جعبه اطلاعات

Gamer کیست؟

در گذشته‌ لقب «Gamer» به کسی داده می‌شد که در بازی‌های نقش‌‌آفرینی (Role playing games) به جای رول‌های موجود دربازی‌ها یا در اجراى بازی‌های جنگی (Wargames) مشارکت می‌کردند.
کد خبر: ۴۰۹۴۲۹

امروزه واژه گیمر شامل بازیکنان بازی‌های ویدئویی و کسانی که لزوما خودشان را گیمر در نظر نمی‌گیرند هم می شود، مثل کسانی که به صورت غیرجدی و گهگاهی بازی می‌کنند؛ اما معمولا برای نامیدن کسانی که بیشتر اوقات فراغت خود را برای بازی یا یادگیری در مورد بازی‌ها می‌گذرانند، استفاده می‌شود. اجتماع گیمری زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که بسیاری از آنها از طریق وب و فروم‌های تبادل‌نظر و اجتماعات مجازی به علاوه اجتماعاتی در کالج‌ها یا دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند. فروشگاه‌های اختصاصی فروش بازی‌ها اغلب مکان‌هایی را برای تجمع گروه‌های گیمرها فراهم می‌کنند.

‌ انواع ویدئو گیمر‌ها

در آمریکا متوسط سن گیمرهای بازی‌های ویدئویی 35 سال است و سن گیمرها از 12 سال به بالاست. در انگلیس متوسط سن گیمرهای بازی‌های ویدئویی 23 سال است و سن گیمرها از 10 سال شروع می‌شود که 6/12 ساعت در هفته را صرف این بازی‌ها می‌کنند. واژه ویدئو گیمر از چند زیر گروه از گیمرها تشکیل شده است:

‌1‌‌ـ گیمرهای تفننی Casual gamer

این دسته از گیمرها کسانی هستند که تمایل یا وقت محدود برای بازی کردن دارند که این گروه بیشتر به بازی‌هایی تمایل دارد که سبک و آسان است تا لازم نباشد فرصت زیادی برای بازی کردن آنها صرف کند؛ ژانرهایی که بازی این گروه متنوع است و شاید فقط یک کنسول بازی خاص مورد استفاده قرار نگیرد. جمعیت این گیمرها تفاوت زیادی با بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای سنتی دارند، مثلا این دسته از گیمرها سن بیشتری دارند و عمدتا زن هستند. یک زیر مجموعه از این گیمرها، گیمر تناسب‌اندام «fitness gamer» است که بازی‌هایی با تمرینات حرکتی انجام می‌دهند.

2‌‌ـ‌ گیمرهای‌ هاردکور

گیمرهای ‌هاردکور ترجیح می‌دهند عمده وقت خود را صرف بازی و تمرین بازی‌ها کنند و تمایل به ژانرهایی دارند که زمان زیادی را برای تمام کردن یا مستر شدن می‌برند. این گیمرها ممکن است در فرهنگ بازی‌های ویدئویی سهیم باشند. رقابت، مشخصه دیگر این گیمرهاست که اغلب در تورنمنت‌ها و لیگ‌ها یا بازی‌های رده‌بندی شده رقابت می‌کنند. زیرگروه‌های زیادی از این گیمرها بر پایه سبک و استایل بازی، اولویت و برتری‌ها و پلتفرم سخت‌افزاری و... وجود دارد.

3‌‌ـ‌ گیمرهای حرفه‌ای Pro gamer

گیمرهای حرفه‌ای، بازی‌های ویدئویی را برای پول بازی می‌کنند. اگرچه یک گیمر حرفه ای زیر گروه گیمر هاردکور است، اما درجه گیمر حرفه‌ای نیز وابسته درجه مالی است که به درآمد به دست آمده از بازی کردن بستگی دارد. زمانی که این گیمرها بخصوص در ژاپن و کره جنوبی گیمرهای حرفه‌ای توسط شرکت‌های بزرگ حمایت می‌شوند و می‌توانند بیشتر از 100 هزار دلار در سال دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها