جمعه شب گذشته این خبر دهان به دهان می‌پیچید که حضور حمید سجادی در راس وزارت ورزش و جوانان قطعی شده است. خود او نیز جمعه شب و طی جلسات مشورتی با تعدادی از روسای فدراسیون‌های مورد وثوق، حضورش را قطعی شده دانست تا با توجه به عقب افتادن معرفی وزیر ورزش و جوانان از روز یکشنبه به سه‌شنبه (امروز) موافقان و مخالفان حضوراو نقطه نظرات خود را ابراز کنند.
کد خبر: ۴۰۹۶۹۹

هر چند از چند روز قبل نیز تعدادی از نشریات و سایت‌ها با گمانه‌زنی پیرامون وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، به نوعی روی معاون ورزشی و جوان تحصیلکرده سازمان تربیت بدنی مانور کرده بودند، اما بنا بر تجربیات قبلی تا همین لحظه که روزنامه انتشار یافته، هیچ چیز قطعی نیست و ممکن است رئیس‌جمهور در آخرین لحظه نیز گزینه پیشنهادی خود را تغییر دهد و جدا از سه چهره مطرح موجود (سجادی، سعیدلو و بنی‌اسد)، گزینه جدید و دیگری را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

سیدجلال یحیی‌زاده، عضو کمیسیون فرهنگی و کمیته تربیت بدنی مجلس روز شنبه از معرفی حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان در شرایطی خبر داد که این احتمال را نیز داد که ممکن است تا روز یکشنبه (زمان اولیه معرفی وزیر) فرد دیگری به جای وی به مجلس معرفی شود.

هر چند که بلافاصله بعد از اظهار نظر یحیی‌زاده، میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از معرفی وزیر ورزش و جوانان در روز یکشنبه یا سه‌شنبه (امروز) خبر داد تا مشخص شود که هنوز هیچ گزینه‌ای نهایی نشده است، ولو آن‌که رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با یک گزینه این اطمینان را داده باشد که وی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی خواهد کرد.

هر چند این حق برای رئیس‌جمهور محفوظ است که تا آخرین لحظات نیز روی بهترین و شایسته‌ترین فرد برای تصدی وزارت ورزش و جوانان تفکر و مطالعه لازم را انجام دهد، اما به طور معمول فرد اولیه معرفی شده، الزاما انتخاب آخر نبوده است.

این فرضیه از آنجا قوت می‌گیرد که به هر حال علی سعیدلو رئیس سازمان ورزش نیز طی این مدت بیکار ننشسته و با رایزنی‌های لازم درصدد بر آمده است نام خود را به عنوان گزینه آخر رئیس‌جمهور قرار دهد. البته خانم طاهره بنی‌اسد هم ضلع سوم گزینه‌ها را تشکیل می‌دهد که به نظر می‌رسد در مقام مقایسه با دو گزینه دیگر از شانس کمتری برخوردار باشد.

به هر حال و در شرایطی که صبح امروز انتظارها به سر رسیده و رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی خود را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی خواهد کرد، در صورت معرفی علی سعیدلو و رقم نخوردن معادلات به سود حمید سجادی، می‌توان حدس زد که رئیس و معاون سازمان ورزش، این بار راه خود را از یکدیگر جدا ساخته و به همکاری 21 ماهه شان پایان دهند. البته در صورت معرفی سجادی و رای اعتماد مجلس به او نیز، تغییرات در ورزش را باید محتمل دانست.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیرگروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها