معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به تصویب اساسنامه شبکه های تحقیقاتی علوم پزشکی گفت: شبکه های تحقیقات علوم پزشکی باید در راستای توسعه مبتنی بر دانایی به نوسازی شیوه های مدیریت پژوهش بپردازند.
کد خبر: ۴۰۹۷۰۸

به گزارش مهر، دکتر مصطفی قانعی در نشست اعضاء مجمع شبکه تحقیقات علوم دارویی کشور یادآور شد: شبکه های تحقیقات علوم پزشکی باید در راستای توسعه مبتنی بر دانایی به نوسازی شیوه های مدیریت بخش پژوهش در علوم پزشکی و علوم مرتبط با آن به منظور سیاستگذاری، حل مشکلات مهم بهداشتی و درمانی و با رویکرد کاهش بار بیماری یا تولید محصول اقدام کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: از دیگر وظایف شبکه های تحقیقات علوم پزشکی توسعه و گسترش مرزهای دانش علوم پزشکی است.

قانعی با اشاره به نقشه جامع علمی کشور گفت:‌ پیاده سازی و اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور نیز باید در شبکه های تحقیقاتی تبدیل به موضوع وعملیاتی شود.

وی با اشاره به پیشبرد بحث عدالت در سلامت و کاهش فاصله های اجتماعی گفت: ‌از دیگر وظایف خطیر شبکه های تحقیقاتی پیشبرد عدالت است و دانشمندان شبکه های تحقیقاتی باید با کاهش هزینه ها و تولید محصولات داخلی از طریق شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد در پیشبرد عدالت اجتماعی نیز مؤثر باشند.

در این نشست 20 اولویت شبکه تحقیقات علوم دارویی کشور عنوان و سه اولویت بیماری های نورودژنراتیو، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نیز از اولویت های کوتاه مدت این شبکه در تولید داروهای مرتبط با این بیماری ها عنوان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها