کرمان ـ ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان گفت: برنامه‌ریزی برای مرمت ساختمان مرکزی باغ شاهزاده‌‌ ماهان و ازسرگیری کاوش‌ها در محوطه کنارصندل جیرفت از پروژه‌های سال جدید خواهند بود. هادی ایرانمنش افزود: باغ شاهزاده‌ ماهان برای تهیه پرونده ثبت جهانی نیازمند یکسری آماده‌سازی‌ بود که برخی از آنها مانند مرمت حصار اطراف باغ، مرمت برجک‌ها، مرمت داخل حمام، بهسازی سیستم آبرسانی و برچیدن الحاقات ایجادشده در فضای سبز و ساختمان آن انجام شده است.
کد خبر: ۳۹۶۴۴۳

وی درباره برنامه‌های باستان‌شناسی این اداره کل نیز گفت: براساس آنچه در بودجه سال 1389 پیش‌بینی شده بود، کاوش در محوطه «خواجه عسگر» بم انجام شد و نتایج خوبی از آن به‌دست آمد. برای امسال نیز قصد داریم کاوش‌های باستان‌شناسی را در کنارصندل که پس از چند فصل کاوش، مدتی است متوقف شده ازسر بگیریم. علاوه بر این، در نظر داریم برنامه‌های پژوهشی را در شهر دقیانوس انجام دهیم.

بیرجند ـ ایسنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی از نظر سطح زیرکشت و تولید عناب، مقام اول در کشور را داراست، به‌طوری که 98 درصد محصول عناب کشور در این استان تولید می‌شود. غلامرضا هادربادی، افزود: 1200 هکتار از باغ‌های استان به کشت عناب اختصاص دارد.

وی تعداد بهره‌برداران این محصول را در استان 8 هزار و 900 خانوار عنوان کرد که این نشان‌دهنده گسترش و جایگاه استراتژیک این محصول بین محصولات باغی شهرستان‌های بیرجند، درمیان، نهبندان، قاین و سربیشه است.

رشت ـ مهر: رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان آستارا از رها شدن 2 بچه‌خرس قهوه‌ای در حیات‌وحش این شهرستان خبر داد.ساسان اکبری‌پور افزود: این دو قلاده بچه‌خرس قهوه‌ای کمتر از یک ماه سن دارند و یکی از دوستداران حیات‌‌وحش، اوایل فروردین ماه سال جاری آنها را برای تیمار و حفاظت به اداره کل حفاظت از محیط‌زیست گیلان تحویل داد.وی اظهار کرد: خرس قهوه‌ای از حیوانات گوشتخوار ایران به شمار می‌رود و زیستگاه این حیوان مناطق جنگلی خزر، ارسباران، زاگرس، علفزارهای مرتفع کوهستانی در نزدیکی جنگل‌ها و دره‌‌های پایین‌‌دست است.

خرم‌آباد ـ مهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان از وجود مشکل آب آشامیدنی در 105 روستای لرستان خبر داد.علیرضا کاکاوند با بیان این‌که هم‌اکنون تعداد 105 روستای بالای 20 خانوار لرستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار نیستند، افزود: در صورت تامین اعتبار لازم ظرف مدت 2 سال آینده مشکل این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

شیراز ـ خبرنگار جام‌جم: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ایجاد کمیته مصرف آنتی‌بیوتیک برای بیماران بستری، متشکل از فوق‌تخصص عفونی بزرگسالان و اطفال، پزشک داروساز و مسوول کنترل عفونت بیمارستانی در بیمارستان نمازی شیراز خبر داد.

دکتر محسن مقدمی افزود: با توجه به شعار سلامت جهانی، مقاومت میکروب‌ها در برابر داروها بویژه آنتی‌بیوتیک که پرمصرف‌ترین داروی تجویزی است، مردم باید با رویکرد جدیدی داروها را مصرف کنند.وی اعلام کرد: این کمیته که مانع مصرف بی‌رویه داروها بویژه آنتی‌بیوتیک‌هاست، عملکرد پزشکانی را که مجوز تجویز آنتی‌بیوتیک دارند را مورد بررسی قرار می‌دهد تا این‌که با اجرای این روش نوین بتوان بیماران را با مصرف مقدار بهینه دارو، معالجه و علیه مقاومت میکروب‌ها مبارزه کرد.

سمنان ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری اولین جشنواره گردشگری سفر به توران در اردیبهشت ماه امسال در شاهرود خبر داد.حمید یزدانی افزود: این جشنواره با هدف آشنایی گردشگران با قابلیت‌های گردشگری طبیعی در شهرستان شاهرود بویژه منطقه نمونه گردشگری توران، هشتم تا نهم در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.وی بازدید از روستای هدف گردشگری قلعه بالا، مناطق نمونه گردشگری زیست کره توران و رضاآباد همراه با دیدن گورخر آسیایی و زاغ بور را از جمله برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از صادرات 80 تن پودر ضایعات کشتارگاهی از تبریز به ارمنستان در سال گذشته خبر داد.

بهراد زندیه، مدیرکل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته همچنین 54 تن پای مرغ منجمد از تبریز به هنگ‌کنگ با نظارت کارشناسان دامپزشکی صادر شد.

اردبیل ـ فارس: به دنبال اتصال برق، شعله‌های آتش بخشی از کارخانه آرتا‌ویل‌تایر اردبیل را خاکستر کرد.

این آتش‌سوزی که پنجشنبه شب رخ داد خساراتی بیش از یک میلیارد تومان به دنبال داشته است؛ این حادثه سبب اختلال در بخش تولید تایرهای پراید، پژو و سمند شده است.

این آتش‌سوزی که از بخش حلال‌ها - که همیشه در معرض خطر است ـ آغاز شده بود با کمک آتش‌نشانان خاموش شد.

این کارخانه با تمام ظرفیت، تایرهای مختلف خودروهای سبک و سنگین از جمله پراید، پژوه، سمند، پیکان، وانت، نیسان، خاور، اتوبوس و تراکتور تولید می‌کند.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: مدیر امور اراضی آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرایی کردن احکام قضایی قلع و قمع و تغییر کاربری‌های غیرمجاز به خاطیان فرصت 10 روزه داده می‌شود تا به صورت داوطلبانه نسبت به تخریب بناهای غیرمجاز اقدام کنند.غفور عبداللهی در جلسه کمیته ستادی و پشتیبانی برای اجرایی کردن احکام قضایی قلع و قمع بناهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی کلانشهر تبریز و حومه اظهار کرد: برای احکام صادره در سطح کلانشهر تبریز و حومه، ابلاغیه‌های قانونی از طریق همکاران به صورت حضوری ابلاغ شده تا حداکثر در10 روز کاری به صورت داوطلبانه نسبت به تخریب و قلع و قمع بناها اقدام کنند، در غیر این صورت با هماهنگی نمایندگان محاکم قضایی و انتظامی تخریب خواهند شد.

آستارا ـ فارس: دو قلاده بچه خرس قهوه‌ای در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا توسط اداره محیط زیست این شهرستان رهاسازی شدند.رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در این‌باره گفت: این دو قلاده بچه خرس قهوه‌ای بومی گیلان با توجه به شرایط مناسب و ویژه پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا طی یک زمان‌بندی در این منطقه رهاسازی شدند.

ساسان اکبری‌پور پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا را از جمله پناهگاه‌های مهم و با اهمیت سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها