هفته سی و چهارم لیگ برتر

6تیم خطر سقوط را احساس می‌کنند

دهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی روز جمعه به اتمام می رسد که رقابت در انتهای جدول داغ است و 6 تیم خطر سقوط به لیگ برتر را احساس می کنند.
کد خبر: ۴۰۳۳۶۵

به گزارش مهر، هفته پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تحت تاثیر دیدارهای حساس تیم‌های انتهایی جدولی برگزار می شود. 6 تیم میانه پایین جدول این هفته با تمام وجود می جنگند تا لیگ برتری بمانند. آنها علاوه بر اتکا به توان خود انتظارشان از تیم‌های دیگر این است که مردانه بجنگند و با فوتبالی پاک باعث شوند، در پایان مسابقات لیگ حق به حقدار برسد.

در این بیان اکثر نگاه های تیم های ته جدولی به امیر قلعه نویی و سپاهان است که دیدار حساسی با سایپا دارند و انتظار می رود با تمام توانشان به مصاف نارنجی پوشان بروند. امیرقلعه نویی دو فصل پیش و پس از پیروزی 4 بر 1 فولاد برابر ذوب آهن که که منجر به قهرمانی استقلال شد در نخستین اظهار نظرش از مجید جلالی به عنوان یک «مرد» یاد کرد و حالا همه انتظار دارند قلعه نویی و تیمش «مرد» باشند.

شاهین بوشهر - نفت تهران

بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته پایانی بین شاهین بوشهر و نفت تهران در ورزشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. این بازی فینال قعرنشینان است که تیم پیروز آن جشن بقا در لیگ برتر را برپا می کند. البته شاهین این شانس را هم دارد که در مقابل تماشاگرانش با یک تساوی هم لیگ برتری بماند که همین مسئله باعث می شود، اکبر میثاقیان با خاطری آسوده‌تر از حسین فرکی مهیای دیدار روز جمعه کند. نفت که نخستین تجربه حضور در لیگ برتر را پشت سر می گذارد، در آستانه وداعی زودهنگام با این مسابقات است، مگر اینکه فرکی و شاگردانش کارستان کرده و شاهین را در خانه‌اش شکار کنند.
نتیجه دیدار رفت: نفت تهران 2 - شاهین بوشهر 2

سایپای البرز - سپاهان اصفهان

قهرمان زودهنگام لیگ برتر در هفته پایانی این مسابقات می تواند نقشی تاثیرگذار در سقوط و بقای تیم‌های قعرنشین ایفا کند. قهرمان اگر تیم دوم خود را روانه دیدار با سایپا کند، انگشت اتهام به سوی قلعه نویی و شاگردانش نشانه می رود که با کم کاری زمینه بقای سایپا را فراهم آوردند. به همین خاطر می توان انتظار داشت که سپاهان با تمام توان و انگیزه در فاصله چهار روز تا دیدار حساس با بنیادکار ازبکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان آسیا به دیدار سایپا برود و مرد و مردانه بجنگد تا در زمین مسابقه بقا و سقوط نارنجی پوشان مشخص شود.
نتیجه دیدار رفت: سپاهان اصفهان 4 - سایپای البرز یک

ذوب آهن اصفهان - استیل آذین تهران

این بهترین بازی برای ذوب آهن در آستانه دیدار با النصر عربستان در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان است. بازی با تیم سقوط کرده و بی انگیزه استیل آذین که بازیکنانش دوست دارند هرچه زودتر کابوس لیگ دهم برای آنها تمام شود، پیش بازی آسانی برای مسابقه روز چهارشنبه است. ابراهیم‌زاده و شاگردانش این فرصت را دارند که با پیروزی در مقابل تیم بی انگیزه استیل آذین به سکوی دوم صعود کنند، البته در صورتی که استقلال مقابل پاس امتیاز از دست بدهد.
نتیجه دیدار رفت: استیل آذین تهران صفر - ذوب آهن اصفهان 2

پاس همدان - استقلال تهران

این هم یکی از دیدارهای حساس هفته پایانی لیگ برتر است. پاس برای بقا می‌جنگد و استقلال برای باقی ماندن در رتبه دوم جدول. دو تیم به کم از سه امتیاز بازی رضایت نمی دهد این بدان معناست که عصر جمعه تماشاگران همدانی یک بازی جذاب را تماشاگر خواهند بود. این بازی برای تیمهای پایین جدولی و ذوب‌آهن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گروه اولی خواهان باخت پاس هستند تا در لیگ برتر ماندگار شوند و گروه دوم انتظار شکست استقلال را می کشند که به سکوی دوم جدول ارتقا یابند.
نتیجه دیدار رفت: استقلال تهران 3 - پاس همدان 2

صنعت نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز

تراکتورسازی همچنان کورسوی امیدی برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارد. این تیم امیدوار است با برتری در دیدار هفته پایانی برابر تراکتورسازی و در صورت توقف احتمالی پرسپولیس برابر پیکان قزوین به رده چهارم جدول صعود کند تا در صورت قهرمانی یکی از تیم‌های استقلال و سپاهان در جام حذفی آسیایی شود. تراکتورسازی به امید تحقق تمام این اما و اگرها به دیدار نفت آبادان می رود. البته نفت هم بی انگیزه نیست و می خواهد در مقابل هوادارانش پس از سه هفته پیروز شود و پایانی خوب در لیگ برتر داشته باشد.
نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی تبریز 3 - صنعت نفت آبادان یک

شهرداری تبریز - فولاد خوزستان

در میان این همه بازی حساس که برای بقا و ارتقا در جدول می جنگند جدال شهرداری تبریز و فولاد خوزستان نمی تواند چندان حساس باشد. تیم برنده این بازی اگر فولاد باشد، می تواند تحت شرایطی به رتبه پنجم جدول صعود کند اما شهرداری حتی اگر با تعداد گل‌های زیاد فولاد را شکست دهد، از رتبه یازدهم جدول ارتقا پیدا نمی کند. با این شرایط حساسیت‌های رقابت در جدول بر بازی روز جمعه فولاد و شهرداری تاثیری ندارد و آنها برای پایانی خوش در لیگ برتر تنها به دنبال ارائه یک بازی جذاب خواهند بود. در این بین بازی روز جمعه برای رضا نوروزی مهاجم فولاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که می خواهد با افزایش تعداد گل‌های خود عنوان آقای گلی لیگ دهم را بدست آورد.
نتیجه دیدار رفت: فولاد خوزستان 4 - شهرداری تبریز صفر

راه آهن شهرری - مس کرمان

بازهم هفته آخر و بازهم راه آهن که برای بقا می جنگد. این بار راه آهن برای ماندن در لیگ برتر مس را پیش رو دارد. راه آهن برای بقای بدون اما و اگر در لیگ برتر باید مس کرمان را شکست دهد، مسی که شرایطی مشابه فولاد دارد و اگر تمام اتفاقات هفته سی و چهارم به سودش رقم بخورد می تواند یک یا دو پله در جدول صعود کند. این بازی همچنین اهمیت زیادی برای ادینهو دارد که امیدوار است با زدن گل‌های زیاد به راه آهن مجددا صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر شود.
نتیجه دیدار رفت: مس کرمان 2 - راه آهن شهرری صفر

ملوان بندرانزلی - صبای قم

ملوان و صبا ناچارند از سر تکلیف این بازی آخر را برگزار کنند. برنده این بازی اگر خوش شانس باشند یک پله در جدول صعود می کند و بازنده‌اش از جایی که الان در جدول دارد، تکان نمی خورد. در مقایسه با دیدارهای حساس این هفته بازی ملوان بندرانزلی - صبای قم یک بازی دوستانه و تدارکاتی است!
نتیجه دیدار رفت: صبای قم یک - ملوان بندرانزلی صفر

پرسپولیس تهران - پیکان قزوین

در نهایت هفته سی و چهارم لیگ برتر با دیدار پرسپولیس با اصلی‌ترین کاندیدای سقوط به لیگ دسته اول که برای بقا در لیگ برتر باید و باید سرخپوشان را شکست دهد، به پایان می رسد. این بازی برای علی دایی و سرخپوشان اهمیت زیادی دارد. دایی در کشمکش با مدیران پرسپولیس است و برای اثبات خود و ماندن سرخپوشان بر سکوی چهارم جدول به دنبال پیروزی در دیدار روز جمعه مقابل پیکان است. نماینده قزوین نیز همانطور که عنوان شد برای ماندن در لیگ برتر بدون هیچ قید و شرطی باید پیروز شود. همه اینها دست به دست هم می دهد تا فوتبالدوستان روز جمعه دیداری جذاب را در ورزشگاه آزادی شاهد باشند.
نتیجه دیدار رفت: پیکان قزوین 3 - پرسپولیس تهران صفر

برنامه دیدارهای هفته سی و چهارم و پایانی مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - 30/2/1390
سایپای البرز- سپاهان اصفهان، ساعت 18، ورزشگاه انقلاب کرج
ذوب آهن اصفهان - استیل آذین تهران، ساعت 18، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
پاس همدان - استقلال تهران، ساعت 18، ورزشگاه قدس همدان
صنعت نفت آبادان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 18، ورزشگاه تختی آبادان
پرسپولیس تهران - پیکان قزوین، ساعت 18، ورزشگاه آزادی تهران
شهرداری تبریز - فولاد خوزستان، ساعت 18، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
راه آهن شهرری - مس کرمان، ساعت 18، ورزشگاه اکباتان تهران
شاهین بوشهر - نفت تهران، ساعت 18، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر
ملوان بندرانزلی - صبای قم، ساعت 18، ورزشگاه تختی بندرانزلی

جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان هفته سی و سوم به شرح زیر است:
1- سپاهان اصفهان 66 امتیاز (قهرمان)
2- استقلال تهران 62 امتیاز
3- ذوب آهن اصفهان 60 امتیاز
4- پرسپولیس تهران 55 امتیاز
5- تراکتورسازی تبریز 54 امتیاز
6- فولادخوزستان 51 امتیاز
7- مس کرمان 51 امتیاز
8- ملوان بندرانزلی 45 امتیاز
9- صنعت نفت آبادان 42 امتیاز
10- صبای قم 41 امتیاز
11- شهرداری تبریز 37 امتیاز
12- شاهین بوشهر 35 امتیاز - تفاضل گل 5-
13- پاس همدان 35 امتیاز - تفاضل گل 16-
14- سایپای البرز 34 امتیاز - تفاضل گل 6-
15- راه آهن شهرری 34 امتیاز - تفاضل گل 10-
16- نفت تهران 33 امتیاز - تفاضل گل 7-
17- پیکان قزوین 33 امتیاز - تفاضل گل 18-
18- استیل آذین 28 امتیاز - (سقوط به دسته اول)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها