عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

اضافه کار بازنشستگان باز می‌گردد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح اصلاح موادی از قانون مدیریت خدمات کشوری مربوط به محاسبه اضافه کار در مستمری و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس، اضافه کار در مستمری و پاداش این بازنشستگان محاسبه خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۹۷۱۰

اکبر رنجبر زاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در گفتگو با ایرنا، به اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری و وجود برخی نقایص در این قانون اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بعد از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، اضافه کار از مستمری و پاداش بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی حذف شده که مجلس در تلاش است با تصویب طرح‌های مناسب، حقوق از دست رفته این افراد را به آنها باز گرداند.

وی گفت: طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده 106 و 197 قانون مدیریت خدمات کشوری دوشنبه گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تصویب رسید و امیدواریم طی دو هفته آتی و قبل از شروع تعطیلات تابستانی مجلس که از هشتم تیر ماه آغاز می‌شود، در دستور کار مجلس قرار گیرد و به تصویب نهایی نمایندگان برسد.

رنجبر زاده تصریح کرد: آن دسته از مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری که مشترک صندوق تامین اجتماعی هستند، در مورد نحوه محاسبه مستمری و پاداش بازنشستگی خود نگران هستند و انتظار دارند مجلس با همکاری مسئولان دولتی تصمیم مناسبی در این زمینه بگیرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس  افزود: حذف اضافه کار از مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی (تابع قانون مدیریت خدمات کشوری) موجب کاهش شدید حقوق آنها می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براساس طرح جدید، «آن دسته از کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که مشترک صندوق تامین اجتماعی هستند، از نظر مبنای کسور بازنشستگی و نحوه تعیین حقوق بازنشستگی تابع قوانین و مقررات تامین اجتماعی هستند».

به گفته رنجبر زاده ، با تصویب این طرح دولت موظف می شود که از تمام وجوه و مزایای نقدی یا غیر نقدی مستمر که شامل اضافه کار هم می شود، حق بیمه مقرر را کسر و به اضافه سهم خود به صندوق تامین اجتماعی پرداخت نماید.

گفتنی است؛ نزدیک به 500 هزار نفر از کارمندان دولت تابع قانون مدیریت خدمات کشوری و در عین حال مشمول صندوق تامین اجتماعی هستند که از سال 1388 با مشکل حذف اضافه کار از مستمری بازنشستگی شان روبه رو شدند؛ در حالی که براساس قانون تامین اجتماعی،‌ اضافه کار باید در حقوق و مستمری بازنشستگان محاسبه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها