دیکتاتور لیبی تنهاتر از همیشه شد

فرار یار چهل ساله قذافی

دو تحلیلگر لیبیایی در لندن از فرار «ساسی جرادا» یکی از اعضای ارشد رژیم قذافی که چهل سال سابقه در کنار وی را دارد ، خبر می دهند.
کد خبر: ۴۰۹۴۰۱

به گزارش مهر به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، نعمان بینوتمان تحلیلگر لیبیایی ساکن لندن و «جمعه الجماتی» هماهنگ کننده شورای ملی انتقالی لیبی با تاکید بر فرار جرادا از یاران چهل سال گذشته قذافی اعلام کردند: وی از چهار دهه گذشته زیر دست قذافی فعالیت می کرده و اخیرا از مرزهای لیبی خارج و به تونس گریخته است.

بر این اساس، گزارش های اولیه با توجه به حضور برخی از اعضای خانواده جرادا در انگلیس از احتمال حضور وی در این کشور خبر می دهند اما نعمان بینوتمان تحلیلگر لیبیایی معتقد است وی هم اکنون در سوئیس حضور دارد.

این در حالی است که هیچکدام از این دو کشور تاکنون حضور این یار نزدیک قذافی در کشورهایشان را تایید نکرده اند. در همین راستا، «بنی عثمان» از تحلیلگران موسسه «کویلیام» در لندن درباره شخصیت جرادا اظهار داشت: وی ترفیع درجه های نظامی متعددی در زمان فعالیت در رژیم قذافی گرفت اما همواره از دید افکارعمومی پنهان بود.

روزنامه دیلی تلگراف با اشاره به اینکه جرادا از اقلیت «بربر» در لیبی محسوب می شود، نوشت: دلیل جدایی وی از رژیم قذافی، همچنین زمان فرار و مکان حضور وی مسئله ای مبهم است. اما با اضافه شدن نام وی به فهرست جداشدگان از قذافی بار دیگر کاهش قدرت دیکتاتور لیبی به رخ کشیده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها