مردم هنوز آب می خرند

حل مشکل آب خوزستان در حد حرف

با وجود اینکه در چند روز اخیر برخی مسئولان از حل مشکل آب شرب شهرهای مختلف خوزستان خبر داده اند نماینده مردم اهواز در مجلس این ادعا را نادرست عنوان می کند.
کد خبر: ۴۰۷۸۹۷

به گزارش مهر، با وجود اینکه مسئولان بهداشتی و متولیان بخش آب در روزهای گذشته اعلام کرده اند که آب شرب یعنی همان آب لوله کشی استان خوزستان مشکل بهداشتی ندارد و مردم خود علاقه به خرید آب دارند ولی اکثر مردم این موضوعات و خبرها را نادرست می دانند.

برای نمونه اگر طعم و مزه را یکی از شروط سالم و بهداشتی بودن آب بدانیم هم اکنون آب موجود در شهرهای استان خوزستان به خصوص شهرهای جنوبی طعم واقعی آب را ندارد و مصرف آن برای مردم مشکل است به همین دلیل نمی توان در شرایط فعلی این آب را آبی بهداشتی به حساب آورد و این موضوع با تائید اکثر نمایندگان مردم در مجلس نیز همراه است.

با وجود تمام این اظهار نظرها هم اکنون مردم شهرهای جنوبی خوزستان آب خود را به وسیله آب تصفیه کن و خرید از فروشندگان دوره گرد تامین می کنند و این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی به مردم، باعث بروز برخی ناراحتی ها برای آنها و مشکلات بهداشتی شده است.
 
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه در چند روز گذشته اظهارات متفاوتی از سوی مسئولان استان مبنی بر بدون مشکل بودن آب شرب خوزستان در رسانه ها منعکس شده که در خصوص آنها تنها می توان گفت این اظهارات شرم آور است.

سید شریف حسینی افزود: برخی مسئولان که ادعا می کنند آب شرب این استان مشکل ندارد و مردم خودشان علاقه به استفاده از آب تصفیه شده و خرید آن از فروشندگان دوره گرد دارند آیا خودشان همین آبی را که در لوله ها جاری است مصرف می کنند یا اینکه تنها مرغ همسایه غاز است.

وی تصریح کرد: ای کاش شرایط به گونه ای بود که می توانستیم سر زده به خانه این مسئولان برویم و ببینیم آیا آنها آب لوله کشی موجود در شهرهای جنوبی خوزستان را مصرف می کنند یا اینکه آب تصفیه کن های چند صد هزار تومانی در خانه نصب کرده اند و تنها نسخه ای شفا بخش برای مردم می پیچند و آن را در اختیار رسانه ها قرار می دهند.

نماینده اهواز عنوان کرد: در چند روز اخیر معلوم نیست چه اراده ای وجود دارد که مسئولان بخش آب و بهداشت یک صدا مامور شده اند که با رسانه ها گفتگو کنند که آب شهرهای جنوبی استان مشکل ندارد ولی هر شهروند خوزستانی با شنیدن این ادعا که با واقعیت موجود فاصله های فراوانی دارد خنده تلخی می زند.
 
دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص حل مشکل اساسی آب شرب منطقه نیز گفت: در شعار مسئولان، آب شرب استان خوزستان هیچ مشکلی ندارد ولی در واقعیت باید گفت مردم بیشتر مناطق استان خوزستان از جمله خرمشهر، آبادان، شادگان، دارخوین و کلانشهر اهواز قادر به استفاده از آب لوله کشی نیستند.

حسینی از رئیس جمهور خواست برای پی بردن به واقعیات موجود در استان خوزستان کمیته ای با نظارت مستقیم خود تشکیل دهد و شاهد عملکرد واقعی وزارت نیرو به تعهدات خود در قبال مردم این منطقه باشد زیرا تمامی افتتاحیه های انجام شده در سطح استان در زمینه آب شرب نمادین بوده و مردم این منطقه همچنان در حال خرید آب شرب هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها