انتقاد مظلومی از بازی سپاهان، تبعات منفی بسیاری برای سرمربی طلایی‌پوشان به همراه داشت

قلعه‌نویی: در حذف هیچ تیمی دخالت نداشتیم

«سپاهان باید در بازی آخر خود با ترکیب کامل بازی می‌کرد و این‌که این تیم با غیبت چند بازیکن اصلی‌اش قدم به ورزشگاه انقلاب کرج گذاشت، رسم جوانمردی نبود.» همه چیز از این جمله معنادار پرویز مظلومی آغاز شد که در هیاهوی ورزشگاه مفتح همدان و دقایقی پس از سقوط غیرمنتظره تیم ریشه‌دار پاس به دسته اول به زبان آمد. شاید مظلومی به قصد ادامه دادن درگیری لفظی هفته گذشته‌اش با قلعه‌نویی چنین حرفی را زده باشد و شاید هم منظوری نداشته جز همدردی با هواداران ناراحت همدانی، اما هرچه بود همین جمله تبعات منفی بسیاری را برای سرمربی استقلالی سپاهانی‌ها به همراه داشت.
کد خبر: ۴۰۴۸۸۷

انتقاد تند علی‌اصغر مدیرروستا از امیر قلعه‌نویی از جمله همین تبعات بود: «کسی که بعد از قهرمانی استقلال از مجید جلالی تشکر می‌کند و می‌گوید آقای جلالی خیلی مردی، باید خودش هم این مردانگی را نشان می‌داد. درست است سپاهانی‌ها حالا می‌توانند بگویند ما برای دیدار با بنیادکار ازبکستان به نیروهایمان استراحت دادیم، اما سوال این است که اگر آنها نیاز به پیروزی برای کسب قهرمانی در این دیدار داشتند، با همین ترکیب به زمین می‌آمدند؟!»

به دنبال این اظهارات مدیرروستا، باشگاه پاس همدان هم در بیانیه‌ای، هفته پایانی لیگ را سرشار از ناپاکی و ناخالصی قلمداد کرد و نوشت: «اگر ارزش ماندن در لیگ برتر به هر قیمتی آن‌قدر مهم است که فوتبال پاک نادیده گرفته شود، می‌بایست فاتحه این فوتبال را بخوانیم.» در بخش دیگری از این بیانیه که در آن به تیم‌های صنعتی نفت، شاهین، راه‌آهن، مس، سپاهان و سایپا هم به نوعی اتهام تبانی زده شده، خطاب به امیر قلعه‌نویی آمده است: «این بود فوتبال پاکی که از آن دم می‌زدید. تیم دوم خود را به میدان فرستادید که حریف را در لیگ برتر ماندگار کنید...»

چیزی شبیه این انتقادها را مدیرعامل پاس با بیان این آرزو که «ای کاش، امیر قلعه‌نویی و اکبر میثاقیان، بازی جوانمردانه را همچون علی دایی رعایت می‌کردند»، مطرح کرد. با این وجود واقعیت آن است که پاسی‌ها قبل از هر چیز خودشان مقصر این ناکامی بودند و این نکته‌ای بود که اصغر مدیرروستا هم به آن اشاره داشت وقتی که عنوان کرد؛ اگر در دو بازی آخرشان یک امتیاز می‌گرفتند دیگر هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.

در واقع با وجود این صحبت پرویز مظلومی که گفت اگر بازی با پاس برای تیمش مهم نبود، باز هم با ترکیب اصلی‌اش در این مسابقه حاضر می‌شد، اما کسی نمی‌داند اگر استقلال برای نایب قهرمانی نمی‌جنگید یا پرسپولیس به دنبال تثبیت جایگاه چهارمی‌اش نبود، آیا باز هم آنها با تمام بازیکنان کلیدی‌شان و انگیزه‌ای فراوان مقابل حریفان ته جدولی به میدان می‌رفتند یا خیر؟

حتی اگر پاسخ این سوال مثبت باشد باز هم باید اعتراف کرد شرایط کنونی سپاهان با دو تیم استقلال و پرسپولیس متفاوت است. طلایی‌پوشان باید 3 روز دیگر در چارچوب مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در دیداری سنگین و نفسگیر به مصاف بنیادکار بروند و پس از آن خود را برای بازی با پرسپولیس در تهران آماده نگه دارند. در چنین شرایطی باید هم به امیر قلعه‌نویی حق داد که در پاسخ به این سوال که چرا از بازیکنان ذخیره‌اش در بازی با سایپا استفاده کرد، بگوید در حذف تیمی دخالتی نداشتیم: «هر مربی دیگر هم جای من بود همین کار را می‌کرد. تیم من قهرمان شده و طی یک هفته آینده باید دو بازی سنگین در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی برگزار کند. با این حال همه دیدند که بازیکنانم در مقابل سایپا با تمام وجود بازی کردند. جوانمردی در این است، نه برد و باخت در یک بازی خاص.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها