ایستگاه آرامش

این مرغ یک پا ندارد!

حتما شما هم با افرادی برخورد کرده‌اید که به سختی عقاید و رفتارهای خود را تغییر می‌دهند و اغلب تعریف و دلیل درستی برای این مقاومت خود ندارند. به چنین افرادی در اصطلاح عامه، آدم غد یا یکدنده اطلاق می‌شود. این افراد همیشه در حال دفاع از رفتارها و افکار خود هستند و تصور می‌کنند عقایدشان، هویت آنها را تشکیل می‌دهد و چنانچه از افکارشان دفاع نکنند، دیگران به آنها اهمیتی نمی‌دهند.
کد خبر: ۳۹۷۸۸۰

 گاهی هم یک فرد یکدنده دلیل محکمی برای عدم تغییر عقایدش دارد ولی به خاطر کمرویی یا هر دلیل دیگری قادر به ابراز آن نیست. برخی از افراد غد، بسیار مغرور هستند و دوست دارند همیشه حق با آنها باشد و چنانچه دیگران نظرشان را تکذیب کنند، عقاید درست دیگران را به هر دلیلی نمی‌پذیرند. شرایط و موقعیت‌های جدیدی در زندگی افراد ایجاد می‌شود که برای برخی این شرایط ترسناک است و در مقابل آن جبهه‌گیری می‌کنند و از تغییرات بزرگ در زندگی خود می‌هراسند. این افراد به آدم‌هایی یکدنده و غد در افکار دیگران تبدیل می‌شوند.

برخورد با افراد غد و یکدنده معمولا دشوار است و منجر به بروز تنش و درگیری می‌شود، اما اگر با راهکارهای درست برخورد با چنین افرادی آشنا باشید، کمتر دچار مشکل خواهید شد. در مرحله اول سعی کنید صبور باشید و عصبانیت خود را کنترل کنید، چون از کوره در رفتن شما جز این که آتش خشم فرد غد را بیشتر کند، کاری از پیش نمی‌برد. بلکه هر چه به او نزدیک‌تر شوید و آرامش‌تان را بیشتر حفظ کنید، در متقاعد کردن او موفق‌تر خواهید بود. همچنین صبور بودن، لجاجت درون شما را کنترل می‌کند و به این ترتیب می‌توانید حرف یکدیگر را بهتر بفهمید.

در مرحله بعدی باید بدانید که افراد غد و یکدنده اغلب سعی می‌کنند از عقایدشان دفاع کنند. برای کنار آمدن با چنین افرادی باید انعطاف‌پذیر باشید و با این کار به او اطمینان دهید که به عقایدش توجه دارید و او را مورد حمله قرار نداده‌اید.

در مرحله سوم تحریک‌پذیری خود را کم کنید. افراد غد اغلب افرادی حساس هستند و در این میان شما نیز به عقاید خود اهمیت می‌دهید. ولی مراقب باشید که عکس‌العمل منفی نسبت به افکار چنین افرادی بدون شنیدن تمام حرف‌های آنها، شما را در شرایط دشواری قرار می‌دهد و در آخر دلیل مناسب‌نبودن این عقیده را ذکر کنید. در اینجا بیان دلیل می‌تواند او را قانع کند. در گام‌های بعدی سعی کنید حتما دلیل پافشاری آن فرد را بفهمید و از او بخواهید صادقانه دلایل خود را بیان کند.

پروانه غفاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها