رسانه‌های رسمی آمریکا از بارش برف بی‌سابقه در فصل بهار در برخی از نقاط این کشور خبر دادند و اعلام کردند که این تغییرات آب و هوایی مردم را بشدت شگفت‌زده کرده است.براساس گزارش سازمان هواشناسی آمریکا، بارش برف در منطقه « شیکاگو» که حدود 6 سانتی‌متر اعلام شده، در 101 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. براساس گزارش سازمان هواشناسی منطقه «شیکاگو» دمای هوا در نقاطی که برف باریده است، به 4 درجه سانتی‌گراد کاهش یافته و در شب هم به صفر درجه رسیده است.
کد خبر: ۳۹۷۳۸۷

براساس گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، کارشناسان سازمان هواشناسی آمریکا احتمال می‌دهند که وقوع تندبادها و توفان‌های اخیر عامل اصلی وقوع تغییرات ناگهانی جوی و بارش برف در فصل بهار است./ ایسنا

خودکشی مرد آفریقایی پس از مشاجره با همسر

کارگر مزرعه‌ای در آفریقای جنوبی پس از مشاجره با همسرش با انداختن خود در رودخانه‌ای پر از تمساح خودکشی کرد.

پلیس آفریقای جنوبی در ارتباط با این حادثه گفت: دیوید لوبیسی 40 ساله پس از بحث و مشاجره با همسر خود وارد این رودخانه شده و زنده زنده خوراک تمساح‌ها شده است.این مرد که 3 فرزند داشته است، پس از این‌که 7 آوریل در مورد نقشه خود با یکی از دوستانش صحبت می‌کند، دیگر هیچ نشانی از او یافت نمی‌شود.

به گفته پلیس محلی، تحقیقات آنها نشان داده حدود ساعت 7 شب 7 آوریل وی به همکارش گفته که می‌خواهد خود را به رودخانه‌ای بیندازد که می‌داند پر از تمساح است.

وی آخرین بار در حالی دیده شده که به سمت رودخانه می‌رفته و دیگر کسی بازگشت او را ندیده است.

این حادثه در شهری در استان شرقی امپومالانگای آفریقای جنوبی رخ داده است.

یکی از مردم محلی می‌گوید 4 روز بعد از این اتفاق، وی تمساحی را دیده که پای یک انسان در دهان او بوده است. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد./ فارس

مرگ چهره‌سرشناس شکلات ایتالیا در آفریقای جنوبی

پیترو فررو، از چهره‌های سرشناس تولید شکلات در ایتالیا، در یک سانحه دوچرخه‌سواری در آفریقای جنوبی درگذشت.

طبق اعلام این شرکت، فرروی 48 ساله در یک سفر تجاری پس از افتادن از دوچرخه‌اش درگذشت.

پدرش میشل که ثروتمندترین مرد ایتالیاست، این شرکت را به غول جهانی صنعت شیرینی‌پزی تبدیل کرده است.پدربزرگ پیترو که وی نیز پیترو نام داشت، فعالیت این شرکت را در سال 1942 در شهر شمالی آلبا که مقر این شرکت در آن قرار دارد، آغاز کرد.

پیتروی بزرگ زمانی که به دلیل کمبودهای زمان جنگ، به دست آوردن شکلات دشوار بود، دستوری را تهیه کرد که در آن، کاکائو با فندق ترکیب می‌شد و این ترکیب با نام نوتلا، به یک موفقیت بین‌المللی تبدیل شد.

شرکت فررو در سال مالی 2010 ـ 2009 گردش سرمایه سالانه 6‌/‌6 میلیارد یورو داشت. این شرکت هنوز خانوادگی اداره می‌شود./ایسنا

نجات نوجوان آمریکایی پس از سقوط ازپل67 متری

سازمان آتش‌نشانی ایالت کالیفرنیا از نجات معجزه‌آسای یک دختر 16 ساله پس از سقوط از ارتفاع 67 متری یک پل خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی منطقه «سانفرانسیسکو» در این باره به رسانه‌های رسمی آمریکا گفت: این دختر 16 ساله که هویتش اعلام نشده است، یکشنبه هفته جاری از ارتفاع 67 متری پل «گلدن گیت» سقوط کرد و 20 دقیقه در آب‌های 53 درجه‌ بالای صفر خلیج «سانفرانسیسکو» شناور بوده است.

این مقام مسوول افزود: این دختر واقعا خوش‌شانس بود که نجات یافت؛ چرا که این پل یکی از معروف‌ترین مناطق جهان در اقدام به خودکشی است، هرکس از این پل سقوط کند احتمال زنده ماندنش 2 درصد است.

سازمان آتش‌نشانی ایالت کالیفرنیا و آسوشیتدپرس اعلام کردند: هنوز مشخص نشده است که این حادثه یک سقوط بوده یا یک اقدام به خودکشی. با این حال، تحقیقات کارشناسان پلیس ادامه دارد. علاوه بر این، در مارس سال جاری هم یک پسر 17 ساله، با تحریک دوستانش خود را از روی این پل پرت کرد که البته وی هم به طرز معجزه‌آسایی نجات یافت./ایسنا

زمین 5 هندی را بلعید

رسانه‌های هندوستان از کشته‌ شدن 5 نفر از اعضای یک خانواده در پی وقوع رانش زمین خبر دادند و اعلام کردند که یک نفر هم مجروح شد.

پلیس هندوستان در این باره گفت: در پی بارش باران‌های سیل‌آسا و وقوع رانش زمین در دهکده «کاندیال» که یک منطقه کوهستانی است، 5 عضو یک خانواده در زیر گل ولای جان باخته و یک نفر دیگر هم مجروح شد. البته وضعیت وی وخیم گزارش شده است.براساس اعلام خبرگزاری رسمی هندوستان، پلیس و نیروهای محلی بلافاصله پس از وقوع رانش زمین به محل حادثه اعزام شده و تلاش کردند تا اجساد را از زیرآوار بیرون بکشند./ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها