تصویربرداری این سریال به کارگردانی شاهد احمد لو به نیمه رسیده است

سیروس گرجستانی در«سه دونگ، سه دونگ» نانوا می‌شود

سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، مرجانه گلچین و جواد عزتی بازیگران اصلی سریال جدید شبکه تهران هستند. این سریال کمدی سه دونگ سه دونگ نام دارد و تا کنون 50 درصد از تصویر برداری‌اش به انجام رسیده است. گروه سریال «سه دونگ، سه دونگ» هم اکنون در یک خانه قدیمی و سنتی در محله سرچشمه مشغول کار هستند.
کد خبر: ۳۹۹۱۳۰

پیش از این بازیگران در لوکیشن‌های مختلفی از جمله نانوایی، بیمارستان، دادگاه، خیابان، دانشگاه و کلانتری جلوی دوربین رفته‌اند.

کارگردانی این سریال را شاهد احمد لو به عهده دارد که فیلم پرفروش «چند می‌گیری گریه کنی» را در کارنامه دارد. احمد لو در زمان کودکی در چند فیلم از مسعود کیمیایی همچون سرب و دندان مار بازی کرده است. این کارگردان جوان پیش از این سریال نوروزی ماه عسل‌ را برای شبکه دوم سیما ساخته است.

زمان پخش سریال «سه دونگ، سه دونگ» نیمه دوم اردیبهشت اعلام شده است. هم‌اکنون تمامی عوامل در تکاپو هستند که بتوانند کار را به آنتن برسانند، اما این طور که شنیده شده احتمال دارد این سریال در زمان مناسب‌تری همچون ماه مبارک رمضان روی آنتن برود.

سریال سه دونگ، سه دونگ در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد صالحیان در شبکه تهران در دست ساخت و تولید است.

داستان فردی که از طبقه اجتماعی خودش بریده است

داستان سریال درباره فردی به نام نصرت عشقی است که سال‌هاست در یکی از محلات تهران نانوایی سنگک دارد. او به اتفاق 3پسرش مسعود، محمود و منصور آنجا را اداره می‌کند. با آمدن پرویز شریک او در نانوایی ماجراهایی برای این خانواده پیش می‌آید. آنها تصمیم می‌گیرند به خارج از کشور مهاجرت کنند.

پرویز10 سال قبل به ایتالیا رفته و حالا برای فروش 3 دونگ از مغازه‌اش به ایران آمده است.

سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، مرجانه گلچین، جواد عزتی، یوسف صیادی، داریوش سلیمی، عباس جمشیدی‌فر، اشکان اشتیاق، نادیا گلچین، بیژن پیشدادی، گیتی معینی، سیروس میمنت، ساقی زینتی، مریم معصومی، فرشاد حسینی‌موحد، متین‌السادات ستوده و سیاوش مفیدی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال جلوی دوربین رفته‌اند.

محمد صالحیان، ‌تهیه‌کننده این سریال درباره ترکیب بازیگران کارش می‌گوید: ما به سراغ افرادی شاخص و امتحان پس داده مثل سیروس گرجستانی، جواد عزتی و مرجانه گلچین رفته‌ایم.

بازیگر نقش اول سریال سیروس گرجستانی است که نقش یک نانوا را بازی می‌کند. محمد کاسبی در نقش شریک این نانوا جلوی دوربین رفته است. او از ایتالیا به ایران برمی‌گردد و می‌خواهد سهم نانوایی‌اش را بفروشد.

جواد عزتی، یوسف صیادی و عباس جمشیدی‌فر3 پسر نصرت هستند. یوسف صیادی نقش دایی خانواده را بازی می‌کند. گیتی معینی از بازیگران پیشکسوتی است که در این کار خوش درخشیده است. او نقش نزهت‌ را بازی می‌کند. نزهت ادای خارج رفته‌ها را در می‌آورد. مثلا روی زمین نمی‌خوابد. او از طبقه اجتماعی خودش بریده است و... .

سفر به آلمان یا ترکیه

از این تهیه‌کننده درباره جزئیات آماده‌سازی سریال می‌پرسم. او پاسخ می‌دهد: الان همزمان با تصویربرداری داریم تیتراژ را هم آماده می‌کنیم. امیدواریم این سریال در نیمه دوم اردیبهشت به آنتن شبکه تهران برسد. در این سریال نماهای خارجی سطح شهر و خیابان زیادی داریم. بنابراین تصویربرداری سریال‌مان خیلی زمان بر است.

فعلا شب‌ها کار ضبط سریال را انجام می‌دهیم. تصویربرداری از ساعت 7 شب شروع می‌شود و تا صبح ادامه دارد. کارمان در این خانه 35 روز طول می‌کشد. امیدوارم بتوانیم تا پایان بهار پرونده کار را ببندیم.

به گفته صالحیان دو قسمت از داستان «سه دونگ، سه دونگ» در خارج کشور می‌گذرد.

او توضیح می‌دهد:‌ پس از پایان تصویر برداری سکانس‌های خانه مسکونی احتمالا به کشور ترکیه یا آلمان می‌رویم.

تهیه‌کننده سریال «سه دونگ، سه دونگ» درباره شخصیت‌های فیلمنامه سریال می‌گوید: خاستگاه اجتماعی آدم‌های سریال ما جنوب شهر است. من احساس می‌کنم در جنوب شهر زندگی بیشتر جریان دارد. این آدم‌ها اصالت بیشتری دارند. اهل ادا و اطوار نیستند و واقعی‌ترند.

او ادامه می‌دهد: قصه ما درباره آدم‌هایی است که تصمیم به مهاجرت به خارج کشور می‌گیرند. آنها می‌خواهند آدم‌های دیگری شوند. اما وقتی می‌بینند در غرب خبری نیست به اصل خودشان بازمی‌گردند.

بازیگرمان را با آمبولانس سر صحنه می‌آوریم

صالحیان ادامه می‌دهد: برای پیدا کردن یک نانوایی خیلی دنبال لوکیشن گشتیم و 100 تا نانوایی را دیدیم تا یکی‌اش را انتخاب کردیم. خانه‌ای که بازیگران خانواده نصرت در آن ساکن هستند خانه‌ای قدیمی و سنتی است. می‌خواستیم فضای خانه شبیه بافت جنوب شهر باشد. این خانه در محله سرچشمه واقع شده است.

یکی از مشکلات ما این است که یکی از بازیگرانمان همزمان در دو پروژه دیگر هم مشغول کار است. جواد عزتی همزمان در سریال قهوه تلخ و «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی بازی می‌کند.

این تهیه‌کننده با بیان این که برخی از مسائل کار را به تاخیر می‌اندازند، توضیح می‌دهد: فرشاد حسینی‌موحد یکی از بازیگران در اثر یک سانحه دچار مصدومیت شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. ما او را با آمبولانس سر صحنه می‌آوریم.

تلویزیون خانه من است

او ضمن تقدیر از مدیر شبکه تهران، که از این سریال حمایت کرده می‌گوید:‌ من بعد از تهیه سریال نوروزی «بایرام» هیچ کار دیگری را قبول نکردم. چون هر متنی را براحتی نمی‌پسندم.

در این سریال«رضا عطاران» که از دوستان صمیمی من است چند بار سر صحنه آمد و به من مشاوره داد. دوست دارم بتوانم گامی در جهت خنداندن مخاطبان بردارم و دل مردم را شاد کنم.

من 26 سال است که دارم در تلویزیون کار می‌کنم. تلویزیون خانه من است و هر چقدر برایش کار کنم، کم است. البته بیننده‌های تلویزیون یک گام از ما برنامه‌سازان جلوترند و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم به آنها برسیم.

دیگر عواملی که در این سریال با محمد صالحیان همکاری کرده‌اند، عبارتند از: علیرضا مسعودی، سید نیما محسن‌نیا (نویسندگان)، مجید صادقی (مجری طرح)، هادی انباردار (مدیر تولید)، محسن غلامی (طراح لباس)، محمد شیبندی (صدابردار)، شکیل مظفری (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، سیاوش گرجستانی (طراح گریم)، آرش یاراحمدی (تدوینگر)، محمدرضا قاسمی (تصویربردار پشت صحنه) و آرش شامحمدی (عکاس).

احسان رحیم‌زاده‌ /‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها