزارش از اختلال سیستم های هشدار دهنده دریافت شده است. بیشترین ابزارهایی که در بروز این اختلالات تقصیر داشته اند موبایل ها بوده اند زیرا در وقوع این اختلالها 40 درصد نقش داشته اند.

با این همه IATA اعلام کرده است که هنوز نتوانسته نقش موبایل ها را در این اختلال ها به اثبات برساند زیرا در برخی از آنها ردپای خدمه و خلبان ها نیز دیده می شود. در یکی از این رویدادها خلبان اتوماتیک به صورت ناگهانی در ارتفاع یک کیلومتری فعال شده است، اما پس از اینکه از مسافران درخواست شده بود تجهیزات الکترونیکی خود را خاموش کنند، همه چیز به حالت عادی بازگشته و هواپیما به صورت عادی به راه خود ادامه داده است.

در مورد دیگر به دلیل روشن بودن دو لپ تاپ درون هواپیما، دستگاه GPS کابین خلبان اطلاعات غلطی را ارائه کرده است. این ادعاها مناقشات بر سر استفاده یا عدم استفاده از ابزارهای الکترونیکی در هنگام پرواز را از سر خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها