رحیمی اعلام کرد:

پیش فروش گاز پارس جنوبی

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیش فروش گاز برخی از فازهای پارس جنوبی به یکی از کشورهای همسایه از اقدام مقابله به مثل کشورمان برای عدم ارایه سوخت به هواپیماهای اروپایی در ایران خبر داد و گفت: کشورهای عربی دموکراسی را از ایران یاد بگیرند.
کد خبر: ۳۹۵۵۹۱

به گزارش مهر، محمدرضا رحیمی امروز جمعه در مراسم آغاز بکار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در تهران با خیر مقدم به شرکت های آمریکایی و اروپایی حاضر در این گردهمایی بین المللی با تاکید بر اینکه با وجود افزایش فشارهای بین المللی سال گذشته قرارداد تمامی فازهای  پارس جنوبی به پیمانکاران ایران واگذار شده است، تصریح کرد: کناره گیری و خروج شرکت های بین المللی از طرح های توسعه میدان مشترک پارس جنوبی تاثیری در طرح توسعه این میدان گازی نداشته است.

وی با اعلام اینکه مطابق برنامه زمان بندی طرح توسعه تمامی فازهای این میدان مشترک گازی در 35 ماه به پایان می رسد، گفت: همچنین  گاز تولیدی برخی از فازهای پارس جنوبی به صورت پیش فروش به یکی از کشورهای همسایه فروخته شده است.

معاون اول رئیس جمهور قیمت پیش فروش گازهای پارس جنوبی را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هنوز مشخص نیست ایران چه گناهی مرتکب شده که کشورها ی اروپایی و آمریکایی اقدام به تحریم صنعت نفت ایران کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه خونریزی و لشکرکشی تاکنون در هیچ کجای جهان منجر به پیروزی دولت ها نشده است، تاکید کرد: اگر با خونریزی تمامی مسائل و مرتفع می شد باید این اتفاقات در زمان حیات حضرت حوا انجام می گرفت.

رحیمی با بیان اینکه ایران دوستان زیادی در کشورهای آمریکایی و اروپایی دارد، بیان کرد: به زودی با کنار رفتن تمامی قدرت های غربی ملت ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و دنیا را به صورت شرافتمندانه می سازند.

وی با اشاره به حضور 43 ساله یک دیکتاتور در یکی از کشورهای عربی، از برخی کشورهای عربی خواست تا رسم دموکراسی را از ایران یاد بگیرند و به جای یک فرهنگ کودتاچی یک دانشمند و یا یک فرد فرهیخته را در این منصب قرار دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه خداوند منابع غنی و طبیعی را در کشورهای آفریقایی برای غارت کشورها اروپایی قرار نداده است، تاکید کرد: وجود منابع طبیعی ، طلا، نفت، گاز طبیعی و آب باید منجر به ارتباط و تعامل کشورهای مختلف جهان با یکدیگر شود.

معاون اول رئیس جمهور  همچنین خواستار امضای قراردادهایی با برخی از شرکت های آمریکایی و اروپایی حاضر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران شد و بیان گفت: برخی از شرکت ها و کشورهای اروپایی سوخت رسانی به هواپیماهای ایران را تحریم کرده اند اما این کشورها بدانند مشکلی در تحریم سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی به وجود نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه ایران هم از عرضه سوخت به هواپیماهای اروپایی در ایران جلوگیری می کند، یادآور شد به زودی ایران برخی از اسناد محرمانه اعمال تحریم ها علیه ایران را منتشر می کند.

رحیمی با اعلام اینکه با وجود خروج شرکت های اروپایی از صنعت نفت ایران توسعه و تولید ایران از میادین مشترک شتاب خواهد گرفت، اظهار داشت: به زودی ایران با توسعه تمامی میادین نفت و گاز از کشورهای رقیب عربی جلو خواهد افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها