فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ارتش امروز، به سان سدی سدید و مستحکم، موجب هراس دشمنان است و به مدد ایمان و شکوفایی و پیشرفت‌های خیره‌کننده در عرصه فناوری‌های روزآمد نظامی و تخصص و دانش سترگ نظامی، تبدیل به نقطه قوت و اطمینان ملت و رهبری شده است.
کد خبر: ۳۹۵۹۱۷

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش به مناسبت 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام که در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش قرائت شد، به شرح ذیل است: سلام به ارواح طیبه شهدا و روح بلند امام شهیدان، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و سلام به رهبر مسلمانان جهان و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) و درود بیکران به پیشگاه دلاوران و مجاهدان ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران، که فرزندانی چنین شایسته را برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حراست از سرزمین پنهاور و تمدن‌ساز ایران اسلامی تقدیم کردند و سلام و صلوات همه ما به پیشگاه مقدس منجی عالم بشریت صاحب‌العصر و الزمان (عج).
 
بیست و نهم فروردین ماه، میعادگاه غیورمردانی است که سرافرازانه دل به مکارم امیر مهربانشان و رهبر و مقتدایشان، حضرت امام خمینی (ره) دادند و بیعتی جاودانه با او بستند تا حماسه و عرفان، رشادت و ایمان، صلابت و اتقان را در کنار تعهد و تخصص و ایثار، به کار گیرند و سر و جان در راه حفظ دین و وطن بگذارند.
 
ارتشیان از همان نخست انقلاب، خود را مرهون باور و اعتماد پیرمرادشان می‌دیدند و به او فراوان عشق می‌ورزیدند، امام نیز ارتشیان را همراه انقلاب و حافظ انقلاب می‌دانست که در پاسخ به دسیسه‌های بدخواهان، خواستار بقای ارتش و حضور پرفروغش در میدان و استقبال ملت از فرزندان مجاهدش شد.
 
این ترکیب ولایی و حضور ارتش با اذن امام(ره) در همه عرصه‌ها، چهره راستین کلمه طیبه ارتش و پلیدی بدخواهان را برای حق‌طلبان عیان کرد. ارتشی‌ها که با ساز و برگشان، در 29 فروردین‌ماه برای اجابت فرمان امام و قوت قلب ملت، به خیابان‌ها آمده بودند با تهاجم دشمن به مرزها شتافتند تا با ایمان بی‌نظیر و همان ‌ساز و برگ دیرین، دشمن را از خانه امن ملت برانند و در کنار دیگر همرزمان‌شان، چنان خروشیدند و از جان خود گذشتند که دشمن، هزیمت شد و هراسان بازگشت و همگان اقتدار و پایمردی رزمندگان اسلام را درود گفتند آن روزها از کردستان گرفته تا ترکمن صحرا و خوزستان، گلستان حضور سرخ ارتشیان در دفاع همه‌جانبه بود.
 
امام عزیز نیز خرسند از اطمینان پیشین و حمایت‌های همیشگی‌اش، ارتشیان را دیگر بار عزیز داشت که "نیروی زمینی قهرمان که در تمامی حوادث در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است. به حق چهره راستین، شکست‌ناپذیر و استوار خویش در دفاع از مرزهای گسترده کشورمان را نشان داد، شجاعت‌ها و رشادت‌های بی‌نظیر نیروی هوایی و هوانیروز و خلبانان دلاور و دفاع از حریم هوایی کشور، نشانه تعهد و عشق و ایمان آنان به خدا و اسلام و میهن اسلامی است  و نیروی دریایی نیز همچون سایر نیروها به حمدالله در آب‌های خلیج فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع مقدس از کشور اسلامی‌مان چون نگینی درخشیده است."
 
اینک جهاد ارتش 32 سال به طول انجامیده و هنوز هم در هر روز این حضور مستمر و خستگی‌ناپذیر رزمندگان در مرزهای عشق و ایثار، جلوه‌های ناب شجاعت و رشادت، تعهد و عشق و ایمان به خدا در زمین و آسمان میهن جاری است به فضل الهی، ارتش سرافراز و ولایتمدار، یکی از بازوان عزت و اقتدار ملت قهرمان ایران است و چهره با صلابت و قامت استوارش، نماد فداکاری‌ها، مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و جانبازی‌هایی است که در راه حفظ عزت و استقلال میهن و شرافت ملت ایران، به ثبت رسید و پیشینه‌ای درخشان و خورشیدوار برای فرزندان مجاهد امام نگاشت.
 
ارتش امروز، به سان سدی سدید و مستحکم، موجب هراس دشمنان است و به مدد ایمان و شکوفایی و پیشرفت‌های خیره‌کننده در عرصه فناوری‌های روزآمد نظامی و تخصص و دانش سترگ نظامی، تبدیل به نقطه قوت و اطمینان ملت و رهبری گردیده و همچون همیشه حضورش، آماده دفاع از میهن و جانبازی در راه ولایت است.
 
فرزندان ملت در ارتش قامت برافراشته‌اند و آماده‌اند تا مستحکم‌تر از همیشه، در کنار رهبری و ملت قهرمان «صفا کأنهم بنیان مرصوص» باشند و تحت امر ولایت و رهبری‌های مقام معظم فرماندهی کل قوا در برابر هر هجمه‌ای ایستادگی کرده، از انقلاب کبیر اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و کیان میهن عزیز تا پای جان دفاع کنند.
 
امروز که فریاد حق‌طلبانه ملل مسلمان تونس، مصر، لیبی، بحرین و ... در برابر حکام‌شان با گلوله پاسخ داده می‌شود، انقلاب اسلامی ملت بزرگوار ایران در چشم جهانیان بیش از پیش بالنده می‌نماید.
 
در ایام هفته ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یاد و خاطره امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، فرمانده نام‌آور میدان‌های نبرد حق علیه باطل و شهید فروردین را گرامی می‌دارم و به روح پرفتوح امام شهیدان و 48 هزار شهید والامقام ارتش که جان بر سر بیعت و پیمان گذاشتند تا به مدد خداوند، حافظ سرزمین، سربازان و منتظران حضرت ولی عصر (عج) باشند، درود می‌فرستم و به همرزمان ارتشی‌ام بشارت رستگاری می‌دهم که اجر مجاهدان حق‌طلب است، "فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم. "

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها