پرسپولیس به وضعیت سال گذشته استقلال گرفتار آمده، سرپرست باشگاه استعفا کرده و قرارداد سرمربی تیم به پایان رسیده است. در چنین وضعیتی، سرخپوشان نظاره‌گر تجدیدقوا و تقویت همه لیگ برتری‌ها حتی تیم‌های تازه وارد هستند.سال گذشته درست در همین فصل نقل و انتقالات لیگ برتر بود که امیررضا واعظی‌آشتیانی عطای کارکردن در باشگاه استقلال را به لقایش بخشید و با استعفای او از سمت مدیرعاملی، این باشگاه در بلاتکلیفی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۰۹۵۴۳

این در حالی بود که همه تیم‌های لیگ برتری درگیر جذب بازیکنان مورد نظر و برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی خود بودند و آبی‌های تهرانی روزهای طلایی نقل و انتقالات را براحتی از کف دادند تا نتیجه آن وضعیت در طول رقابت‌های فصل مشخص شود: کوتاه ماندن دست استقلال از جام.امسال نیز چنین وضعیتی بر دیگر تیم پرطرفدار پایتخت و تحت تملک سازمان تربیت بدنی حاکم است، حبیب کاشانی سرپرست باشگاه استعفا کرده، قرارداد علی دایی خاتمه یافته و مجموعه ورزش به دلیل در پیش بودن معرفی رسمی وزیر ورزش در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و به طور طبیعی در چنین وضعیتی پرسپولیس هم به حال خود رها شده است. گرچه دیروز برخی منابع خبری از تلاش سعیدلو برای معرفی اعضای هیات مدیره پرسپولیس خبر دادند، اما به واقع مشخص است رئیس سازمان اگر می‌خواست هیات مدیره‌ای برای پرسپولیس معرفی کند 2 سال پیش این کار را انجام می‌داد و سکان این باشگاه را دست یک نفر نمی‌سپرد. ضمن این‌که با توجه به تاخیر چندماهه در معرفی سرپرست و حتی وزیر ورزش، رئیس سازمان تربیت بدنی به لحاظ قانونی حق هیچ گونه عزل و نصبی را در سیستم ورزش ندارد و باشگاه پرسپولیس هم از این قاعده مستثنا نیست.این وضعیت سبب شده تا صدای پرسپولیسی‌ها هم یکی پس از دیگری بلند شود.

علی پروین اولین کسی بود که در این زمینه خواستار تعیین تکلیف باشگاه مورد علاقه‌اش شد. علاوه بر پرسپولیس، باشگاه استقلال هم تحت فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا برای معرفی اعضای هیات مدیره باشگاه است و گرنه این دو تیم در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا جایی نخواهند داشت. بنابراین می‌توان یکی از چالش‌های مهم و اولویت‌های پیش روی وزارت ورزش و جوانان را تعیین تکلیف این دو باشگاه دانست؛ این‌که این وزارت دست به تیم‌داری بزند یا مسوولیت و مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به مجموعه‌هایی واگذار کند.

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها