موسسه تحقیقاتی اویل موومنتز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد میزان صادرات نفت اوپک تا پایان ماه جاری برای نخستین بار در هفت هفته اخیر کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۴۰۹۷۱۳

به گزارش فارس، کاهش تقاضای انرژی در بازارهای جهانی مهمترین عامل کاهش صادرات نفت اوپک در این مدت اعلام شده است.

بر اساس این گزارش میزان صادرات نفت اوپک در چهار هفته منتهی به دوم جولای به کمتر از 22.81 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این رقم نسبت به چهار هفته منتهی به چهارم ژوئن بیش از 0.7 درصد کاهش خواهد داشت . این نخستین بار از 14 می تا کنون است که میزان صادرات نفت اوپک با کاهش روبرو شده است.

«روی میسون» رییس موسسه اول موومنتز در این باره تاکید کرد کاهش تقاضای انرژی به خصوص در بازار اروپا تاثیر زیادی در کاهش صادرات نفت اوپک داشته است.

اوپک که 40 درصد تولید جهانی نفت را در اختیار دارد در نشست اخیر وین نتوانست به جمع بندی مشخص و روشنی در خصوص سیاستهای تولید دست یابد. علی النعیمی وزیر نفت عربستان این نشست اوپک را بدترین نشست این سازمان ارزیابی کرده است.

میزان صادرات نفت کشورهای خاور میانه با 1.2 درصد کاهش در این مدت به 17.56 میلیون بشکه در روز خواهد رسید . بر این اساس میزان نفت ذخیره شده در نفتکش های شناور منطقه نیز با 3.4 درصد رشد به بیش از 494.2 میلیون بشکه رسیده است. این رقم در چهار هفته منتتهی به چهارم ژوئن به 478 میلیون بشکه رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها