مانه و سملقان ـ خبرنگار جام‌جم: پرورش اسب اصیل ترکمن در منطقه مانه، منبع بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و ارزآوری است. مهدی شیردل، بخشدار مانه با بیان این مطلب گفت: فرصت‌های زیادی ازجمله پرورش اسب ترکمن در مانه وجود دارد که با حمایت از آنها می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاران را نیز به این منطقه جذب کرد.
کد خبر: ۳۹۷۲۵۶

شهرکرد ـ مهر: بخشدار سامان از توابع شهرستان شهرکرد با اشاره به آغاز ساخت نخستین تصفیه‌خانه آب شیرین در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح 120 لیتر در ثانیه دبی و 10 هزار و 368 مترمکعب ظرفیت دارد.

اصغر مظفری با اشاره به این‌که این تصفیه خانه از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های استان است، افزود: برای تملک 250 هزار مترمربع زمین و مسیر دسترسی، اجرای ساختمان تصفیه‌خانه، نصب تجهیزات الکترومکانیکال، اجرای خطوط انتقال آب و تهیه لوله و اتصالات بیش از 14 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان هزینه شده است.

بجنورد ـ ایرنا: مدیرکل عشایر خراسان شمالی گفت: سرمای بهاره، کوچ عشایر را از مناطق قشلاقی مراوه تپه به ییلاقات و دامنه کوه‌های این استان به تاخیر انداخت.

موسی‌الرضا شادمهر افزود: سرمای بهاره، رشد گیاهان مرتعی را کند کرده است و به همین علت کوچ عشایر این استان نسبت به سال گذشته حدود 15 روز با تاخیر انجام می‌شود. وی افزود: همه ساله در اواخر فروردین عشایر از مناطق قشلاقی استان گلستان به مناطق ییلاقی این استان کوچ می‌کردند، اما امسال با سرد شدن هوا این کوچ با تاخیر صورت خواهد گرفت.

خرم‌آباد ـ واحد مرکزی خبر: سد معشوره به عنوان بزرگ‌ترین سد منطقه غرب کشور در استان لرستان ساخته می‌شود.با بهره‌برداری از این سد که روی رودخانه کشکان ساخته می‌شود، 36 هزار هکتار از اراضی دیم دشت‌های کوهدشت، رومشکان و طرهان به کشت آبی تبدیل می‌شود و 12 هزار فرصت شغلی جدید نیز در استان لرستان ایجاد خواهد شد.

با ساخت 32 کیلومتر تونل و کانال، آب از سد مخزنی معشوره به دشت‌های کوهدشت و رومشکان منتقل می‌شود تا اراضی کشاورزی این مناطق زیر پوشش شبکه‌های آبیاری قرار گیرد. تولید انرژی برق‌آبی، مهار سیلاب، تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و آشامیدنی از دیگر مزایای احداث سد معشوره در لرستان است.

کاشان ـ خبرنگار جام‌جم: ‌همزمان با روز زمین پاک جمعه 2 اردیبهشت پنجاه و دومین کوهگشت خانوادگی سازمان رفاهی تفریحی شهرد اری کاشان در روستای خنب برگزار می‌شود.مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی، انس با طبیعت و استفاده از هوای پاک کوهستان به منظور افزایش نشاط و سلامتی در جامعه را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این برنامه ذکر کرد.

مهدی نادعلی با اشاره به ناشناخته بودن بسیاری از پتانسیل‌های طبیعی کاشان برای شهروندان این شهرستان، معرفی پتانسیل‌ها و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کاشان را از دیگر اهداف برگزاری کوهگشت‌های خانوادگی دانست.

رشت ـ مهر: معاون عمرانی استانداری گیلان درحالی از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی در استان خبر داد که کلنگ احداث آن از سال 81 بر زمین زده شده است.محمد اکبرزاده افزود: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن گیلان که مشهور به قزوین، رشت، انزلی و آستارا است در سال 1381 در ایستگاه روستای فلکده شهرستان رشت آغاز شده است.وی همچنین با اعلام این‌که از سال 81 تا 84 تملک اراضی و از سال 84 آغاز عملیات اجرایی با تصویب لایحه بودجه مجلس آغاز شد، اظهارکرد: ساخت این پروژه مهم استان از آغاز دولت نهم با تاکید ریاست جمهوری شتاب بیشتری گرفته است.

تبریز ـ فارس: مدیرکل راه و ترابری استان آذربایجان شرقی از اجرایی شدن پروژه راه میانه ـ سرچم خبر داد.

به گفته اروجعلی علیزاده ،پیمانکار این طرح مشخص شده و در چند روز آینده این طرح به عملیات اجرایی خواهد رسید، همچنین عملیات جاده میاندوآب به میانه در حوزه استحفاظی شهرستان انجام شده و به زودی عملیات اجرایی شدن اتصال این جاده به شهرستان از طریق پل قرانقو آغاز می‌شود.

وی از اتمام مطالعات ارتقای راه ترکمانچای و تهیه نقشه طرح در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: معضل راه ترکمانچای از جمله سربالایی ورودی بخش در سال جاری حل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها