سیدمحمد حسینی به الجزایر سفر کرده است

وزیر ارشاد: کشورهای اسلامی بر مشترکات فرهنگی تکیه کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای حضور در مراسم اعلام تلسمان ـ یکی از شهرهای الجزایر ـ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به این کشور سفر کرده است، در حاشیه این مراسم با نمایندگان کشورهای کویت، عراق و افغانستان دیدار و درباره توسعه روابط فرهنگی گفت‌وگو کرد. سیدمحمد حسینی در دیدار با وزیران فرهنگ کشورهای قطر، امارات، فلسطین، تونس، مغرب، کومور، گینه بیسائو و سودان، بر ضرورت گسترش همکاری فرهنگی میان کشورهای اسلامی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۶۶۹۷

به گزارش ایسنا، حسینی گفت: امروز دنیای اسلام بیش از گذشته به وحدت و همدلی نیازمند است و بدون تردید همکاری‌های فرهنگی مناسب‌ترین بستر برای تحقق اتحاد و یگانگی امت اسلامی است.

وزیر ارشاد افزود: اگر کشورهای اسلامی بر مشترکات فرهنگی خود تکیه کنند، به قدرتی بی‌بدیل در عرصه بین‌المللی تبدیل خواهند شد که قادر خواهند بود بسیاری از تحولات جهان معاصر را به سود خود رقم بزنند.

سیدمحمد حسینی همچنین در جریان سفر خود به الجزایر با جمیله بوپاشا، نویسنده و مبارز الجزایری و نیز جمعی از زنان و مردان مجاهد و مبارز الجزایری که سال‌ها با استعمار فرانسه مبارزه کرده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

او از خانم جمیله بوپاشا دعوت کرد برای مشاهده تحولات و پیشرفت‌های جامعه ایران در سال‌های اخیر به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها