شمش‌های 5/12کیلوگرمی شنبه وارد بازار می‌شود

همه بانک‌ها سکه می‌فروشند

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام تمهیدات جدید این بانک برای کنترل قیمت سکه و طلا از عرضه نامحدود سکه در شعب بانک‌ها و آغاز عرضه شمش‌های 5/12 کیلویی طلا از شنبه هفته آینده خبر داد. پیش از این عرضه سکه طلا فقط در بانک کارگشایی ـ از زیرمجموعه‌های بانکی ملی ـ عرضه می‌شد، اما اکنون این محدودیت برداشته شده و شعب منتخب بانک‌های دیگر نیز به فروش سکه به مردم می‌پردازند. همچنین حداکثر وزن شمش‌های طلای عرضه شده توسط بانک کارگشایی، یک کیلوگرم بود اما اکنون شمش‌های جدید 5/12 برابر سنگین‌تر است که این نشان از عزم بانک مرکزی برای ورود انبوه طلا و سکه به بازار برای کنترل قیمت‌ها دارد؛ راه حلی که برخی کارشناسان به خاطر ریشه‌های تب تقاضای کنونی در بازار طلا در تاثیر آن تردید دارند.
کد خبر: ۳۹۷۴۳۱

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سکه طلا از روز شنبه هفته آینده به میزان کافی در حدود 300 شعبه منتخب بانک‌ها در سراسر کشور عرضه می‌شود. محمود بهمنی در مصاحبه با واحد مرکزی افزود: نخستین بار بانک مرکزی از شنبه شمش 5/12کیلویی طلا را نیز علاوه بر شمش‌های یک‌کیلویی عرضه خواهد کرد. وی تاکید کرد: افرادی که به قصد سفته بازی و منفعت طلبی اقدام به خرید طلا می‌کنند در آینده نزدیک زیان خواهند دید. بهمنی افزود: اگر نیاز باشد تعداد شعب عرضه‌کننده سکه را افزایش خواهیم داد.

قیمت سکه در 2 هفته اخیر فاصله بسیار زیادی از نرخ واقعی آن پیدا کرده به طوری که هم‌اکنون قیمت ربع سکه بهار آزادی حدود 60هزار تومان بیشتر از ارزش طلای به‌کار رفته در آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها