زمانی که تریبون امروز(روز گذشته) مجلس دقایقی چند برای هجمه به دولت بازگذاشته شد، مجلس‌نشینان بانگ 'غلامعلی حداد عادل'، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس را شنیدند که انذاری بر توصیه های 15 روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان بود.
کد خبر: ۴۰۹۳۸۶

به گزارش ایرنا، چراغ سبزی که روز (سه شنبه) بار دیگر برای 'هجمه به دولت' در صحن علنی روشن شد، کارت زرد و اخطاری نیز به همراه داشت.

ناظران معتقدند، اظهارات حداد عادل هشداری بود به آنانی که این روزها خود را ملاک و معیار ولایتمداری می‌دانند اما چشم و گوش خود را بر انتظارات و توصیه های مقام معظم رهبری بسته‌اند و گو این که در سال پایانی 'فرصت خدمت' در دستگاه قانونگذاری، این اراده را نیز ندارند.

روند جاری مجلس در حالی است که تنها 15 روز از دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب گذشته و با این حال هنوز صحن علنی مجلس کانون هجمه به قوه مجریه است.

فرمانی برای هجمه به دولت

باب هجمه‌ای که امروز به سوی مقام اول اجرایی کشور گشوده شد، در اعتراض به بازگویی صادقانه و دلسوزانه مسایلی بود که می تواند بر روند تحولات کشور در حوزه ورزش و جوانان سایه افکند.

حال آن که رییس قوه مجریه ضمن پایبندی واجرای قانون مصوب مجلس، از حق قانونی خود برای دفاع از حقوق ملت در عرصه ورزش و یادآوری مشکلات احتمالی آتی استفاده کرده است،اما رییس مجلس پس از قرائت نامه گلایه آمیز رییس‌جمهوری که با معرفی سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان همراه بود، گفت: این نامه‌نگاری جدیدی است؛ معرفی وزیر چند کلمه بیشتر نیست و این نامه توجیه تخلف از قانون است.

این تنها مصداق برای تشخیص ولایت‌پذیری رییس مجلس، تنها چند روز بعد از توصیه‌های رهبری نبود.

وی چند روز گذشته نیز به سایت خانه ملت گفته است که 'قوه مجریه مراقبت و ملاحظه نماید تا متهم به دخالت نشود'.

در حالیکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس فرموده اند 'قوا باید احترام انتخابات را حفظ کنند'، رییس مجلس توضیح نداده که بر اساس چه منطقی اینگونه برداشت کرده که قوه مجریه در صدد ایجاد اختلال و پروژه‌سازی برای انتخابات آتی مجلس است؟

سخنان آشنای مرد با بصیرت

و اما سخنان رییس مجلس ذیل قرائت نامه رییس جمهوری، موج حمله به دولت را شعله ور کرد تا اینکه حداد عادل را برآن داشت تا با انذار و اخطار این شعله را مهار کند.

وی تاکید کرد:‌ مجلس نباید فضای میان قوا را متشنج کند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان، با ابراز تاسف گفت: هنوز چند وقت از دیدار مجلسیان با رهبر معظم انقلاب نگذشته؛ ایشان به همکاری ما تاکید داشته‌اند و ما نباید بر اثر سوءتفاهم‌ها یا نامه‌ای، فضا را به فضای تشنج میان برخی قوا تبدیل کنیم.

حداد عادل افزود : جای تاسف دارد که برخی با تذکرهای خود ، خوراکی را برای خارجی‌ها درست می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که وزیر پینشهادی وزارتخانه ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده، باید موضوع را به راه های اصلی خود بیندازیم.

بازخوانی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مجلسیان

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس توصیه های مهمی در باب مسایل داخلی و خارجی به آنها داشتند.

از آن جمله حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: ' گاهی دیده می‌شود که مثلاً در مجلس، در یک نطقی، در یک اظهار نظری، یک حرفی زده می شود. خب، حرف که زده شد، پرتاب شد دیگر. اگر خدای نکرده حرفی باشد که کسی را یا جمعی را متهم کند، جبرانش به‌آسانی ممکن نیست؛ مردم را ناامید می کند. امروز مسئولین دارند تلاش می کنند، کار می کنند. نگوئید فلان ضعف و فلان ضعف وجود دارد. بنده به ضعف ها آگاهم. شاید بنده بعضی از ضعف ها را هم بدانم که خیلی‌های دیگر ندانند. با وجود این ضعف ها، آن چیزی که امروز در قوه‌ی مجریه وجود دارد، یک شاکله‌ی خوب و مطلوب است. در کشور دارد کار انجام می گیرد. خب، بایستی همکاری کرد، باید کمک کرد؛ هم مجلس کمک کند به دولت، هم دولت کمک کند به مجلس؛ هم قانون فصل‌الخطاب است برای عمل دولت، هم گرایش های دولت و تشخیص های دولت یک اشاره است به قانونگذار برای کیفیت قانونگذاری.'

این فراز از بیانات معظم له نیز شنیدنی بود که فرمودند: 'این مسئله با استقلال مجلس منافات ندارد. من نماینده‌ مجلس هم بودم، رئیس دولت هم بودم؛ من هر دو جا را تجربه کردم. در طول این سال های متمادی ، هم مجالس را دیدم، هم دولت ها را دیدم. هیچ اشکالی ندارد که یک مجلسی قانون صحیح و درست و قوی و منطقی را جوری تنظیم کند که برای دولت، رفتار طبق آن قانون، عملی باشد، ممکن باشد، آسان باشد. اگر این شد، معنایش این نیست که مجلس استقلال ندارد. '

رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشتند: انسان نگاه کند ببیند دولت چه جوری می تواند عمل کند، چه جوری بهتر می تواند عمل کند، چه جوری آسانتر می‌تواند عمل کند، قانون را تنظیم کند و در این مجرا بیندازد؛ این ممکن است، هیچ اشکالی هم ندارد. از آن طرف هم وقتی قانون تهیه شد، منجّز شد، دولت موظف است با همه وجود، با همه‌ قوا، بدون بهانه‌گیری، طبق آن قانون عمل کند.

ماموریت بصیرت افزایی مردان با بصیرت

بدون شک، سخنان امروز حدادعادل،حرف دل بسیاری از دلسوزان انقلاب اسلامی و نمایندگان با بصیرت مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بود.

حال آن که حدادعادل امروز رسالت خویش را در تذکر و انذار نسبت به خروج از معیار مقام معظم رهبری انجام داد، تکلیف ایجاب می کند که گام های عملی برای عملیاتی کردن توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خانه ملت برداشته شود.

مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه وفق و مدارا و همدلی، خواسته و مطالبه مردم هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی از نمایندگان در سال پایانی خدمت در مجلس هشتم نیز هست.

دیدگان تیزبین مردم هوشیار و انقلابی ایران در آستانه انتخابات مهم و حساس 12 اسفند مجلس نهم تحولات کشور را با دقت بیشتری رصد می کنند و طبیعتاً واکنش آنها به خروج از مدار ولایت و پاسخ به انتظارات رهبری، در خروجی صندوق های رای بروز و ظهور خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها