رئیس جمهور در دومین نشست خبری خود در سال جاری گفت: از روز اول که آمدم گفتم که روش موجود اداره کشور را قبول ندارم و حلقه ها و دایره های مدیریتی را در هم خواهم شکست و دولت را میان مردم می برم و آن را به ملت بر می گردانم و در دفاع از حقوق ملت و بیت المال پافشاری می کنم.
کد خبر: ۴۰۷۷۹۷

به گزارش واحد مرکزی خبر،محمود احمدی نژاد در دومین نشست خبری خود در سال 1390 با خبرنگاران داخلی و خارجی، پیشرفت علمی و سرمایه‌گذاری در عرصه تولیدات علمی را از برنامه های موفق و ثابت دولت برشمرد و افزود: یکی دیگر از برنامه های دولت توسعه و تکمیل حلقه های زیرساختی کشور است که آینده ایران بر اساس آن ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: حجم فعالیت های عمرانی سال گذشته یک رکورد تاریخی بود و امیدواریم امسال این حجم از فعالیت های عمرانی را به دو برابر سال گذشته برسانیم که بودجه آن نیز در قانون بودجه امسال دیده شده است.

رئیس جمهور برنامه دیگر دولت را تولید و توسعه شغل اعلام کرد و گفت: امسال برنامه دولت، توسعه تولید و ایجاد دو و نیم میلیون شغل است؛ سال گذشته حدود یک میلیون و 700 هزار شغل جدید ایجاد شد که کار بزرگی بود و رکورد زده شد و امیدواریم با دو و نیم میلیون شغل جدید در سال جاری و تکرار آن در سال آینده ایران به لحاظ نرخ بیکاری به حداقل برسد.

وی همچنین با اشاره به ادامه اجرای قانون سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی افزود: در این خصوص حجم فعالیت های دولت در مقایسه با 16 سال قبل در خصوص واگذاری‌ها 27 برابر شده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر، آن را یکی از برنامه های مسکّن دولت برای کنترل گرانی‌ها در بخش ساختمان و مسکن برشمرد و گفت: دولت همچنین در سال جاری طرح آتیه مهر را نیز در دستور کار جدی خواهد داشت، هر چند این طرح نواقص و مشکلاتی داشت که در حال برطرف شدن است و امسال به طور گسترده این طرح اجرا می شود زیرا فرزندان ایران باید دارای آینده ای مطمئن باشند که این موضوع وظیفه دولت است.

حمایت از حقوق ملت ها، ماسک جدید دولت امریکا

رئیس جمهور گفت: دولت امریکا هم اکنون با ماسک حمایت از حقوق ملتها برای بسط سلطه خود و نجات رژیم صهیونیستی تلاش می کند.
 
محمود احمدی نژاد افزود : از طرحهای در دستور اجرای دولت طرح آتیه مهر است که آغاز شده و نواقص، مشکلات و ضعفهای آن در حال برطرف شدن است.

وی افزود: امسال این طرح به طور گسترده اجرا می شود و به سمتی خواهیم رفت که هر نوزادی در ایران متولد شود باید دارای آینده ای مطمئن باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه این امر تکلیف دولت و خانواده هاست گفت: در یک برنامه مشترک این آینده تأمین خواهد شد.

احمدی نژاد همچنین کوچک سازی دولت را برنامه دیگر دولت اعلام کرد و گفت: در پنج سال و نیم گذشته در بخشهای گوناگون چند برابر دوره مشابه ، کار شده اما اولین بار در چهل سال اخیر حجم دولت کوچک شد.

وی افزود: 10 و 4 دهم درصد از تعداد کارکنان دولت کاهش یافت و این روند با ادغام وزارتخانه ها و سازماندهی مجدد ساختار دولت ادامه خواهد یافت و به سمتی خواهیم رفت که دولت کوچک ،‌ عالم ، چابک و با بهره وری بالا داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: تحول بانکی و مالیاتی نیز قبل از پایان سال با اجرای اقداماتی آغاز خواهد شد.

احمدی نژاد با اشاره به تحولات منطقه همچنین گفت: شاهد تحولاتی در منطقه خودمان و شمال آفریقا و آرام آرام در آمریکای لاتین ،‌ اروپا و بخشهایی از آسیا خواهیم بود.

وی افزود: روشن است جریان سلطه که 10 تا 12 سال قبل با شعار مبارزه با تروریسم و بهانه 11 سپتامبر گسترده ترین هجوم نظامی را به منطقه ما انجام داد تا اقتصاد نابسامان خود را انسجام و رژیم صهیونیستی را به عنوان پایگاه اصلی استعمار فرانو از اضمحلال نجات دهد پس از شکست در برابر مقاومت ملتها امروز رنگ عوض کرده است.

رئیس جمهور گفت: امروز همانها رنگ عوض کردند و با شعار طرفداری از ملتها و دموکراسی به دنبال بسط سلطه و نجات اقتصاد سرمایه داری و رژیم صهیونیستی هستند اما ماسکها عضو شده است.

احمدی نژاد افزود: ماسک دولت قبلی امریکا مبارزه با تروریسم بود و ماسک دولت فعلی حمایت از حقوق ملتهاست.

وی گفت: دولت قبلی امریکا در منطقه ما جریان اسلامی خشن و آدمکش راه انداخت که صد در صد اسلام امریکایی برای فریب ملتها بود برای اینکه زمینه را برای تسلط خود فراهم کند.

رئیس جمهور افزود: دولت جدید دنبال اسلام امریکایی از نوع دیگری است ، اسلام لیبرال که سلطه امریکا و وجود رژیم ضد بشری و توسعه طلب صهیونیستی را به رسمیت می شناسد و این رژیم آمادگی دارد در چارچوبی که امریکا تعیین می کند نقش آفرینی کند.

احمدی نژاد گفت: ملتهای ما فراموش نکرده اند که همه مشکلات و بخشی از عقب ماندگی ها ، جنگها ،‌کشتارها ، ترورها و دیکتاتورهایی که طی دهها سال بر ملتها حاکم بودند حاصل همین نظام سلطه و در رأس آنها امریکا و متحدان آن بوده است.

ماهیت دولتهای متوالی آمریکا یکسان است

رئیس جمهور گفت: تغییری در سیاست های نظام سلطه اتفاق نیفتاده است.

محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی پیش از طرح سوالات خبرنگاران افزود: در گذشته آمریکای لاتین را به نوعی تصرف و چپاول می کردند و امروز روش خود را تغییر دادند؛ شعارها و ماسک ها را عوض کردند و می خواهند با شعارها و روش های جدید همان کارها را تکرار کنند.

وی ماهیت دولت های متوالی آمریکا را یکسان دانست و گفت: اصل طراح و کارگردان کسان دیگری هستند که پشت صحنه اند و کسانی که در جلوی صحنه عمل می کنند صرفاً نقش آفرین هستند.مأموریت هایی به آنان داده می شود و آنان اجرا می کنند اما ماهیت یکی است.

رئیس جمهور افزود: در همین حوادث اخیر که به قول خودشان کسی را دستگیر کردند، کشتند و جنازه او را به دریا انداختند اگر به تاریخ بازگردیم آن آقا با خانواده رئیس جمهور قبلی آمریکا برای مدت طولانی شریک نفتی بود.

آقای احمدی نژاد گفت: از مدتها قبل نیز این فرد در اختیار نظامیان آمریکایی بود و آنان بر او تسلط داشتند و طبق اطلاعات موثقی که در اختیار داریم خودشان او را بیمار کردند و در همان شرایط کشتند و بعد هم ادعا کردند جنازه اش را به دریا انداخته اند.

وی افزود: البته هدف آنان از این کار روشن است، آنان انتخابات در پیش دارند و بهانه رأی آوردن و جلب آرای مردم اقتضا می کرد بگویند سرکرده تروریست ها را کشته و پیروزی عظیمی علیه تروریسم بدست آورده اند.

رئیس جمهور گفت: این پرسشی جدی است که چرا او را به دریا انداختند که البته پاسخ روشن است زیرا اگر وی را آزمایش می کردند مشخص می شد که او در حال بیماری بوده و در همان حال کشته شده است و معلوم می شد که با چه وسایلی بیمار شده است و دست فریبکاران رو می شد.

آقای احمدی نژاد افزود: اما آیا پس از به صدا درآمدن آن مارش پیروزی، ترور در منطقه متوقف شد؟ در پاکستان هر روز وقوع انفجار، بمباران، دخالت های آمریکا و کشتار مردم ادامه دارد.

وی گفت: خبر دقیق داریم که آمریکایی ها می خواهند برای تسلط بر پاکستان و تضعیف دولت و ملت این کشور در تأسیسات هسته ای پاکستان خرابکاری کنند بعد با استفاده از اهرم شورای امنیت و برخی سازمان های بین المللی زمینه حضور گسترده تر و تضعیف حاکمیت ملی این کشور را فراهم کنند.

رئیس جمهور افزود: باز خبر داریم در بحرین که خودشان دستها را برای برخورد با مردم و ایجاد صحنه های نادرست باز گذاشته اند حالا به عنوان مدعی و طرفدار مردم می خواهند وارد شوند و به حاکم آنجا فشار بیاورند که باید شرایط را بپذیرد و بخشی از حقوق مردم را اعاده کند و این گونه قضیه را فیصله دهند.

آقای احمدی نژاد گفت: هدف آنان اینست که برای خودشان در میان ملت های منطقه محبوبیت کسب و خود را به عنوان مدافع حقوق مردم معرفی کنند در حالی که می دانیم مشکل بحرین مشکل میان دولت یا حکومت و مردم نیست، مشکل پایگاه نظامی آمریکاست.

وی افزود: اگر امروز مردم بحرین تحت فشارند یا دولت این کشور مجبور است برای دفاع از پایگاه آمریکایی ها رو در روی مردمش بایستد موضوع آمریکا و منافع نامشروع آن در میان است.

 آزادی و عدالت از حقوق پایه ای ملت ها

رئیس جمهور گفت: چند نکته را به ملت های منطقه یادآوری می کنم ؛ آزادی ، عدالت ، عزت و حق حاکمیت ملی از حقوق پایه ای هر ملتی است و ما در این زمینه از حقوق کامل همه ملت ها در همه دنیا دفاع می کنیم.
 
آقای احمدی نژاد گفت : همه باید مراقب باشیم ، مبادا کسی از چاله در بیاید و در چاه بیفتد ، باید مراقب طراحی های دشمنان اصلی باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مثلا در بحرین باید حاکم بحرین با مردم بنشیند و گفتگو کند ، نمی شود حاکم اختیارات گسترده نامحدود داشته باشد ؛ این هیچ جا پذیرفته نیست باید محدود و قانون مند شود و مردم حق رای داشته باشند ، حق رای آزاد و عادلانه و حقوق مردم در انتخابات حقوق مساوی باشد.

آقای احمدی نژاد افزود: اینها شدنی است و تنها باید خودتان بنشینید و با هم گفتگو کنید و قضیه را جمع و جور کنید و اجازه ندهید مستکبران بیایند ، دخالت کنند و از طرفی برای خود وجهه درست کنند و از طرف دیگر همه منافع شما را برای دهه های طولانی و ثروت شما را غارت کنند.

وی افزود: بعضی دولت های منطقه مراقب باشند تا در نقشه آمریکا بازی نکنند ؛ امریکایی ها دوستان خوبی نیستند و تنها چیزی که آنها می شناسند منافع است ، منافع نامشروع .

رئیس جمهور گفت: دیدیم که از جنگ کره تا امروز همه جنگ های آمریکا با دوستان قبلی خودشان بوده و بدترین نوع ناجوانمردی را علیه دوستان قبلی خود اعمال و برای منافع ، همیشه پشت آنها را خالی کرده است .

وی افزود: مراقب باشند آمریکا می خواهد به دست برخی دولت های منطقه ، بعضی دیگر و حرکت های مردمی را سرکوب ، اختلاف در منطقه ایجاد و زمینه حضور خود را فراهم کند و به محض اینکه مستقر شد اولین کسانی که قربانی می کند کسانی هستند که با او همکاری می کنند.
رژیم صهیونیستی جایی در منطقه ندارد

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری با بیان اینکه باید مسائل منطقه را براساس منطق ، عدالت و قانون حل و فصل کنیم ، گفت: موضوع فلسطین مهم ترین مسئله صد سال اخیر منطقه ما و نقطه کلیدی رهایی منطقه ما بلکه کل جهان از نظام سلطه است.

آقای احمدی نژاد افزود: آنها برای اینکه بخواهند بر دنیا مسلط شوند باید بر خاورمیانه مسلط باشند و تاسیس رژیم صهیونیستی با این هدف بود.

رئیس جمهور گفت: تمایل عمومی ملت های منطقه بر نابودی این رژیم است و همه نظرسنجی ها و حرکت های مردمی می گوید قریب به اتفاق ملت های منطقه با حضور این رژیم در منطقه مخالفند و او جایی برای زندگی در منطقه ندارد و صهیونیست ها باید به سرزمین هایی که بودند برگردند.

آقای احمدی نژاد افزود: آنها امروز می خواهند با فریب کاری به موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی رسمیت بدهند ؛ بازی و فشار سنگین بر فلسطینی ها برای تن دادن آنان به حداقل ها و گرفتن حداکثر امتیاز از آنها ؛ نقشه طراحی شده این است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اینها همه شان با هم یکی هستند ، گفت: این آدم هایی که به اصطلاح در سرزمین های اشغالی فلسطین دولت تشکیل داده اند از خود اختیاری ندارند ، در حد عروسک های کوکی اند و اصل تصمیم گیران ، گردانندگان پشت صحنه آمریکا هستند و اخم و خنده این ها هیچکدام اعتبار ندارد.

آقای احمدی نژاد افزود: به ملت های منطقه و فلسطینی ها می گویم هوشیار باشند ، همه ملت فلسطین باید متحد شوند و همه ملت های منطقه برای نجات کامل سرزمین فلسطین کمک کنند.

رئیس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی غده ای سرطانی است و حتی اگر در یک وجب از سرزمین فلسطین باقی بماند از همان جا تکثیر و امنیت منطقه و منافع ملت ها را دچار خطر خواهد کرد.

آقای احمدی نژاد افزود: باید دولت فلسطین در همه سرزمین فلسطین باشد اینکه بیایند از سرزمین اردن یا بعضی کشورهای همسایه تکه ای را جدا کنند و به آوارگان فلسطینی بدهند مثل این است که کسی خانه ای را دزدیده است و زمانی که می خواهد جبران کند از جیب همسایه ، جبران کند.

وی گفت: همه باید هوشیار باشیم و اگر کسانی که در منطقه ما امروز به منافع کوتاه مدت خود اصالت بدهند بدانند که در تاریخ خوشنام نخواهند ماند.

رئیس جمهور افزود: همه باید بسیج شویم و دولت فلسطینی در همه سرزمین فلسطین تشکیل شود و بازگشت همه آوارگان به سرزمین اصلی شان صورت گیرد.

ایران در کنار همه ملتهای آزادیخواه و دولت های مستقل

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت های آمریکای لاتین باید بایستند، گفت : هیمنه نظام سلطه ، آن را خیلی بزرگ ، قدرتمند و شکست ناپذیر نشان می دهد .
 
آقای احمدی نژاد افزود: اما خداوند متعال در کلامی کوتاه ، ضعف و شکست پذیری و سرنوشت محتوم اضمحلال آنها را به ما یادآوری کرده و فرموده است « ان کید شیطان کان ضعیفا» یعنی اساس آنها ضعیف است چون بر فریب و دروغ استوارند.

وی ادامه داد: کافی است ملت ها بایستند و متحد باشند ؛ امروز سراغ دولت ونزوئلا و دولت های مستقل آمریکای جنوبی رفته اند .

رئیس جمهور گفت: اگر همه با هم بایستیم ، مرگ امپریالیسم و زورگویی ، سلطه گری و چپاول گری نزدیک خواهد بود.

آقای احمدی نژاد افزود: من با افتخار اعلام می کنم ملت عزیز ایران ، دولت و رهبری گرانقدر در کنار همه ملت های آزادی خواه ، عدالت خواه ، عزت طلب و دولت های مستقل خواهد ایستاد.

رئیس جمهور گفت: ما مطئنیم آینده از آن ماست و دشمنان در آینده جایی نخواهند داشت.

ملت های منطقه در پی آزادی و عدالت هستند

خبرنگار خبرگزاری مهر در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید آیا تحولات ماههای اخیر در منطقه را سناریوی غرب و در رأس آن امریکا برای تسلط بر کشورهای منطقه می دانید و یا آنرا ناشی از بیداری اسلامی مردم مسلمان و مظلوم منطقه برای رهایی از حکام فاسد و وابسته به غرب ارزیابی می کنید؟

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه فکر می کنم به طور مشروح پاسخ این سؤال را در صحبت هایم داده ام گفت: ملت های منطقه و همه ملت ها در پی آزادی ، عدالت و عزت هستند و صد البته اینها در راه و آموزه های انبیای الهی (ع) به ویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) موج می زند و حقیقت آنها در سایه این راه محقق خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: روشن است که ملت ها جز این ها را نمی خواهند اما باید توجه کنیم که با دشمنان بسیار پیچیده و فریبکاری مواجه هستیم و باید هشدار بدهیم که همه هشیار باشند.

رفراندوم آزاد، تنها راه حل مسئله فلسطین

دکتر محمود احمدی نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار که از وی درباره اینکه آیا جمهوری اسلامی ایران از دولت فلسطینی که در سازمان ملل تشکیل خواهد شد حمایت می کند و آیا تحرکاتی نیز در این زمینه داشته است، افزود: قبلاً‌ هم گفته ایم که راه حل مسئله فلسطین برگزاری یک رفراندوم آزاد با حضور همه ملت فلسطین است که نوع حکومت آینده آن را مشخص می کند.

وی گفت: مسئله تشکیل دولت فلسطینی خیلی روشن است و تشکیل این دولت به معنای تأیید اشغالگری صهیونیست ها نیست. همچنین تشکیل دولت فلسطینی، نفی حقوق ملت فلسطین برای آزادسازی تمام سرزمین انها نخواهد بود.

رئیس جمهور افزود: مطمئنم رهبران فلسطینی با هوشمندی کار را دنبال می کنند و ما نیز همواره در کنار ملت فلسطین برای استیفای حقوق کامل آنها خواهیم بود.

موضع ما همچنان سکوت است

خبرنگار خبرگزاری آریا در ادامه نشست خبری امروز رئیس جمهور پرسید: به نظر می رسد مدتی است موج تخریب سازمان یافته ای علیه شما دنبال می شود، عده ای خودشان خبر می سازند و تکذیب می کنند و سندی ارائه نمی شود و شما سکوت می کنید، موضع شما چیست؟

احمدی نژاد گفت: موضع ما همچنان سکوت است، سکوت الهام بخش وحدت. 

حداکثر انتقاد به دولت؛ مایه افتخار ماست

خبرنگار تلویزیون آسوشیتدپرس با اشاره به اینکه علمای قم یک بار در دولت اصلاحات وارد میدان شدند و به طرق مختلف، انحراف آن دولت را در بخش های مختلف گوشزد کردند، پرسید: احساس می شود یک بار دیگر هم اکنون علما به دولت شما و حواشی آن معترضند و برخی معتقدند محبوبیت شما به خاطر آنچه پیرامون دولت می گذرد خدشه دار شده است، واقعیت چیست و امور در دست دولت چگونه پایان می یابد؟

رئیس جمهور گفت: اگر نوع نگاهمان را به صحنه ایران عوض کنیم، برداشت و تحلیلمان عوض می شود.

آقای احمدی نژاد افزود: باید بپذیریم ایران کشوری آزاد است و همه حق اظهار نظر و انتقاد دارند و تا زمانی که این اظهار نظر ها از حدود قانون و اخلاق خارج نشده است حتی نباید بر آنها خرده گرفت.

وی گفت: افتخار می کنیم این دولت اجازه داده است حداکثر انتقاد به او شود و این را چیز بدی نمی دانیم.

رئیس جمهور افزود: همه نظر دارند، علما نظر دارند و دیگران هم نظر دارند، باید نظر بدهند و فکر نمی کنم کسی در این کشور پیدا شود که بگوید نباید نظر دهند.

آقای احمدی نژاد گفت: مقایسه این دولت با دولت های قبلی هم مقایسه ای مع الفارق است، صحنه آشکار است و از قبل هم اعلام کردیم رویه اداره کشور ما با دولت های قبلی متفاوت است و این را در آینده هم دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: کارهای کشور هم روی روال است، موضوع هسته ای و موضوع اقتصادی هم همین طور، هیچ وقت هیچ موضوع اقتصادی پایان ندارد و جریانی مستمر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سیاست خارجی هم موضوعی مستمر است گفت: حالا غربی ها در موضوع هسته ای جلوی ما صف کشیده اند از این عبور کنیم موضوع دیگری پیدا می کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: با استحکام و قدرت تمام کارمان را جلو می بریم و مشکلی نداریم.

ایران مدافع مطالبات مشروع ملت ها

خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی پرسید: آیا ایران در کنار حمایت های معنوی ، از انقلاب های منطقه در مجامع بین المللی حمایت های عملی و قانونی داشته است و یا خواهد داشت ؟
 
آقای احمدی نژاد پاسخ داد: در مجامع بین المللی غیر از آن قطعنامه ای که درباره لیبی صادر شد بحثی درباره تحولات منطقه تاکنون نبوده است و هر کشوری نیز شرایط خود را دارد ، لیبی شرایط خود را دارد ، یمن شرایط خود را دارد و بقیه کشورها نیز همین طور.

وی افزود: من اعلام کردم که ملت ایران همواره مدافع مطالبات حق و مشروع همه ملت ها نه فقط در منطقه بلکه در آفریقا ، امریکای جنوبی ، آسیا و حتی مدافع مطالبات مشروع ملت های اروپا و خود امریکاست .

آقای احمدی نژاد ادامه داد: واقعاً‌ ملت ایران مدافع حقوق پایه ای ملت امریکا و مدافع حقوق پایه ای ملت های اروپایی است و ما این مسیر را از همه روش های قانونی و مشروع ادامه می دهیم .

آغاز عملیات اجرایی مهار گرد و غبار از امسال

رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا درباره مشکلات ناشی از پدیده گرد و غبار در کشور گفت: پدیده گرد و غبار دو علت دارد که یکی از آنها زمینه آن در صحراهای عراق ،‌ اردن ،‌سوریه ، عربستان و صحراهای آفریقاست و دیگری تحولات آب و هوایی است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه توافقات خوبی با دولت عراق کرده ایم افزود: امسال بودجه خوبی برای این کار پیش بینی شده است که مجلس محترم هم آن را تأیید کرد تا بتوان گرد و غبار را مهار و چشمه های آن را کور کرد.

رئیس جمهور گفت: باید به دولت و ملت عراق نیز برای مهار کردن این پدیده کمک کرد و ما باید شرایط ملت و دولت این کشور را درک کنیم زیرا آنان هنوز استقرار کامل ندارند و مستکبران و نیروهای نظامی اشغالگر در آنجا تحریکات می کنند. آقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی مهار کردن گرد و غبار از امسال به سرعت آغاز شود.

طرح تحول نظام بانکی تا پایان سال اجرایی می شود

آقای محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه ارزیابی شما از کارنامه بسته سیاستی بانک مرکزی چیست و آیا می پذیرید که این بسته موجب خروج سپرده ها از بانک و ایجاد تلاطم در بازار طلا و ارز شده است؟ گفت: مرجع بررسی سیاست های پولی ، شورای پول و اعتبار است و مصوبات این شورا باید اجرایی شود اما اینکه تلاطم بازار ارز ناشی از سیاست هاست ،‌قبول ندارم البته نه اینکه مطلق اثری نداشته باشد.

وی افزود: خروج پول از بانک ها را قبول ندارم چرا که پول همیشه در بانک ها هست اما نوع سپرده ها متفاوت می شود.

احمدی نژاد گفت: از نظرما چه پول در قالب سپرده های بلند مدت و چه در بازارهای بورس برود هر دو کمک به تولید و اقتصاد کشور است اما مشکل بسته های پولی به ساختارها و نظام بانکی بر می گردد.

رئیس جمهور نظام بانکی کنونی را تابع قانون بانکداری اسلامی خواند و افزود: اما روح قانون در بسیاری مواقع مورد توجه قرار نگرفته و بیشتر ، قالب ها رعایت شده است.

احمدی نژاد گفت: اگر طرح تحول نظام بانکی حاکم شود این مشکلات به طور ریشه ای برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پول نباید خودش پول آور باشدافزود: پول باید خدمات و تولید ایجاد کند .

رئیس جمهور بر لزوم تفکیک بخش سرمایه گذاری از بخش خدماتی در بانک ها تاکید کرد و گفت: امروز بانک های ما پول های کلانی را جمع می کنند و قصد دارند هزاران طرح را اداره کنند که نشدنی است و مجبور می شوند از ضوابط عقود اسلامی عدول کنند و به قالب های قبلی برگردند.

احمدی نژاد گفت: باید به جایی برسیم که مشارکت ها واقعی باشد و هرکسی به اندازه پولی که می دهد در سود و زیان شریک باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون ملی چین مبنی بر اینکه تاریخ مشخص راه اندازی نیروگاه بوشهر و ورود برق آن به شبکه چه موقع خواهد بود، افزود: ساخت نیروگاه تمام شده و در مرحله راه اندازی است و باید آزمایش هایی انجام شود تا به طور کامل در مدار قرار گیرد.

احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک این اتفاق روی دهد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار به تفاوت میان نیروگاه هسته ای با نیروگاه برقی اشاره کرد و گفت: نیروگاه برقی وقتی تمام شد برق آن با زدن یک کلید ، استحصال و وارد شبکه می شود اما راه اندازی نیروگاه هسته ای چندین مرحله دارد و کارها باید با آرامش و به تدریج انجام شود.

وی افزود: برای نمونه نخستین مرحله وارد شدن برق نیروگاه بوشهر به میزان مگاوات است در حالی که ظرفیت آن هزار مگاوات است و تا حلقه های فعل و انفعال کامل نشود به ظرفیت هزار مگاواتی نخواهیم رسید.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار درباره اینکه آیا سفر رئیس جمهور روسیه به ایران را در جهت افتتاح نیروگاه بوشهر می دانید؟ گفت: همه چیز ممکن است.

بگذارند کارهایمان را بکنیم

رئیس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه عده ای می گویند برخی از منحرفان و جن گیرها دور رئیس جمهور را گرفته اند، گفت: آن چیزهایی که شما مثال زدید آنها را که ظاهراً دستگیر کردند پس دیگر موضوع را رها کنند و بگذارند ما کارهایمان را بکنیم.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: آنان را دستگیر کردند و خیالشان راحت شد پس بگذارند کارهایمان را بکنیم.

رئیس جمهور افزود: دولت می خواهد کار کند و به هیچ چیز جز خدمت به ملت ، کشور ، دفاع از حقوق ملت و پیشبرد آرمانهای انقلابی ملت ایران نمی اندیشد.

از روز اول گفتم،روش موجود اداره کشور را قبول ندارم

خبرنگار خبرگزاری ایسنا از رئیس جمهور پرسید: همانگونه که اطلاع دارید تریبون های مختلف این روزها یک سری جریان انحرافی را مطرح و به آن دامن می زنند و نخستین بار هم این موضوع را یکی از رقبای انتخاباتی و یکی از منتقدین شما مطرح کرد، نظرتان در این باره چیست؟

رئیس جمهور پاسخ داد: اگر منظورشان این است که روش مدیریتی آنها را قبول نداریم و می خواهیم به شیوه دیگری کشور را اداره کنیم، از روز اول همین را گفتیم.

آقای احمدی نژاد افزود: از روز اول که آمدم گفتم که روش موجود اداره کشور را قبول ندارم و حلقه ها و دایره های مدیریتی را در هم خواهم شکست و دولت را میان مردم می برم و آن را به ملت بر می گردانم و در دفاع از حقوق ملت و بیت المال پافشاری می کنم.

وی با تأکید بر اینکه بارها این مسئله را گفته ام و هم اکنون نیز می گویم گفت: روشن است که ما با آنها 180 درجه زاویه داریم و در نقطه مقابل هستیم.

رئیس جمهور افزود: رهبری انقلاب فرمودند ،حرکت انقلاب جز ده سال اول انقلاب و در دوره این دولت در مسیر واقعی خود نبود.

آقای احمدی نژاد گفت: معنای آن اینست که این دولت مسیر را به مسیر درست برگردانده است البته تحت هدایت های رهبری.

وی افزود: ما به این مسیر ادامه و کار خود را انجام می دهیم و جز به خدمت، پاکی، پاکدستی، مردمی بودن، ساده زیستی و جز به دفاع هوشمندانه و قاطع از عزت، امنیت و منافع ملت نمی اندیشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این مسیر دولت در طول پنج سال و نیم بوده است تأکید کرد: این مسیر را با قاطعیت ادامه می دهیم.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: حال اگر رقیبی از سال 84 فکر کرده است که باید ایده های او را در کشور پیاده کنیم، او اشتباه می کند و ما هرگز ایده های آنها را قبول نمی کنیم و آمده ایم که ایده های آنها را در مدیریت کشور کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه این موضوع را به صراحت اعلام کردم و ملت هم به آن رأی دادند گفت: تا روزی که در مسئولیت هایی که ملت تعیین کردند هستم، همین مسیر روشن را ادامه خواهم داد.

رئیس جمهور تأکید کرد: راه دولت از سال 84 تا امروز یکی بیشتر نیست و همان راه، اصول،و اهداف است و با قدرت آن را ادامه می دهیم و این حرفها تأثیری در اراده دولت ندارد.

قانون هدفمندی یارانه ها بسیار عالی اجرا شد

در ادامه نشست خبری رئیس جمهور ، خبرنگار واحد مرکزی خبر پرسید: پس از گذشت شش ماه از قانون هدفمندی یارانه ها چه نقاط مشکل زایی در اجرای آن به وجود آمده و دولت برای این موضوع چه فکری کرده است ؟

آقای احمدی نژاد پاسخ داد: قانون هدفمندی یارانه کاری بسیار بزرگ و تغییر نگاه و رفتار اقتصادی همه مردم است یعنی همه سنت ها ، روال و عادت ها باید عوض شود که معنایش این است که باید از موانع گوناگون عبورکنیم.

وی افزود: در ارزیابی کلی معتقدم این طرح بسیار عالی اجرا شد که علت آن به ملت بزرگ ایران بر می گردد .

رئیس جمهور گفت: ملت ایران بسیار هوشمندانه ، متعهدانه و متحدانه با این قانون برخورد کرد و همه ملت پای کار آمد.

آقای احمدی نژاد افزود: اولین جایی که ممکن بود مشکل به وجود آید ، بخش حمل و نقل بود چون مستقیم متاثر از تغییرات قیمت سوخت است و دیدیم که جامعه حمل و نقل کشور و رانندگان ، چقدر زیبا این قانون را اجرا کردند.

وی ادامه داد: در زمینه تولید هم ، دست اندرکاران بسیار خوب کار کردند .

رئیس جمهور گفت: مصرف گاز طبیعی در بخش تولید 18 درصد اضافه شد که بعضی ها می گفتند وقتی قیمت گاز و انرژی بالا رود تولید می خوابد و آسیب می بیند.

آقای احمدی نژاد افزود: افزایش مصرف انرژی آیا جز به معنی افزایش تولید است ؟ معنای آن این است که دامداران مرغداران ، صنعتگران و کشاورزان بیشتر کار کرده اند و این نشانه هوشمندی تولیدکنندگان کشور است که هدفمندی یارانه ها را به مثابه فرصت بزرگ استفاده کردند و در حال اصلاح ساختارهای تولید هستند و تولید را اضافه می کنند .

وی همچنین گفت: مردم در بخش تجاری و خانگی هم خیلی خوب همکاری کردند.

رئیس جمهور افزود: در فروردین هر سال مصرف برق نسبت به سال قبل8 درصد افزایش می یافت، امسال نه تنها افزایش نیافت بلکه 4 درصد کاهش یافت .

آقای احمدی نژاد گفت: در عوض مصرف برق در صنعت حدود10 درصد افزایش یافته است و این یعنی مردم در بخش تجاری و نیز در بخش مصرف خانوار و بخش عمومی رعایت کردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بازاریان و شبکه توزیع ما خودشان این قانون مدیریت کردند ، گفت: اصل تهیه و توزیع کالا و نظارت بر عهده خود بازاریان است که انصافا زیبا عمل کردند.

وی اضافه کرد: معنای این حرف این نیست که در گوشه و کنار اشکالی نیست ، حتما مشکلی پیدا می شود اما ستاد هدفمند کردن یارانه به میزان نیاز و به طور مرتب تشکیل جلسه می دهد. رئیس جمهور گفت: قانون هدفمندی یارانه ها کاری ادامه دار است و ما گام مهم و اصلی را بر داشتیم و گام های بعدی را هم باید برداریم . آقای احمدی نژاد افزود: بسته های حمایت از تولید و حمل و نقل و خدمات به تدریج اجرا می شود و ادامه دارد.

وی گفت: قانون هدفمندی یارانه ها از کارهای بزرگی بود که در ایران اجرا شد و دیدیم کسانی هم که در بعضی مراکز مدیریت اقتصادی جهان هستند و معمولا علاقه ندارند موفقیت های ایران را بیان کنند ، اعلام کردند که این طرح بسیار موفق بوده است و از ما خواستند به عنوان تجربه ای خوب ، آن را در اختیار دیگر ملت ها قرار دهیم .

وی گفت: این طرح در داخل و خارج ، دشمنان زیادی دارد البته زیاد نه به لحاظ تعداد بلکه به لحاظ شدت دشمنی زیرا این طرح در جهت عدالت و اصلاح ساختاری اقتصاد ایران است.

رئیس جمهور افزود: با اجرای این قانون ، مصرف خانگی کم و مصرف تولید اضافه شد ؛ معنایش این است که اگر پنج سال اینگونه جلو برویم ، رشد تولید ما خیلی زیاد و اتلاف انرژی خیلی کم خواهد شد.
آقای احمدی نژاد گفت: این ثروت برای ملت می ماند و انباشته می شود به همین علت دشمنان ملت ما خوشحال نیستند.

وی اضافه کرد: تعداد معدودی هستند که البته من نمی دانم چه طور جزو ملت ایران شدند و از اینکه جایی ضعفی پیدا شود خوشحال می شوند و حتی ضعفی که نیست دائم می گویند تا بلکه اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور گفت:20 سال این طرح اجرا نشد ، به علت ترس از تبعات و آنها که همه چیز را به عنوان رای نگاه می کنند بعد که ما خواستیم اجرا کنیم از زمین و آسمان ریختند بر سر ما که آقا تورم و بحران و اقتصاد متلاشی می شود.

آقای احمدی نژاد افزود: همین الان این قدر خبرهای کذب منتشر می کنند که آقا ده ها هزار کارخانه خوابیده است ؛ کجا خوابیده ؟ البته در اقتصاد آزاد ممکن است یک نفر هم نتواند بکشد اما کجا خوابیده است ؟

وی گفت: چند روز پیش خبری منتشر کرده بودند که همه مرغداری های استان تهران تعطیل شده است اگر تعطیل می شد قیمت مرغ در تهران چه قدر می شد ؟ اینها مهم نیست مهم حرکت عمومی ملت است که خوب مطلب را گرفته و واقعا خودش مدیریت می کند و این یعنی شکوفا شدن قدرت خلاقیت ملی ایرانی ها و این هدف هدفمند سازی است .

رئیس جمهور با بیان اینکه این قانون ایران را در آینده به سرعت و چند برابر بالا خواهد برد ، افزود: این طرح موفق است و ادامه دارد و گام های بعدی با هماهنگی ملت برداشته خواهد شد.

رکورد ایجاد دو و نیم میلیون شغل شکسته می شود

خبرنگار شبکه خبر پرسید: چه مقدار از وعده شما مبنی بر ایجاد دو و نیم میلیون شغل تا پایان سال نود با توجه به اینکه دو ماه از سال گذشته محقق و چقدر از زیرساخت ها ایجاد شده است؟

آقای احمدی نژاد در پاسخ گفت : اشتغال دغدغه بخش وسیعی از خانواده هاست و بسیاری از جوانان توانمند و تحصیل کرده که کار و فن بلدند و استعداد دارند نمی توانند فرصت شغلی مناسبی در اختیار داشته باشند از این رو دولت موظف است زمینه ها را فراهم و پشتیبانی کند.

رئیس جمهور افزود: ما هم به لحاظ منابع مالی ، تجهیزات و امکانات و هم به لحاظ مقررات و آئین نامه ها شرایط را آماده کرده ایم.

آقای احمدی نژاد ادامه داد: جلسات شورای اشتغال در همه استانها به شکل پیوسته تشکیل می شود و ستادهای اشتغال کارشان را انجام می دهند، و تمام کارآفرینان کشور بسیج شده اند و دولت با تمام توان آماده است و فکر می کنم ملت ایران و منابع کشور این ظرفیت را در اختیار ما قرار می دهد که بتوانیم امسال رکورد دو و نیم میلیون شغل را بشکنیم و من مطمئنم که این رکورد شکسته خواهد شد.

وی افزود: توجه داشته باشید که کارهای سالانه دولت یکنواخت انجام نمی شود و یک منحنی است ، ماههای اول آئین نامه ها و ضوابط درست می شود ، قانون بودجه می آید و هر قانون بودجه شکل و محتوای جدیدی دارد.

رئیس جمهور گفت: باید براساس آن برنامه ها را تطبیق دهیم و این منحنی اوج می گیرد و می رسد به نقطه نهایی و در پایان سال می آید پایین و برنامه ریزی ما بسیار دقیق است.

وی ابراز امیدواری کرد: به حول و قوه الهی و با حرکت عمومی ملت ایران این دو و نیم میلیون شغل امسال محقق شود.

کارهای دولت قابل اندازه گیری است

خبرنگار روزنامه ایران در ادامه نشست خبری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر وحدت از رئیس جمهور پرسید: اعضای کابینه شما در باره پیگیری مطالبات رهبری پیشتاز بودند اما برخی جریانهای نشان دار سیاسی طرح تخریب دولت را پی می گیرند؟ ارزیابی و برنامه شما برای مقابله با این جریان ها چیست؟

رئیس جمهور گفت: کارهای دولت روی زمین قابل اندازه گیری است، گفته شد از حدود 36 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق تحویل گرفتیم و از 62 هزار مگاوات عبور کردیم و در فلان شهرستانها نیروگاه ساخته ایم ، اینها همه قابل اندازه گیری است.

محمود احمدی نژاد افزود: در ارایه آمار مشکلاتی بود، مراجع متعددی آمار ارایه می کردند در برنامه پنجم تأکید شد از این به بعد مرجعی رسمی مسئول ارایه آمار شود.

وی با بیان اینکه بقیه هم اگر آمار دارند اعلام کنند گفت: این کار آنها تغییر در واقعیت کشور ایجاد نمی کند، وضع کشور معلوم است.

رئیس جمهور افزود: بالاخره سانتریفیوژها کار می کند و 85 هزار میلیارد تومان در اصل 44 واگذار شد و 39 میلیون نفر سهام عدالت گرفتند و اظهار نظر برخی ها ، تغییری در واقعیت ایجاد نمی کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه فاصله طبقاتی کم شد و آمارها و تحقیقات این موضوع را نشان می دهد گفت: تولید سیمان از 32 میلیون تن به 75 میلیون تن رسید و هشت میلیون تن سال گذشته صادر شد، اسناد گمرک موجود است و صادر کننده پول خود را دریافت کرده است.

وی افزود: اصلاً نیاز به آمار نداریم کسانی اگر تردید دارند از همکارانمان می خواهیم تور بازدیدی بگذارند و اینها را در همه جای ایران بگردانند.

رئیس جمهور گفت: البته از نظر ما این اظهارات ارزشی ندارد نه ارزش حقوقی و نه ارزش سیاسی، مهم نیست ، کشور آزاد است و هر کسی در حدود دریافت خود از جامعه صحبت می کند،‌ اشکالی ندارد.

امسال ده ها هزار مسکن مهر تحویل تهرانی ها می شود

خبرنگار رادیو ایران پرسید: برخی کارشناسان پیش بینی کردند که عوارض هدفمند سازی یارانه ها در ابتدای سال90 خود را نشان دهد ، نظر شما چیست؟

رئیس جمهور گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم که فکر می کنم از همه اظهارنظرهای کارشناسی در موضوع هدفمند کردن یارانه ها مطلع هستم ، نظر کارشناسی عده ای این بود که با اجرای هدفمند کردن یارانه ها جامعه ملتهب می شود ، دیدیم که نشد ، بعد بخشی از آنها گفتند حالا بعداً این امر اتفاق می افتد.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه هیچ کدام این ها مبنای کارشناسی ندارد خطاب به ارائه کنندگان این نظریه گفت: شما اشتباه کردید و بر مبنای معادلات و مدل هایی که مفسر اقتصاد ما نبود و برای اقتصاد ما کالیبره و تنظیم نشده بود پیش بینی کردید که اشتباه از آب درآمد ، بروید مدل هایتان را عوض کنید.

وی افزود: فکر می کنیم تغییرات جزئی در قیمت ها در چارچوب پیش بینی شده بوده و از آن فراتر نرفته است.

رئیس جمهور در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار درباره روند افزایشی قیمت خرید و اجاره بهای مسکن گفت: موضوع مسکن ، موضوع مهمی است ، مسکن مهر ادامه دارد و حتماً قیمت مسکن را مهار می کند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه اجاره بها متفاوت از قیمت مسکن و در پی آن است افزود: اگر بتوانیم در قیمت مسکن تثبیت پایدار به وجود آوریم همان طور که شاهد کاهش قیمت مسکن بودیم ، در قیمت اجاره بها هم شاهد کاهش خواهیم بود.

وی گفت: امسال ده ها هزار مسکن مهر که به سرعت در مراحل اتمام است ، به تهرانی ها تحویل داده خواهد شد که بخش اول آن شهریور امسال واگذار می شود و تا پایان سال ادامه دارد البته وزیر مسکن ، آمار دقیق آن را به محض افتتاح ، اعلام خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: امسال عده زیادی از کسانی که در خانه های استیجاری هستند به خانه خود نقل مکان خواهند کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: طرح اصلی و بزرگ دولت در راه است و با اجرایی شدن آن روابطی که در بازار مسکن و اقتصاد عمومی ما برقرار است به نفع ملت دگرگون خواهد شد.

ایران با کشورهای منطقه هیچوقت مشکلی نداشته است

رئیس جمهوردر پاسخ به خبرنگار تلویزیون روسیا الیوم که پرسید: آیا ایران طرحی و نقشه راهی برای حل مشکل بحرین در دستور کار دارد یا خیر؟ با توجه به تشنجی که در روابط ایران و بحرین به وجود آمده است آیا برای بهبود روابط دو کشور ، اکنون طرحی وجود دارد؟ ، گفت : ما واقعاً‌ با کشورهای منطقه هیچوقت مشکلی نداشته ایم امروز هم می گوییم با هم بنشینید و مشکل را حل کنید و عدالت و حقوق اساسی ملت را در میان بگذارید و مسئله را حل کنید. اجازه ندهید دیگران دخالت کنند.
 
آقای احمدی نژاد افزود: البته بعضی گفتند ایران در امور بحرین دخالت می کند من پیغامی فرستادم و به آنها گفتم ایران دخالت می کند؟ ایران اگر بخواهد دخالت کند که همه منطقه عوض می شود.

رییس جمهور ادامه داد: بعد نیز اشاره کردم کسانی که درباره ایران اظهار نظر می کنند اول به نقشه نگاه کنند و بعد حرف بزنند.

وی افزود: ما همه آنها را دوست داریم اما بالاخره آن شیوه های قدیمی حکمرانی به پایان رسیده و تمام شده است و اینکه کسانی بگویند من نسل اندر‌ نسل حاکم هستم و از حقوق مطلق برخوردارم باید تغییر بدهند بهتر است خودشان پیش قدم شوند. چرا باید با مردم درگیر شوند؟ این کار بد است که زن و مرد را دستگیر می کنند و اینها خوب و قابل جبران نیست.

آقای احمدی نژاد گفت: باید بنشینند و مشکل خود را حل کنند و امیدوارم در آینده خیلی نزدیک زمینه فراهم شود ما طرح خود را بدهیم و قضیه را جمع کنند مگر اینها نمی خواهند در آینده با هم زندگی کنند؟ باید با هم زندگی کنند.

وی افزود: حقوق اساسی ملت ها در همه مذهب ها و حاکمیت ملی ، ‌آزادی ، عدالت ،‌ احترام و کرامت انسانی همه به رسمیت شناخته شده است.

رئیس جمهور گفت: من فکر می کنم می توانند با هم بنشینند و مشکل را حل کنند و این به نفع آنهاست و اگر اجازه دهند که امریکا به بحرین بیاید دیگر نمی توانند امریکایی ها را بیرون کنند. حواسشان باشد.

غرب با استقلال و پیشرفت ملتها مخالف است

خبرنگار روزنامه جوان در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید که شما چند سال پیش گفتید ترمز قطار هسته ای را کنده اید و قطار با سرعت به پیش می رود اما چند وقتی است که هیچ خبر جدیدی درباره این قطار نداریم و شما خبر خوشی درخصوص برنامه های هسته ای اعلام نکرده اید، آیا سنگ اندازی های غربی ها باعث کند شدن سرعت قطار شده یا خبر جدیدی در راه است و شما می خواهید مردم را غافلگیر کنید؟

رئیس جمهورگفت: پیش از این من دو نکته گفته بودم که قطار هسته ای نه ترمز دارد نه دنده عقب ،الان هم تکرار می کنم .

آقای احمدی نژاد افزود: الان به لحاظ فنی مشکلی وجود ندارد و بایدتوجه داشت که موضوع هسته ای سه بخش کاملا مجزا دارد، یک بخش کاملا فنی و تکنولوژیک است که به سرعت جلو می‌رود، سانتریفیوژها کار می کنند و تحقیقات ادامه دارد ، تولید 20 درصد داریم که قبلا نداشتیم و همه اینها به دست دانشمندان و فناوران ایرانی است.

رئیس جمهور گفت: این موضوع بخشی حقوقی هم دارد ، به لحاظ حقوقی کشور در مرز قانون حرکت کرده است ، بیشترین همکاری را با آژانس داشته ایم و همه فعالیت هایمان براساس قانون صورت گرفته است.

آقای احمدی نژاد افزود: اما بخشی سیاسی هم وجود دارد و آنچه امروز بحث می شود ، بحث سیاسی است که تقریبا این بخش ربطی به موضوع هسته ای ندارد ، موضوع هسته ای بهانه آنهاست و موضوع اصلی ، دشمنی غرب با استقلال و پیشرفت ملت هاست.

رئیس جمهور گفت: غرب که می گویم نه همه غرب ، به طور مشخص دولت آمریکا و متحدانش است آنها نمی خواهند هیچ ملتی مستقل باشد، پیشرفت کند و خارج از دایره سیطره آنها خودشان را به مراتب بالای جهان برسانند به همین دلیل با ما دشمن هستند.

آقای احمدی نژاد افزود: آنها خیال می کنند اعلام کنند ایران به دنبال چه هست و چه هست می توانند افکار عمومی جهان را فریب دهند و پشت سر خود بکشانند.

رئیس جمهور گفت: از این موضوع عبور بکنیم که ما فکر می کنیم عبور کرده ایم ، حال ته مانده هایش است ، مذاکره می کنند ، نمی کنند باز بهانه ای دیگر خواهند تراشید ، روشن است، فردا می گویند چرا وسط ایران کویر وجود دارد که بالاخره آبها تلخ است حالا بیا و درستش کن.

آقای احمدی نژاد افزود: مکاتباتی شده است ، دوباره می خواهند گفتگو کنند ما همیشه آماده گفتگو بوده ایم برای همکاری و تفاهم اما به نظر می رسد تا موقعی که آنها رویکردشان را تغییر ندهند از رویکرد سلطه طلبانه به رویکرد همکاری ، این جر و بحث های رسانه ای ادامه دارد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور دستاورد جدیدی و یا خبر خوشی در موضوع هسته ای دارد یا خیر؟ گفت: بله ، پیشرفت ها در این زمینه ادامه دارد همانطور که تاکنون در داروها ، کشاورزی و صنعت پیشرفت هایی حاصل شده است و ادامه خواهد داشت.

وزیر پیشنهادی ورزش پس از تعطیلات مجلس معرفی می شود

رئیس جمهوردر پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره زمان معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان گفت: مجلس طرحی برای تشکیل این وزارتخانه تصویب کرد که ما درباره آن ابهامات و پرسش هایی داشتیم.

آقای احمدی نژاد افزود: اعتقاد دولت این بود که اگر بخواهیم به این مصوبه عمل کنیم هم در تعامل با نهادهای نظارتی دچار مشکل می شویم و هم وزارتخانه ای مستحکم و مقتدر ایجاد نخواهد شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: از سوی دیگر بیم آن هست که ورزش ما که در قوس صعودی به سمت قله های افتخار جلو می رود و هر روز افتخار و پیروزی جدیدی نصیب ملت می کند ، دچار آسیب شود.

آقای احمدی نژاد گفت: بر این اساس با برخی مراجع مکاتبه و با بخش هایی از مجلس و نمایندگان گفتگو کردیم تا بتوانیم ابهامات را رفع کنیم تا وزارتی که تشکیل می شود کاملاً شفاف و مقتدر باشد اما به هر ترتیب آن چه ما می خواستیم اتفاق نیفتاده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ظاهراً راهی جز معرفی وزیر نداریم ، افزود: به محض پایان تعطیلات مجلس وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان را معرفی و نام فرد پیشنهادی را اعلام می کنم.

آقای احمدی نژاد همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره برنامه دولت برای اجلاس بین المللی مبارزه جهانی با تروریسم در تهران گفت: داستان مبارزه با تروریسم داستان غم انگیزی است.

رئیس جمهور افزود: کسانی که خود پایه گذار تروریسم دولتی و غیردولتی در دنیا هستند متاسفانه مدعی مبارزه با آن نیز هستند.

آقای احمدی نژاد گفت: دیدیم که به بهانه مبارزه با تروریسم به منطقه ما لشکرکشی کردند که هم تروریسم ریشه عمیق تری یافت و هم یک میلیون انسان کشته شدند.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز زمان آن فرا رسیده است که انسان ها و دولت های مستقل و اندیشمند دست در دست یکدیگر دهند تا جریانی پاک با چارچوبی معین برای مبارزه با تروریسم تدوین و پیگیری شود.

آقای احمدی نژاد گفت: مبارزه با تروریسم ابزار پیش برد اهداف سیاسی نیست بلکه کاری انسانی است و باید به تعریفی روشن و مشترک از تروریسم و شیوه های مقابله با آن دست یافت.

رئیس جمهور افزود: نشست تهران ، تلاشی مقدس و موفق برای حرکت در این مسیر خواهد بود.

اظهار نظر حق نمایندگان است

خبرنگار تلویزیون ترکیه در ادامه نشست خبری پرسید: برخی نمایندگان مجلس در خصوص انتخاب آقای علی آبادی به عنوان سرپرست وزارت نفت و شرکت وی در اجلاس اوپک انتقاداتی دارند؛ نظر شما چیست؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: مجلس هویت حقوقی دارد؛ وقتی می گوییم مجلس در خصوص موضوعی نظر داد به این معنی است که رأی گیری به عمل آمد و اکثریت مجلس نظر دادند اما اینکه برخی نمایندگان اظهار نظر داشته باشند، حق آنهاست و چیز غریبی در ایران نیست.

آقای احمدی نژاد افزود: البته در این باره نظر نمایندگان هم مثبت و هم منفی بوده است.

وی گفت: البته تا زمان معرفی وزیر نفت به مجلس هم فاصله داریم.

این خبرنگار مجددا به نظر انتقادی آقای کاتوزیان به عنوان رئیس کمیسیون انرژی مجلس اشاره کرد که احمدی نژاد در پاسخ گفت: آقای کاتوزیان نماینده مجلس است و حق اظهار نظر دارد و هیچ مشکلی در این باره نیست.

فهرست اعلامی ما به قوه قضائیه شامل 312 نفر بود

خبرنگار روزنامه قدس در ادامه نشست خبری خطاب به رئیس جمهور گفت: جنابعالی دو سال پیش در ورزشگاه تختی ارومیه اعلام کردید که مفسدان اقتصادی را معرفی خواهید کرد و در همین خصوص فهرستی 250 نفره را به قوه قضائیه ارسال کردید. این خبرنگار در ادامه پرسید: هم اکنون در قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی پرونده های مشابهی در خصوص مسائل اقتصادی مطرح است که به برخی نزدیکان شما در دولت منتسب شده است؛ آیا شما به این پرونده ها هم حساسیت دارید؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: فهرست اعلامی ما به قوه قضائیه شامل 312 نفر بوده که یا زمینی از دولت تصرف کرده و یا منابع بانکی را بازنگردانده اند.

آقای احمدی نژاد افزود: اینکه اینها متخلف هستند یا نه به عهده قاضی است و ما مرجع قضاوت نیستیم.

وی گفت: برای چندمین بار می گویم که تنها رئیس جمهوری هستم که اعلام کرده ام هر گونه تخلف از بنده، خانواده و بستگانم دیده شد باید طبق قانون رسیدگی شود و باز این را اعلام می کنم.

رئیس جمهور افزود: این موضوع اصولی ما از روز نخست بوده است و بر این موضع هستیم.

آقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد: هر جا کوچکترین تعدی به حقوق ملت صورت گرفت با دقت رسیدگی و حقوق ملت بازگردانده شود چرا که این از آرزوهای ما و جزو پیگیری های دائمی ماست.

وی گفت: بخشی از کارهای دائمی ما در شبانه روز، تنظیم امور به گونه ای است که فرصتی برای کسانی که می خواهند دست اندازی به حقوق مردم کنند به وجود نیاید و شاید بخش مهمی از فشارها بر ما، ناشی از همین اصرار ماست.

در کنار ملت عراق می مانیم

خبرنگار تلویزیون الاتجاه عراق در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید زمان خروج نیروهای امریکایی نزدیک شده اما خبرهایی است که ده هزار سرباز امریکایی در پایگاههای ثابتی برای مدت طولانی درعراق خواهند ماند .تهران درخصوص این مسئله چه اقدامی خواهد داشت؟.

رئیس جمهور گفت: تا انجا که ما اطلاع داریم پایان سال جاری میلادی ، پایان حضور امریکایی هاست و باید عراق را ترک کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: البته شنیده ایم که آنها فشار زیادی به دولت عراق می اورند تا به نوعی موافقت ـآنان را برای استمرار حضور برخی از نیروهایشان جلب کنند.

وی گفت:دولت عراق هم به صراحت اعلام کرده است که مخالف حضور هر تعداد نیروی امریکایی در عراق است و ما از این موضع دولت عراق به طور قاطع حمایت می کنیم چون این حق ملت عراق و دولت عراق هم برآمده از رای ملت عراق است و ما در کنار آنان خواهیم ماند.

هر کسی باید هزینه های مصرف خود را بدهد

خبرنگار روزنامه سیاست روز در ادامه نشست خبری رئیس جمهور با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر اطلاع رسانی در زمینه طرح هدفمندی یارانه ها گفت: در برخی واحدهای آپارتمانی هزینه حاملهای انرژی همچنان به صورت مساوی و واحدی تقسیم می شود در حالی که دولت شما یارانه ها را به صورت انفرادی پرداخت می کند اقدام دولت در این زمینه چیست؟

رئیس جمهور گفت: این سؤالات را از سخنگوی طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها بپرسید.

محمود احمدی نژاد افزود: هر چیزی راهی درست و قانونی دارد، چندین راه حل برای این گونه مسائل وجود دارد که صدا و سیما نیز در این زمینه اطلاع رسانی هایی کرده است.

وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که هر کس هزینه های مصرف خود را بدهد و باید از روشهایی که در این زمینه مؤثر است استفاده کنیم.

این خبرنگار همچنین با بیان اینکه برخی نهادهای انقلابی به صراحت برخی نزدیکان و اطرافیان شما را به انحراف متهم می کنند پرسید: سکوت دولت در میان مردم شائبه برانگیز شده است اگر نظر صریحی دارید بفرمایید.

رئیس جمهور گفت: همه این عناوینی را که نام بردید دوست داریم و پاسخ را قبلاً‌ داده ایم، موضع ما همچنان سکوت است سکوت الهام بخش وحدت.

این دولت قانونمندترین دولت در تاریخ کشور است

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی پرسید: در چند روز گذشته شاهد بودیم که رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه هایی دولت را متهم به اتخاذ تصمیمات غیرقانونی در قالب مصوبات دولتی کرده است در حالی که برخی از این مصوبات در یک یا دو سال اخیر تصویب شدند به نظر می رسد جریانی می خواهد دولت را به عنوان ناقض قانون معرفی کند ارزیابی شما در این باره چیست؟

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه سوال شما کامل و پاسخ هم در آن بود پاسخ داد: معتقدیم این دولت نه تنها پس از انقلاب بلکه در تاریخ کشور قانونمندترین دولت است .

رئیس جمهور ادامه داد: مصر هستیم که قانون را درست عمل کنیم زیرا قانون برای رفاه و سعادت ملت است.

آقای احمدی نژاد گفت: اولا براساس قانون و مبانی حقوقی ، مجری برداشت خود از قانون را اجرا می کند و نه برداشت دیگران را و اگر دیگران برداشت دیگری دارند باید آن را به قانون تبدیل و ابلاغ کنند.
رئیس جمهور افزود: متاسفانه مطالبی را گفتند و انتساب جرم به دولت دادند و خود این موضوع تخلف است و از همکاران خواستم پاسخ آن را تهیه کنند و انشاء الله پاسخ آن را خواهیم داد.

آقای احمدی نژاد ادامه داد : به ما نامه ای به کلی سرّی فرستاده بودند اما متن آن را در تریبون عمومی خواندند اشکالی ندارد برخی ها وقتی که به دولت می رسند فکر می کنند هیچ حریمی را نباید رعایت کنند و این هم اشکال ندارد.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران مطمئن باشد ما بر اجرای دقیق قانون تاکید می کنیم اما قوانینی هستند که خیلی پیچیدگی دارند که اگر بخواهیم برداشت دیگران را از قانون را اجرا کنیم حتما ملت و کشور دچار آسیب می شود بنابراین ما باید قانون را درست اجرا کنیم تا در کشور مشکلی پیش نیاید و کسی آسیب نبیند .

آقای احمدی نژاد تاکید کرد: این مسیر روشن را ادامه می دهیم و نگرانی هم از این بابت نداریم.

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در ادامه پرسید: روزهای اخیر با آغاز بیست و سومین سال رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مقارن بود از رابطه خود با رهبر معظم انقلاب بفرمایید و اینکه نقش و تاثیرگذاری ایشان در هدایت و راهبری دولت به سمت پیشرفت و توفیقات در یک سال اخیر چیست ؟

آقای احمدی نژاد در پاسخ با بیان اینکه در این باره بارها صحبت کرده ام و ضرورتی نمی بینم، صحبت کنم افزود: رابطه معلوم و تعریف شده است و در گفتگوی تلویزیونی هم اشاره کردم و واژه هایی را به کار بردم که البته برخی هم ایراد گرفتند اما من دوباره بر همان واژه ها تاکید می کنم .

رئیس جمهور گفت: ما ملت و نظامی با چارچوب های مشخص هستیم ، مسیر پیشرفتمان را ادامه می دهیم و روابط هم مستحکم تر از آن است که برخی ها تصور کنند بشود آن را سست کرد.

در کنار همه ملت ها و دولت های انقلابی هستیم

رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگاری خارجی در زمینه تحولات سوریه گفت: سوریه خط مقدم مقاومت است.

دکتر محمود احمدی نژاد افزود: معتقدم ملت و دولت سوریه به خوبی می تواند مسائل خود را حل کند.

وی گفت: دخالت آمریکا و متحدانش را در امور سوریه محکوم می کنیم. رئیس جمهور افزود: برخی دولت های منطقه به تبعیت از آمریکا در امور سوریه دخالت می کنند و باید بدانند آمریکا پس از تحقق اهدافش در سوریه، سراغ خود آنها هم خواهد رفت.

آقای احمدی نژاد گفت: ما در کنار همه ملت ها و دولت های انقلابی هستیم و فکر می کنیم سوریه خودش می تواند مشکل خود را حل کند.

هفته آینده ملاقات با رئیس جمهور چین

خبرنگار خبرگزاری چین در ادامه نشست خبری از رئیس جمهور پرسید: اوباما در سخنرانی گفته است که با اروپا علیه ایران متحد می شود ، شما چه نظری دارید ؟

رئیس جمهور گفت: اینکه دولت امریکا و برخی از کشورهای اروپایی به دنبال تضییع حقوق ملت ایران هستند ، حرف جدیدی نیست.

آقای احمدی نژاد افزود: آنها آرزوهای زیادی دارند اما این آرزوها خیالاتی بیش نیست و ملت ایران راه پیشرفت خود را با قدرت ادامه می دهد و نگرانی ندارد .

وی گفت: البته ما تا امروز در برابر بداخلاقی های انان مقابله به مثل نکرده و گفته ایم اگر بخواهند ادامه بدهند ممکن است تصمیم ما عوض شود.

خبرنگار خبرگزاری چین همچنین در ادامه درباره روابط چین و ایران پرسید که رئیس جمهور گفت : روابط چین و ایران خوب و رو به گسترش است و هفته اینده ملاقاتی با رئیس جمهور چین خواهیم داشت و درباره توسعه همکاری ها گفتگو می کنیم.

 مزاحم کار دولت نشوند

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری پانا که پرسید ، برخی ادعا می کنند شما اطلاعات خود را از طرق غیرواقعی از جمله جن گیری کسب می کنید ، چه جوابی دارید؟ گفت: ما چه جوابی باید بدهیم ، آنها که می گویند باید دلیل بیاورند.
 
آقای احمدی نژاد افزود: مزاحم نشوند بگذارند دولت کار خود را بکند.

غنی سازی را متوقف نمی کنیم

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز که پرسید ، شما بارها آمادگی ایران را برای مذاکره با 1+5 اعلام و از آن استقبال کرده اید و 1+5 نیز همواره خواستار تعلیق غنی سازی اورانیوم بوده است، آیا فکر می کنید پیشنهادی باشد که از طرف 1+5 مطرح شود و ایران در مقابل آن غنی سازی را متوقف کند؟ گفت : خیر.

با کسی گزینشی ملاقات نکرده ام

سپس خبرنگار خبرگزاری دانشجو خطاب به رئیس جمهور گفت: افرادی از منسوبان شما هستند که با طرح مسائلی موجب تشنج در جامعه و در میان هواداران شما می شوند ازجمله ارائه نظرات شاذ در مباحث تخصصی دینی و اینکه روحانیت از شریعت می گوید، و ما از حقیقت و وقتی با مخالفت ما روبرو می شوند می گویند شما چهار میلیون نفر بیشتر نیستید.

این خبرنگار ادامه داد: برای رئیس جمهور جلساتی گزینشی در نهاد ریاست جمهوری با دانشجویان خاص در نظر می گیرند طوری که به صورت تلفنی افراد مورد نظر را دعوت می کنند، در مراسم سؤالات از پیش هماهنگ شده می پرسند، اجازه ارتباط میان ما و شما را نمی دهند و کوچکترین انتقاد از دولت را نفی کامل خدمات دولت مطرح می کنند.

خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: آقای رئیس جمهور، ما رأی ندادیم که بعد از چهار سال کنج خانه بنشینیم چرا که به فرموده مولای متقیان "بالاترین امر به معروف نسبت به حاکمان است" و از شما تقاضا داریم با این افراد ساده لوح و مغرض که سخنانشان هر روز بهانه تخریب دولت را به مخالفان شما می دهد و موجب سرخوردگی هواداران شما می شود برخورد و یا آنها را از این کار نهی کنید.

این خبرنگار افزود: آقای رئیس جمهور از شما تقاضا می کنم به کمک دستگاه مسئول، به صورت شفاف از پرونده معاون اول شبهه زدایی کنید، ما طرفدار شما بوده و هستیم اما مخالف عده ای ساده و یا مغرض در نهاد ریاست جمهوری هستیم، البته امیدوارم طرح مطالبات دانشجویی موجب نشود که از حضور در کنفرانس های بعدی محروم شویم.

رئیس جمهور از این خبرنگار پرسید: شما جزو گزینشی ها بودید یا غیرگزینشی ها؟

که این خبرنگار گفت: غیرگزینشی و رئیس جمهور به وی گفت: شما جواب خود را دادید.

آقای احمدی نژاد افزود: این حرف هایی که زدید قرار است جدیداً به صحنه بیاید و یا از فردا پخش شود؟

رئیس جمهور گفت: فکر می کنم خواسته شما مخالف اصول اولیه انسانی است، شما می خواهید ما از کسانی بخواهیم که حرف نزنند و اظهار نظر نکنند، این خیلی بد است و فکر نمی کنم در کشور ما دانشجویی مخالف آزادی بیان باشد، حتماً این طور نیست و به نظر من اینجا اشتباهی اتفاق افتاده است.

آقای احمدی نژاد با خنده گفت: دانشجو (وزیر علوم) هر روز در دولت حضور دارد، دانشجو باید پرچمدار فضا و گفتگوی آزاد و اظهار نظر باشد، هنوز سه- چهار روز از صحبت های رهبری نگذشته که گفتند "به خاطر اظهار نظر، کسی را منکوب نکنید"، به صراحت گفتند "چرا به خاطر اظهار نظر به افراد توهین و اهانت می کنید؟"

وی افزود: انتظار ندارم یک نفر به عنوان نماینده دانشجویان بگوید که نگذارید عده ای حرف بزنند چرا نگذاریم؟ بعداً می گویید دولت با کسانی که انتقاد می کنند، بد برخورد می کند، آیا واقعاً با منتقدان بد برخورد کردیم، آیا حتی یک پاسخ هم دادیم؟

رئیس جمهور گفت: من گفتم سکوت، اگر فکر می کنید بالاتر از سکوت کاری می توانیم انجام دهیم بفرمایید حتماً انجام می دهیم اما خواهش می کنم به دنبال این نباشید که جلوی اندیشه و اظهار نظر بسته شود، این خیلی بد است، باید هر کسی مطلبی دارد اظهار کند، دیگران هم بگویند، باید حق را با حق بشناسیم نه با اشخاص، چون فلان آقا مخالفت کرده بگوییم حتماً چیز بدی است، چرا این طوری است؟

آقای احمدی نژاد افزود: اتفاقاً‌ در فضای دانشجویی باید محیط کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی را فراهم کنیم و افراد بیایند ایده های خود را مطرح کنند، دیگران هم جواب دهند، همفکری شود تا رشد در جامعه اتفاق بیفتد.

وی گفت: یکی از دلایلی که ما سنگین ترین حملات و بی انصافی ها را تحمل می کنیم این است که می خواهیم بگذاریم حرف بزنند شاید از صد تای آن یک حرف، خوب درآمد نباید در جامعه را بست.

رئیس جمهور افزود: احتمال می دهم اشتباهی شده و اطلاعات نادرستی رسیده است، من با کسی گزینشی ملاقات نکرده ام، من که در خیابان ها چهار ساعت راه می روم یعنی مردم شهرهای گوناگون گزینش شده می آیند؟ در سفر اخیر به استان مرکزی چند هزار دانشجو آمدند، عده ای هم بیرون بودند که من رفتم و با آنها احوالپرسی کردم و گفتم حرفی دارید بزنید.

آقای احمدی نژاد گفت: این دولت مردمی ترین دولت و سطح تماس ما با توده های مردم بسیار گسترده است، معمولاً حرفهایی که در جامعه رد و بدل می شود می شنوم، نمی خواهم بگویم همه تصمیمات من درست است، هرگز دولت چنین ادعایی نکرده است اما سعی می کنیم تصمیمات درست باشد و همه دانشجویان و نماینده آنها را دوست داریم.

موضوع تیم ملی فوتبال بانوان پیگیری می شود

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری برنا که گفته می شود اسنادی موسوم به اسناد جریان انحرافی به شما تحویل داده شده است ، گفت: اگر اسنادی وجود داشت که اینقدر سرو صدا لازم نداشت.
 
این خبرنگار همچنین نظر وی را درباره ممانعت از بازی تیم ملی فوتبال بانوان ایران پرسید که آقای احمدی نژاد پاسخ داد: این ها همان دیکتاتورها و استعمارگرانند که لباس دموکراسی و آزادی برتن کرده اند و می خواهند شیوه زندگی خود را به دیگران تحمیل کنند.

وی افزود: البته من به آقای سعیدلو ماموریت دادم پیگیری جدی کند و با کسانی که این کار زشت را انجام دادند برخورد خواهیم کرد.

رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری خارجی گفت: واقعا این انفجارات و این همه آلودگی و تخریب در یکی از نیروگاه های هسته ای ژاپن ناشی از مواد 3 و نیم درصد بوده است؟ آژانس گزارش روشنی دهد که چرا درباره چیزی که اتفاق افتاده است ، سرپوش می گذارد ؟

آقای احمدی نژاد افزود: خود دولت ژاپن امروز اعلام کرد که میزان تشعشعات واقعی دو برابر اعلام قبلی بوده است.

وی گفت: این پنهان کاری ها برای چیست؟ تشعشعات با جان آدم ها سرو کار ندارد؟

رئیس جمهور ادامه داد: چه طور آقای آمانو چشم هایش را می بندد و به دستور آمریکا درگزارشی برخلاف قانون و مقررات آژانس ، چیزی می نویسد ؟

وی افزود:‌ این ها ارزش حقوقی ندارد و جز اینکه حیثیت آژانس را مخدوش می کنند اثر دیگری ندارد ما نیز مسیرمان را ادامه می دهیم تا زمانی که بر عدل و حق حرکت کنند با آنها همکاری می کنیم .

رئیس جمهور تصریح کرد: هنگامی که از زاویه عدل و حق خارج شوند ، دیگر دایره ای است که ما نمی توانیم وارد آن شویم .

( متن کامل)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها