نمایش های رادیویی در دهه‌ ‌90 رشد می کند

بازگویی حقایق پنهان در مرثیه‌ای برای رفتگان

ندا هنگامی سردبیر نمایش‌های رادیویی در پاسخ به این که چه پیش‌بینی برای دهه‌ی 90 رادیو دارید؟ گفت: راه‌اندازی شبکه رادیویی نمایش که در آن به صورت تخصصی به موضوع نمایش پرداخته می‌شود، اتفاق خوشایندی برای رادیو است بنابراین فکر می‌کنم دهه‌ 90 دهه‌ رشد بزرگی برای نمایش رادیویی باشد.
کد خبر: ۳۹۵۷۸۶

به گزارش ایسنا ، «هنگامی» درباره‌ داستان نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان» که در حال آماده‌سازی برای پخش از رادیو است، نیز گفت: نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان» داستانی است که به جریانات قبل از انقلاب سال 1356 می‌پردازد.

سردبیر نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان» افزود: ماجرای نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان» در خانواده‌ای می‌گذرد که طرز فکرهای متفاوتی دارند؛ برای این که محافظه‌کار باشند یا نباشند این خانواده به دلیل شرایط خاص آن دوره با مشکلاتی روبرو می‌شود.

وی توضیح داد: نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان» داستان داماد خانواده را روایت می‌کند که یک سیستم مبارز دارد و همین موضوع باعث شده تا دختر خانواده هم توسط ساواک دستگیر شود.

«هنگامی» هدف از ساخت نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان» را اینگونه عنوان کرد: این نمایش رادیویی در قالب دراماتیک است و نه یک برنامه مستند و تاریخی که به روایت بخشی از تاریخ معاصر ایران می‌پردازد که این تاریخ برای همه فراموش نشدنی است. در نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان» قابلیت‌های دراماتیکی بسیاری نهفته است. ما در این نمایش به قصه‌های دراماتیکی پرداختیم که هم برای شنونده جذاب باشد و هم حقایقی که پنهان است را به اطلاع مخاطب امروز برساند که این یکی از اهداف ساخت این نمایش بود.

این سردبیر رادیویی درباره‌ زمان پخش نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان»، گفت: فعلا زمان مشخصی برای پخش این نمایش نداریم؛ باید ببینیم چه زمانی مناسب است. من شخصا تمایل دارم که این نمایش رادیویی در تاریخ 15 خرداد پخش شود اما در حال حاضر هیچ قطعیتی ندارد.

«هنگامی» درباره‌ مدت زمانی که برای ساخت نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان» صرف شده است، گفت: به جز نگارش این نمایش رادیویی در کل ساخت آن حدود یک ماه زمان برده است.

وی در پاسخ به به این سوال مبنی بر اینکه نمایش رادیویی «مرثیه‌ای برای رفتگان» چند بازیگر دارد و بازیگران بر چه اساس و مبنایی انتخاب شده‌اند؟ خاطرنشان کرد: این نمایش رادیویی حدود 10 بازیگر دارد. انتخاب بازیگران جزو وظایف من نیست ولی به اعتقاد من بستگی به قابلیت‌های صوتی بازیگر و جنس صدایش دارد. اینکه در نهایت بتواند یک قصه گوش‌نواز را به مخاطبان تحویل دهد. طبیعتا در حوزه رادیو باید از جنس صدایی استفاده شود که زمانی که شنیده می‌شود تخیل مخاطب را تحریک کند و برایش جذاب باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها