وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از شناسایی و انهدام یک شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا در ایران خبر داد و اعلام کرد در این زمینه، 30‌جاسوس آمریکا بازداشت و 42 افسر اطلاعاتی سیا شناسایی شده‌اند. به گزارش ایرنا، در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: با عنایات الهی و در پی اقدامات گسترده اطلاعاتی و ضداطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در داخل و خارج از کشور، شبکه پیچیده جاسوسی و خرابکاری وابسته به سازمان جاسوسی آمریکا شناسایی و متلاشی شد.
کد خبر: ۴۰۴۸۱۵

اطلاعیه وزارت اطلاعات می‌افزاید: این شبکه توسط تعداد قابل توجهی از برجسته‌ترین افسران اطلاعاتی عملیاتی سازمان سیا در چند کشور جهان راه‌اندازی شده بود و با استفاده از پوشش‌ها و دام‌های گوناگون از قبیل ارائه ویزا، وعده اقامت، اشتغال و تحصیل در خارج از کشور و نیز با پوشش مراکز کاریابی درصدد فریب عده‌ای از شهروندان، تخلیه اطلاعاتی و به جاسوسی واداشتن آنها بود.

بر اساس این گزارش، این شبکه با تلاش هوشمندانه و مخلصانه نیروهای وزارت اطلاعات در سلسله عملیات گسترده تعقیب و مراقبت (در‌داخل و خارج از کشور)، نفوذ، فریب و دوبل‌سازی شناسایی و منهدم شد.

بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات؛ از انبوه اطلاعات حاصل از این شبکه مشخص شد که افسران سازمان سیا با بهره‌گیری از پایگاه‌های متعدد و متنوع اطلاعاتی و نیز با استفاده از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در چندین کشور به ویژه امارات متحده عربی، مالزی و ترکیه، ضمن تعقیب هدف جمع‌آوری اطلاعات از حوزه‌های انرژی هسته‌ای، صنایع هوایی و دفاعی و بیوتکنولوژی و مراکز علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی ایران، گردآوری اطلاعات بسیار ریز پیرامون لوله‌های نفت و گاز، شبکه‌های برق و مخابرات، فرودگاه‌ها و گمرکات، امنیت شبکه‌های ارتباطی و بانکی ایران و مواردی از این قبیل را نیز به عنوان دیگر اهداف اطلاعاتی به عوامل خود ابلاغ کرده بودند.

بر اساس این اطلاعیه، جمع‌آوری این اطلاعات ریز، دقیقا در راستای اهداف عملیاتی و خرابکارانه سازمان سیا بوده و بدیهی است که این اقدام خصمانه از حافظه وزارت اطلاعات زدوده نخواهد شد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات می‌افزاید: نیروهای زبده و مومن وزارت اطلاعات در رویارویی خویش با عوامل سازمان سیا، ضمن اقدامات متعدد و متنوع اطلاعاتی، ضداطلاعاتی و عملیاتی، 30 نفر از جاسوسان آمریکایی را بازداشت کردند.

وزارت اطلاعات تصریح کرد: برای کسب اطلاع از سایر اهداف و اقدامات حریف و به منظور ارسال اطلاعات فریب برای آن سرویس، طی عملیات معکوس اطلاعاتی، اقدام به دوبل کردن تعدادی از جاسوسانی که به استخدام سازمان سیا درآمده بودند، شد اما پیرامون عواملی که ناخواسته و ناآگاهانه به دام جاسوسان آمریکایی افتاده بودند، ضمن فراخوان و مطلع کردن آنها نسبت به خطرات پیش‌رو، ارتباط با حریف آنها قطع شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: به این ترتیب نه تنها تهاجم سنگین اطلاعاتی سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا خنثی شد، بلکه تعداد 42 نفر از افسران اطلاعاتی و عملیاتی آن سازمان در کشورهای مختلف نیز مورد شناسایی دقیق دستگاه اطلاعاتی کشور قرار گرفتند.وزارت اطلاعات در ادامه به مردم توصیه کرد نسبت به تماس‌ها و ارتباطات مشکوکی که در پوشش دعوت به تحصیل، اشتغال یا اقامت در خارج از کشور، اخذ روادید و نیز نظرسنجی‌های تلفنی فاقد منشأ معتبر انجام می‌شود نهایت دقت را داشته باشند و موارد مشکوک را به ستاد خبری این وزارتخانه به شماره 113 گزارش کنند.

مقابله با جریانات انحرافی در دستور کار

همچنین دیروز وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که اقدامات وزارت اطلاعات برای مقابله با جریان انحرافی در کشور چیست، اظهار کرد: از مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه مقابله با جریانات انحرافی است که در کشور با عنوان گروه‌های منحرف فعالیت می‌کنند و این مقابله از طریق اقدامات اطلاعاتی صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، حیدر مصلحی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی پرسید، مساله قهر و آشتی‌ میان شما و رئیس‌جمهور به کجا کشید؟ گفت: قهر و آشتی در کار نبود بلکه این یک مساله داخلی بود که حل شد.وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به اقدام دولت عراق در خروج منافقین از اردوگاه اشرف تصریح کرد: منافقین باید بدانند که زمانشان تمام شده و جایی برای ماندن ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها