سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل پرونده‌ای برای چند نفر از مدیران سابق ایران‌خودرو و احضار عده‌ای از این مدیران خبر داد. او همچنین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که حکم بدوی «حمیدبقایی»، معاون رئیس‌جمهور در تجدیدنظر دیوان عدالت اداری رد شده است. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین توضیحاتی در مورد پرونده فوت «رضا هدی‌صابر» ارائه کرد و از رسیدگی خارج از نوبت ماجرای خمینی‌شهر خبر داد.به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات رئیس‌جمهور در نشست خبری اخیر خود مبنی بر این‌که فهرست اسامی مفسدان اقتصادی که از سوی دولت به قوه قضاییه ارائه شده شامل 312 نفر است، گفت: تعداد افراد این فهرست، همان 250 نفری است که قبلا گفتم، البته ممکن است مواردی را بعدا به صورت پراکنده اعلام کرده‌اند و هنوز به دست قوه قضاییه نرسیده یا احیانا معاونان و وزارتخانه‌های مختلف مواردی را مطرح کرده باشند.
کد خبر: ۴۰۹۶۳۷

تایید دیدار افرادی از قوه قضاییه با رئیس‌جمهور

خبرنگار دیگری سوال کرد رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرده است 3 قاضی عالی‌رتبه دستگاه قضایی با رئیس‌جمهور دیدار کرده و با طرح اتهاماتی نسبت به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرده‌اند که او باید تحت تعقیب قرار بگیرد، آیا شما صحت این مطالب را تایید می‌کنید یا خیر؟

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال گفت: اصل این موضوع که از سال قبل کسانی از طرف قوه قضاییه خدمت رئیس‌جمهور رفتند و راجع به موضوعی صحبت کردند، درست است.

در ادامه، یکی از خبرنگاران پرسید: رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و برخی از معاونان او در مظان اتهامات مربوط به تخلفات مالی قرار گرفته‌اند، آخرین وضعیت این پرونده‌ چیست؟ محسنی اژه‌ای گفت: 10-12 نفر در این خصوص دستگیر شده‌اند و پرونده در حال رسیدگی است اما در بیان جزئیات آن طبق قانون معذوریت داریم.سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر صحت بازداشت مدیرعامل اسبق ایران‌خودرو و جمعی از معاونان او گفت: درخصوص برخی مدیران سابق و افراد مرتبط با ایران‌خودرو پرونده‌ای مطرح بود که چند نفر احضار شدند. قرار صادر شد و برخی از آنها تا زمان تودیع وثیقه یکی دو شب بازداشت شدند و برخی دیگر از آنها هم با توجه به قرار وثیقه‌ای که صادر شده بود بیش از یکی دو شب بازداشت بودند. وی خاطرنشان کرد: این پرونده اقتصادی است.خبرنگار دیگری سوال خود را این‌گونه مطرح کرد که آیا قوه قضاییه قصد دارد با یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار نزدیک به دولت که رئیس قوه قضاییه، فرمانده سپاه و آیت الله مصباح یزدی را اقتدارگرا خوانده است، برخورد کند؟ محسنی اژه‌ای پاسخ داد: چنین حقی برای دادستان باقی است اما این‌که از این حق استفاده کند بحث دیگری است. همچنان که چنین حقی برای هیات نظارت بر مطبوعات وجود دارد.این سوال و جواب در نشست خبری دیروز مربوط به ویژه‌نامه‌ای است که چند روز قبل توسط روزنامه دولت منتشر شد.

رسیدگی خارج از نوبت به حادثه خمینی‌شهر

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حادثه‌ای در خمینی شهر اصفهان که در آن شرکت‌کنندگان در یک جشن مورد تعرض و تجاوز جمعی از اراذل و اوباش قرار گرفته‌اند، گفت: یکی از تاکیدات ما برخورد با افراد شرور و اراذل و اوباش است. دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سیستم اطلاعاتی باید نسبت به این موضوعات حساسیت داشته باشند تا این‌گونه حوادث تکرار نشود. از سوی دیگر به خانواده‌ها سفارش می‌کنیم تا اقداماتی که موجب خدشه‌دار شدن عفت عمومی می‌شود، انجام ندهند. اژه‌ای تاکید کرد: کسانی که این جنایت را مرتکب شد‌ه‌اند تحت تعقیب قرار گرفتند و تعدادی از آنها نیز دستگیر شد‌ه‌اند و قطعا با توجه به میزان جرم، مجازات خواهند شد و تاکید می‌کنم که این نوع جرایم نیز خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

علت فوت رضا هدی‌صابر

خبرنگاری پرسید درباره فوت «رضا هدی‌صابر»، برخی رسانه‌های غربی ادعا کرده اند که مرگ وی بر اثر عدم رسیدگی در زندان و تاخیر در انتقال به بیمارستان بوده است، پاسخ شما در این زمینه چیست؟ محسنی اژه‌ای اظهارکرد: برخی از کسانی که آنچه دشمن گفته است را باور می کنند به دلیل بی‌اطلاعی و کم‌اطلاعی است. هدی‌‌صابر از کسانی بود که جرایمی داشت و حکم او قطعی شده بود و در زندان محکومیت خود را تحمل می‌کرد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان زندان‌ها و دادستانی تهران، وی در ساعات اولیه صبح 20 خرداد اظهار ناراحتی می‌کند، او را به بهداری اوین می‌برند، بعد به مرکزی در بیرون زندان برده شد و تشخیص می‌دهند ناراحتی قلبی درست است و او سکته کرده و این باعث می‌شود فردای آن روز هم فوت کند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: افرادی ممکن است در داخل منتقد باشند که آیا همه‌ این مسیر انجام شده است یا خیر؟ آیا به دادستان یا زیرمجموعه دادستان یا خانواده وی خبر داده شده یا خیر؟ آیا پرسیده شده یک پزشک خانوادگی دارید یا نه؟ آیا می‌خواهید در این بیمارستان درمان شود یا به بیمارستان دیگری منتقل شود؟ پاسخ این سوالات را هنوز به من نداده‌اند و اگر مواردی انجام نشده باشد، پیگیری خواهیم کرد. اگر کسی در داخل نسبت به این موضوعات منتقد باشد باید انتقادش را بپذیریم و اگر نقیصه‌ای وجود دارد، رفع کنیم.

وی درباره کالبدشکافی جسد هدی صابر توضیح داد: اگر قرائن و شواهدی وجود نداشته باشد، طرف هم منع کند یا درخواستی داده نشود، کالبدشکافی انجام نمی‌شود. اگر مواردی ضرورت پیدا کند کالبدشکافی انجام می‌شود.

جز دو سه سوالی که مطرح کردم و هنوز پاسخی داده نشده است، بقیه موارد این موضوع روال عادی خود را طی کرده است. محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت قصاص جوانی که به صورت آمنه اسیدپاشی کرده بود اما در اجرای این حکم وقفه ایجاد شده است، اظهار کرد: این خانم ظاهرا برای ادامه معالجات به خارج رفته است. مقدمات پزشکی اجرای حکم فراهم شده و به محض آمدن این خانم اگر بر خواسته خود باقی باشند، حکم اجرا می‌شود.محسنی‌اژه‌ای در خصوص پرونده فائزه هاشمی نیز گفت: در جریان مورد آخری که ایشان داشتند احضار شدند، کیفرخواست صادر و آخرین دفاع اخذ و پرونده به دادگاه ارسال شده است. پرونده ایشان مثل سایر پرونده‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها