رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از اصلاح نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در قانون برنامه پنجم توسعه خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۸۵۷

عبدالامیر عرفی به ایسنا گفت: در بند 3 ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه، یکی از ماموریت‌های آموزش و پرورش و مرکز سنجش این وزارتخانه، اصلاح نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است، لذا این مرکز باید در طول 5 ‌سال بتواند این برنامه را در همه پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی با همکاری حوزه‌های مرتبط اجرایی کند.

وی استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی، چاپ و تکثیر سوالات امتحانی و تدوین نظام ارزیابی پایش، اصلاح و افزایش بهره‌وری در حیطه‌های مختلف آموزشی و پرورشی را از دیگر مصوبات قانون برنامه پنجم توسعه عنوان و تصریح کرد: ماموریت‌های جدید، نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش و مرکز سنجش این وزارتخانه خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش توضیح داد: یکی از وظایف محول شده به مرکز سنجش، ارزشیابی شاخص آموزشی و پرورشی است که مشخص می‌کند، چقدر وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های مختلف آن توانسته است به اهدافی که در شورای عالی این وزارتخانه مصوب شده، دست یابد لذا باید همه مقوله‌ها و مواردی که وزارت آموزش و پرورش متولی آن است را مورد ارزیابی قرار داده و نتایج آن را اعلام کند.

عرفی همچنین از اعمال 25 درصد نمره امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه در کنکور 90 خبر داد و خاطر نشان کرد: جایگزینی سوابق تحصیلی می‌تواند به گزینش عادلانه داوطلبان برای ورود به دانشگاه‌ها بینجامد.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر جایگزینی سوابق تحصیلی و حذف کنکور، تصریح کرد: میزان و چگونگی تاثیر سوابق تحصیلی در کارگروهی که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های آموزش عالی و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ آزاد شکل گرفته، بررسی می‌شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به این‌که میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده هنوز توسط این کارگروه مشخص نشده، به دانش‌آموزان توصیه کرد با آمادگی کامل در امتحانات نهایی خرداد امسال شرکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها